Maślice. Prawoskrętu już nie będzie

HM
Przez kilka ostatnich lat, kierowcy, jadący ulicą Królewiecką od strony AOW w kierunku Stabłowic, mogli korzystać z wydzielonego prawoskrętu w ulicę Mrągowską. Niedawno osobny pas został jednak odgrodzony słupkami i linią ciągłą, i wyłączony z ruchu. - Ten zakręt dawał kierowcom dużych samochodów możliwość łagodniejszego wejścia w zakręt. Teraz, bym mógł skręcić, to najpierw muszę puścić wyjeżdżających z Mrągowskiej, bym miał więcej miejsca. Najpierw wydali masę kasy, żeby ten pas stworzyć, a teraz go likwidują – narzeka mieszkaniec osiedla.

Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej wrocławskiego magistratu tłumaczy, że wyłączenie pasa miało związek ze względami bezpieczeństwa. - Głównym powodem zmiany organizacji ruchu była potrzeba zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców. Od czasu wybudowania przez dewelopera prawoskrętu, liczba kolizji i wypadków systematycznie rosła – stwierdza urzędniczka. Dodaje, że decyzja została podjęta na wniosek mieszkańców i pozytywnie zaopiniowana przez radę osiedla.

Pozytywnie do tematu odniosła się również komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego. - Z uwagi na fakt, że mówimy o prawoskręcie, to nie spodziewajmy się istotnych zmian w zakresie płynności ruchu na ul. Królewieckiej. Owszem, nastąpi chwilowe zatrzymanie ruchu, ale pozwoli ono na wjazd z odpowiednią prędkością w strefę o ograniczeniu do 30 km/h, która obowiązuje na ulicy Mrągowskiej – dodaje Elżbieta Maciąg.

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zed
Sami chcieli i pisali o to od kilku lat!
W
Wrocławiak
Wciąż uważam, że wiem, o czym piszę i kilkakrotnie tam wyjeżdżałem, podobnie jak spod Lidla. Prawoskręty mają ułatwiać ruch i tak działają, ale wciąż nie wiem, czy wypadki były z pieszymi i rowerzystami (wtedy edukacja lub próg zwalniający), czy przy wyjeżdżaniu z Wągrowieckiej.

Wrocław ma taką ilość samochodów, że każdy pas jest na wagę złota, tym bardziej przy wjeździe na duże osiedla. To, czego tam brakuje, to pas włączeniowy z Wagrowieckiej w lewo i próg dla jadących Maślicką.

jeżdzę 25 lat po Europie i takiej abstrakcji nie widziałem, aby likwidować pasy!!
g
gość
Zwlaszcza DSR-y DWL-y itp.
B
Brass
Totalna bzdura ale każdy może mieć swoje zdanie.
M
Mieszkaniec D
Bardzo dobrze się stało że zlikwidowali ten prawoskręt. Jeżeli ktoś kilka razy wyjeżdżał z osiedla to wie jakie to było niebezpieczne . Teraz jest bardzo dobrze - oczywiście szkoda było kasy na tworzenie tego prawoskrętu ale to już inna bajka.
M
Mieszkaniec D
Bardzo dobrze się stało że zlikwidowali ten prawoskręt. Jeżeli ktoś pisze takie zdanie "bez sensu" to zwyczajnie nie wie czym pisze i nie ma sensu tego tłumaczyć. Teraz jest bardzo dobrze - oczywiście szkoda było kasy na tworzenie tego prawoskrętu ale to już inna bajka.
b
beczka
Jak dajesz dziecku zabawkę, a ono sobie i innym dzieciom robi nią krzywdę, to co robisz? Niestety, nasi kierowcy są jak dzieci. Daliśmy im zabawkę - prawoskręt, który nie jest wcale aż tak super potrzebny... no i nie potrafili z niego korzystać. No to trzeba im tę zabawkę zabrać. Trudno. Jak kierowcy nauczą się myśleć, to będą dostawali więcej udogodnień. Na razie jesteśmy pod tym względem w Azji.
a
asf
!!
b
bolo
Bidny zakompleksiony misiaczku, wyluzuj bo z zazdrości i zgryzoty żyłka ci pęknie
p
patyczak
należy zlikwidować całe skrzyżowanie :)

a poważnie mówiąc to nie wina prawoskrętu tylko kierowców, a likwidacja prawoskrętu jest myśleniem za nich, a to ich niczego nie nauczy.
W
Wrocławiak
Wiadomo, że każdy pas to dodatkowa korzyść, a czy ktoś sprawdził, czemu są wypadki? Czy jak będzie ktoś skręcał w prawo i będzie tworzył korek, nie będzie przyspieszał?

Chcemy być nowoczesnym miastem a rozwiązania rodem ze średniowiecza...
.
Bzdura. Bezpieczeństwo się nie poprawi tylko stworzono dodatkowo niebezpieczną sytuację.

Wcześniej samochód który chciał skręcić w lewo był z daleka widoczny dla wyjeżdżających z Mrągowskiej bo zjeżdżał na wydzielony pas. W obecnej chwili dojeżdża do samego skrzyżowania po czym nagle odbija w prawo. Samochód wyjeżdżający z Mrągowskiej wciska się w Królewiecką wprost pod samochody jadące w kierunku Stabłowic.

Kto w WIMie przeprowadził jakiekolwiek symulacje przed zmianą organizacji ruchu?
M
MsL
Maślice to nie przelotówka dla DSRów i pseudonowobogackich z 20 metrowych "aparatamentów" na Stabłowicach.
Dodaj ogłoszenie