Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mandaty sypały się tu jak z rękawa. Przy wrocławskim centrum handlowym zmieni się zarządca płatnego parkingu. Obecny jest "nadgorliwy"?

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Już wkrótce centrum Ferio Gaj rozpocznie współpracę z nowym operatorem „o ugruntowanej pozycji na rynku” i na zmienionych zasadach w zakresie reklamacji i kontroli miejsc.
Już wkrótce centrum Ferio Gaj rozpocznie współpracę z nowym operatorem „o ugruntowanej pozycji na rynku” i na zmienionych zasadach w zakresie reklamacji i kontroli miejsc. Jaroslaw Jakubczak / Polska Press
Klienci centrum handlowego Ferio Gaj od listopada składali skargi na AT Park, firmy obsługującej płatny parking pod galerią. Liczne zażalenia dotyczyły m.in. nieczytelnego regulaminu, wymagania zbyt dużej ilości danych osobowych przy mandatach, „polowania” na rozkojarzonych klientów i odrzucania reklamacji. To wszystko ma się wkrótce zmienić.

Pierwsze doniesienia o kłopotach z płatnym parkingiem padały już we wrześniu 2022 roku. Wówczas, w liście do redakcji Gazety Wrocławskiej, czytelnik skarżył się na kiepskie oznakowanie faktu, że miejsca nie są już darmowe.

- Zmiana ta nie została wyraźnie zakomunikowana klientom, a znaki informujące o tym, że parking jest płatny, są słabo widoczne. Parkometry bardzo przypominają te instalowane przez miasto, więc nie zwracają na siebie uwagi – pisał pan Paweł.

Problem z obsługą parkingu trwał od miesięcy

Firma AT Park tłumaczyła, że nad każdym parkometrem wisi regulamin i każda osoba korzystająca z parkingu powinna się z nim zapoznać. Zbiór zasad zakłada, że kierowcy przysługuje darmowy postój na 2 godziny pod warunkiem, że „niezwłocznie” po wjeździe pobierze bilet i położy go za przednią szybą. Brak biletu oznacza karę 200 złotych lub 70 złotych jeśli płatność jest dokonana w ciągu 7 dni.

Krytyka dotyczyła również pracowników zarządcy parkingu, którzy zbyt nadgorliwie wręczają wezwania do zapłaty.

- Pracownicy obsługujący parking potrafią podejść do auta i wsadzić mandat w momencie, gdy pobierasz bilet – pisze w mediach społecznościowych pani Agnieszka.

Nie pomagały odwołania

Zarządca parkingu twierdził, że w sytuacji, gdy kara za brak biletu została wystawiona zbyt szybko, czy też „nadgorliwie”, jak to określali klienci, można napisać odwołanie, które – za okazaniem ważnego biletu lub paragonu – będzie akceptowane.

- Napisałem wiadomość do działu windykacji wraz z załączonymi paragonami za zakupy które były wystawione 5 minut po mandacie i dostałem odpowiedź, że paragony nie stanowią podstawy do odwołania mandatu – pisze pan Piotr w serwisie GoWork.pl.

Za dużo danych do odwołania
Druga kwestia, którą część klientów chciała zgłosić się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, to kwestia sposobu zgłaszania reklamacji. Zdaniem niektórych osób firma bezpodstawnie wymaga danych wrażliwych (tj. numeru PESEL i miejsca zamieszkania) podczas składania reklamacji.

- Kiedy wróciłem do domu i wszedłem na stronę podaną na tasiemcu to kazano mi podać PESEL oraz adres domowy. A więc od razu zamknąłem tą stronę i zamierzam zgłosić sprawę do mediów i UOKIK, bo stosowanie takich praktyk jest bezprawne - pisze na GoWork.pl jeden z klientów.

Mieszkańcy dopięli swego

- W związku z licznymi uwagami klientów Centrum Handlowego Ferio Gaj w dniu 28 lutego została rozwiązana umowa z dotychczasowym operatorem parkingu - firmą AT Park. W najbliższym czasie parkomaty oraz znaki informacyjne powinny zostać przez nią usunięte – czytamy w oficjalnym komunikacie centrum handlowego Ferio Gaj.

To nie oznacza, że parking znów będzie darmowy dla klientów galerii. Poinformowano bowiem, że już wkrótce rozpocznie się współpraca z nowym operatorem „o ugruntowanej pozycji na rynku” i na zmienionych zasadach w zakresie reklamacji i kontroli miejsc.

- Dbając o wygodę użytkowania parkingu, dostępna będzie również aplikacja mobilna, w której użytkownik będzie mógł rejestrować i sprawdzać status parkowania pojazdu bez potrzeby korzystania z parkomatu – dodają administratorzy profilu Ferio Gaj na Facebooku i zapowiadają, że wezwania do zapłaty w czasie krótszym niż 10 minut od pobrania biletu będą automatycznie anulowane.

NA BIEŻĄCO:

DZIEJE SIĘ WE WROCŁAWIU:

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska