Maile wysyłane z adresu imitującego prawdziwą domenę ZUS to najnowsza forma oszustwa – alarmują przedstawiciele zakładu. Klienci w ostatnich dniach otrzymują pocztę z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności jej uregulowania w ciągu 24 godzin. ZUS przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach ani żądaniach zapłaty.
Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: [email protected]. - Ten adres jest wizualnie praktycznie identyczny z naszym firmowym, ale jest to typowe, informatyczne oszustwo – przestrzega Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – My nie wysyłamy mailem do klientów żadnych informacji o rozliczeniach składek ani wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach – dodaje.
Rzeczniczka wyjaśnia, że drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. - Jeżeli ktoś nie ma swojego indywidualnego konta na naszej platformie PUE ZUS wtedy nie ma najmniejszej możliwości żeby dostał maila z ZUS - mówi Iwona Kowalska-Matis.
Rzeczniczka przestrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma, bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Dla uzyskania wyjaśnień w sprawie podejrzanej korespondencji, można skontaktować się z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected].
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?