Ludzie protestują, ale blokada z węzła bielańskiego nie zniknie

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Mieszkańcy Bielan żądają likwidacji zapory, którą ustawiono na jezdni DK5 przebiegającej nad autostradą A4
Mieszkańcy Bielan żądają likwidacji zapory, którą ustawiono na jezdni DK5 przebiegającej nad autostradą A4 Kobierzyce24
Udostępnij:
Mieszkańcy Bielan Wrocławskich żądają likwidacji zapory, którą ustawiono na jezdni przebiegającej nad autostradą A4.

"Żądamy natychmiastowego usunięcia bariery na drodze DK5 na wiadukcie autostrady A4" – czytamy w petycji opublikowanej w internecie, której autorem jest sołtys Bielan Wrocławskich.

Powołując się na opinie mieszkańców, którzy protestują przeciwko gigantycznym korkom, jakie tworzą się teraz w Bielanach Wrocławskich, domaga się on przywrócenia starej organizacji ruchu na węźle bielańskim. Drogowcy jednak, jak na razie, nie zamierzają nic zmieniać.

Zapora drogowa kością niezgody

Ponad tydzień temu, bez żadnej zapowiedzi czy ostrzeżenia, drogowcy ustawili zaporę i o połowę zmniejszyli przepustowość drogi DK5 (pokrywającej się w tym miejscu z drogą numer 35 od strony Wałbrzycha) prowadzącej z Bielan Wrocławskich w kierunku Wrocławia.

„My mieszkańcy Bielan Wrocławskich, Tyńca Małego oraz pozostałych miejscowości w Gminie Kobierzyce wyrażamy zdecydowany sprzeciw postawieniu bariery ograniczającej ruch wyjazdowy z Bielan Wrocławskich w stronę Wrocławia na drodze DK5 na wiadukcie nad autostradą A4. Postawienie tej bariery już zdecydowanie wyraźnie pogorszyło sytuację komunikacyjną we wsi Bielany Wrocławskie. W godzinach porannych w ostatnich dniach korek niespotykanie dotychczas sięgał już ul. Kłodzkiej w Bielanach Wrocławskich. Żądamy natychmiastowego usunięcia bariery również ze względu na bezpieczeństwo samochodów wjeżdżających na wiadukt od strony ul. Czekoladowej. Bariera jest w miejscu dużym zaskoczeniem dla kierowców i powoduje niebezpieczne sytuacje. Również wjazd na autostradę z tego samego kierunku w stronę Legnicy jest w tej chwili bardzo grożący kolizjami, ponieważ auta wjeżdżające z autostrady w stronę Wrocławia, mimo znaku podporządkowania nie stosują się do niego i nie wpuszczają kierowców”

- czytamy w petycji autorstwa Krzysztofa Drozdowskiego sołtysa Bielan Wrocławskich.

Petycję zamieszczoną na Facebooku podpisało już blisko 450 osób.
Co na to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zdecydowała o postawieniu blokady?

Blokada tymczasowa szybko nie zniknie

Magda Szumiata, rzeczniczka dolnośląskiego oddziału GDDKiA, co prawda, podkreśla, że to tymczasowa zmiana organizacji ruchu, ale w najbliższym czasie na pewno nie zniknie.

"Powodem ustawienia blokady były coraz częściej występujące na A4 sytuacje związane z brakiem możliwości sprawnego zjechania z łącznicy autostradowej na DK35 w kierunku Wrocławia. Kolejka pojazdów zjeżdżających z autostrady od strony Legnicy nie mieściła się na łącznicy i pasie zjazdowym autostrady. Nagminnie występowała sytuacja, że pojazdy zatrzymywały się na pasie ruchu A4. Z uwagi na znacznie prędkości pojazdów w ciągu autostrady sytuacja ta powodowała bardzo duże zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym" - tłumaczy Magda Szumiata. - "Blokada ma na celu umożliwienie bezkolizyjnego włączania się pojazdów blokujących pas ruchu na autostradzie".

Zdaniem przedstawicielki GDDKiA zapora znacznie poprawiła bezpieczeństwo na węźle bielańskim.

"Apelujemy do kierowców o wyrozumiałość oraz zachowanie szczególnej ostrożności na węźle bielańskim" - mówi Szumiata.

Drogowcy nie zamierzają póki co demontować bariery i mówią, że na poprawę przepustowości kierowcy mogą liczyć dopiero po przebudowie węzła.

"Obecnie prowadzone są prace dokumentacyjne dotyczące budowy lub rozbudowy autostrady A4 na odcinku Krzyżowa-Wrocław oraz budowy S5 na odcinku z Sobótki do do Bolkowa. Dokumentacji, która wskaże najbardziej optymalny wariant przebiegu A4 i S5" - zapowiada Magda Szumiata.

Na ewentualną rozbudowę A4 i budowę S5 przyjdzie nam poczekać co najmniej do 2025 roku.

Premier Morawiecki o sytuacji na granicy

Wideo

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

:-)
Tak, międzynarodowa autostrada będzie stać w korku przez blokujący się zjazd, bo mieszkańcy kilku wiosek nie chcą korków. Może frytki do tego?
G
Gość
26 października, 20:32, Gość:

Skoro specjaliści od autostrad wiedzieli jaki jest problem to dlaczego jeszcze nie przebudowali zjazdu? Jarek dostał araczki to w ramach leczenia zbili dziurę kołkiem. Oto działanie DDKiA

"Mądrala" co nawet skrótu nie potrafi poprawnie przepisać.

G
Gość
26 października, 19:25, oto słowo moje:

Cały czas powtarzam i nigdy nie przestanę: masz, durny motłochu, tylko to, na co się zgadzasz. Gdybyś się nie zgadzał na obecną rzeczywistość, to by jej nie było. Twoje narzekania, "petycje", gorzkie żale i łzy - zamelduj koniowi. Gdyby ludziom rzeczywiście zależało na likwidacji tej bariery, to by ją zlikwidowali sami. I każdą następną i następną, a jeśli ktoś mimo to uporczywie stawiałby taką barierę na ich drodze, to w końcu spuściliby mu, czy im, taki w p i e r d o l, że pamiętałyby go jeszcze 10 pokolenia za 250 lat. Oto słowo moje. Obdarzyłem was nim. Przyjmiecie je z wdzięcznością i pokorą.

Czy rozmawiałeś już o tym z lekarzem?

G
Gość
26 października, 23:44, Neo:

Dlaczego zawsze komus sie cos nie podoba? Polaczki

Bo mieszkamy w Polsce a jak tobie sie niepodoba "folksdojuczu" to zamknij buzie i sie nie odzywaj.

G
Gość
Nie jest tajemnicą że A4 ma zmienić swój przebieg właśnie w tych okolicach. II Rzesza wybudowała to pod płacenie Berlin - Wrocław ... a teraz nikomu nie jest potrzeby jej przebieg a'la garb pod Wrocławiem.
G
Gość
27 października, 7:25, Gość:

To jest autostrada a nie droga polna na okolicznych wieśniaków. Wracać na boczne polne drogi to będzie luźniej i bezpieczniej.

.. i alternatyw jest tam dużo .. praktycznie z każdej drogi na Bielanach można się do Wrocławia dostać.

G
Gość
Może wreszcie czas się przesiąść na komunikacje publiczną.

Ceny nośników energii zaliczają na świecie rekordy ... i wątpię by było już po staremu "taniej".
G
Gość
jest teraz sprawiedliwy podziała 1 pas dla każdego .... i tak wszystko tam stoi do Wrocławia aż po horyzont.

W zachodniej europie nikt nie jeździ autem do pracy jak ona znajduje sie w dużym mieście ... bo by do niej nie dojechał w porę :) ... a autostrady mają po 4 pasy .. zjazdy po 2 .... i nic to nie daje bo przez miasto się to nie przepcha !!!
G
Gość
26 października, 20:32, Gość:

Skoro specjaliści od autostrad wiedzieli jaki jest problem to dlaczego jeszcze nie przebudowali zjazdu? Jarek dostał araczki to w ramach leczenia zbili dziurę kołkiem. Oto działanie DDKiA

Wiadukt nowy trzeba by wybudować .... na tym mieszczą się z ledwością tylko 4 pasy.

Ten węzeł ... został przez Hitlera wybudowany :) ... transport na A4 ma priorytet od jakieś tam podwrocławskiej wiochy.

G
Gość
27 października, 7:25, Gość:

To jest autostrada a nie droga polna na okolicznych wieśniaków. Wracać na boczne polne drogi to będzie luźniej i bezpieczniej.

Już od 2008 roku prosiło się aby zjazd z autostrady miał swój pas ...

teraz jest uczciwie po jednym pasie dla każdego.

Gmina Kobierzyce nic nie płaci na utrzymanie tych dróg .. a jak Wrocław prosi ich o dopłatę to węża w kieszeni mają. To bogata gmina - właśnie dzięki autostradzie .. bo dzięki niej ulokowały się tam firmy.

G
Gość
27 października, 10:53, Edek:

Cały ten węzeł powinien być przebudowany 10 lat temu. Dawno przebito jego przepustowość maksymalną.

No tak .. ale to cały wiadukt należałoby wybudować od nowa .... bez alternatywy na czas budowy to byś na piechotę szybciej doszedł.

z
z piętra
Skrzyżowanie Świętokrzyska / Sienkiewicza przy przebudowywanym "Mamucie". Jakiś geniusz projektowania i zarządzania ulicami i drogami wymyślił sobie zwężenie jezdni przy samym skrzyżowaniu o 2/3 jednego z pasów (pewnikiem na dróżkę rowerową)! Przecież tam teraz nie będą w stanie się minąć na zakręcie dwa samochody np. dostawcze, nie mówiąc już o śmieciarce ... A, choć to uliczka niby mała, rano jest tam ogromny ruch pojazdów jadących od strony osiedli przy Rychtalskiej ... Będą coraz większe utrudnienia w ruchu, większe korki i smog ... - przypuszczam, że żaden z decydentów nie ruszył tyłka zza biurka i nie raczył sprawdzić w realu, jak jest tam sytuacja komunikacyjna. Miasto nasze jest coraz mniej miłe dla mieszkańców ...
G
Gość
Może jakby petycja była po Polsku napisana, to może GDDKiA by ją zrozumiała. A tak na marginesie, dzięki temu zwężeniu zjazdu z autostrady nie ma już kilkukilometrowego korka i dochodzi tam do mniejszej ilości wypadków. Ostatnio Beta też tam miała dzwona.
E
Edek
Cały ten węzeł powinien być przebudowany 10 lat temu. Dawno przebito jego przepustowość maksymalną.
G
Gość
To jest autostrada a nie droga polna na okolicznych wieśniaków. Wracać na boczne polne drogi to będzie luźniej i bezpieczniej.
Dodaj ogłoszenie