Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Listonosz zapuka częściej

Paulina Korbut
Archiwum
Rozmowa ze Zbigniewem Baranowskim, rzecznikiem Poczty Polskiej.

Poczta Polska testuje teraz nowy system wynagradzania. Będzie się premiować listonoszy za dostarczanie paczek czy listów do rąk własnych adresata. A jakie korzyści będą mieć z tego klienci?

Pierwsza pozytywna informacja jest taka, że nasi klienci rzadziej będą musieli odbierać paczkę czy list polecony na poczcie. Chyba każdy woli dostać przesyłkę do domu, a nie poświęcać czas na wizytę w urzędzie, prawda? To w naturalny sposób przyczyni się do zmniejszenia kolejek. Z naszych obserwacji wynika, że wiele osób stojących w kolejkach ma w ręku awizo.

Ono zniknie zupełnie z poczty?

Tak nie będzie, ale liczymy na to, że w nowym systemie mniej naszych klientów będzie je otrzymywać.

Czyli listonosze będą biegać za nami z paczką i listem, póki nam nie wręczą?

Nasi listonosze znają swój rewir na tyle dobrze, że wiedzą, w jakich godzinach można zastać adresata. Powinni więc sobie tak organizować pracę, by dopasować się do jego rozkładu dnia.

Klient będzie pewnie z takiego podejścia zadowolony, a co z listonoszami?

Moim zdaniem, takie rozwiązanie jest uczciwe. Liczymy, że wpłynie ono na wzrost wysokości wynagrodzenia listonoszy, bo jest jednocześnie narzędziem motywującym - według zasady: "Im więcej doręczę, tym wyższe będzie moje wynagrodzenie". Oczywiście, inny tryb pracy nie oznacza, że listonosz będzie pracował dłużej niż 8 godzin dziennie. Więcej będziemy mogli powiedzieć, kiedy zakończy się program pilotażowy w Gorzowie Wielkopolskim, Gdyni, Krośnie i Rybniku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska