18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

„Łucjęaz Lammermooru” Gaetano Donizettiego w Operze Wrocławskiej 8 i 9 marca

Katarzyna Kaczorowska
W najnowszej premierze Opery Wrocławskiej – „Łucji z Lammermooru” Gaetano Donizettiego w tytułowej partii wystąpią (od lewej): Joanna Moskowicz, Marta Brzezińska i Aleksandra Kubas-Kruk
W najnowszej premierze Opery Wrocławskiej – „Łucji z Lammermooru” Gaetano Donizettiego w tytułowej partii wystąpią (od lewej): Joanna Moskowicz, Marta Brzezińska i Aleksandra Kubas-Kruk Marek Grotowski
Punktem wyjścia do jednej z najsłynniejszych oper w dziejach tego gatunku stała się dla Gaetano Donizettiego tragiczna opowieść o miłości dwojga kochanków autorstwa Waltera Scotta „Narzeczona z Lammermooru”.

Rzecz dzieje się w XVI-wiecznej Szkocji, targanej wichrami i namiętnościami, które nie mają szans na spełnienie. Piękna Łucja kocha Edgara, choć ten pochodzi z rodu od lat zwaśnionego z jej własnym. Brat dziewczyny Enrico ma jednak względem niej inne plany i wydaje ją za mąż za Artura Bucklaw, licząc na profity, jakie jego rodzinie przyniesie ten mariaż. Okrucieństwo brata za nic mającego uczucia Łucja przypłaci szaleństwem, co fenomenalnie zobrazował kompozytor, tworząc jedną z najsłynniejszych arii, jedną z największych prób talentu dla sopranów koloraturowych.
Tak zwana scena szaleństwa Łucji wymaga bowiem nie tylko wybitnego głosu, lecz równie wielkiego talentu aktorskiego, ale reżyserka najnowszej premiery Opery Wrocławskiej Anette Leistenschneider podkreśliła na konferencji prasowej, że jednego i drugiego trzem śpiewaczkom, które usłyszymy w tytułowej partii, nie brakuje. „Łucja z Lammermooru” w inscenizacji niemieckiej reżyserki ma łączyć tradycję, do jakiej odwoływali się Scott i Donizetti, z czasami, w jakiej powstała sama opera, a więc początkami industrializacji.
– To czasy, kiedy o wszystkim decydował pieniądz. To on jest najważniejszy dla Enrico, dla którego Łucja jest zabawką, a jej miłość i dusza nie mają znaczenia – mówiła Anette Leistenschneider.
W roli Łucji usłyszymy Martę Brzezińską, Aleksandrę Kubas-Kruk i Joannę Moskowicz. Edgara śpiewać będą Victor Campo-Leal, Nicolay Dorozhkin i Carlos Fidalgo. W partii okrutnego Enrico usłyszymy Mariusza Godlewskiego i Jacka Jaskułę. Premiera w tę sobotę i niedzielę (8 i 9 marca), godz. 19.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
maxim

Tytuł zapowiada się smakowicie, Szkoda tylko, że znowu wszystko w klimacie współczesnej beznadziei.

Dodaj ogłoszenie