Przewozy Regionalne tłumaczyły, że nie miały wyboru i decyzja ta została podjęta przez organizatora połączeń przygranicznych, który dotychczas finansował pociągi do Drezna. - Bardzo trudna sytuacja finansowa, spowodowana m.in. znacznie mniejszymi wpływami z podatku CIT, wymusiła na samorządzie województwa dolnośląskiego przeprowadzenie optymalizacji rozkładu jazdy w taki sposób, aby zaspokajał on przede wszystkim codzienne potrzeby przewozowe jak największej liczby pasażerów kolei regionalnych - to fragment oficjalnego komunikatu Przewozów Regionalnych.
Przeczytaj więcej: Likwidują pociąg z Wrocławia do Drezna. Nie ma pieniędzy na bezpośrednie połączenie
Poseł Marek Łapiński z Dolnego Śląska zwrócił się w tej sprawie do minister infrastruktury i rozwoju regionalnego Marii Wasiak. W swoim liście przekonuje, że nasz region potrzebuje jak najwięcej kolejowych połączeń międzyregionalnych. Jego atutem jest bowiem bliskość i Czech, i Niemiec, a to może się przełożyć zarówno na dolnośląską gospodarkę, jak też turystykę. Ponadto, poseł Marek Łapiński wskazuje na fakt, że w 2016 i w 2017 r. Wrocław będzie gospodarzem imprez o międzynarodowym zasięgu. To Europejska Stolica Kultury oraz Igrzyska Sportów Nieolimpijskich World Games. W tym kontekście, ograniczenie dostępności Dolnego Śląska dla transportu kolejowego wydaje się być posunięciem niepokojącym.
- Na Dolnym Śląsku zrealizowano wiele inwestycji, które miały na celu m.in. skrócić czas podróży pociągiem między miastami i podnieść poziom bezpieczeństwa na kolei. Modernizowano m.in. międzynarodową linię E30 z Wrocławia do Legnicy do Zgorzelca, będącą drogą do Niemiec przez Goerlitz. To właśnie na tej trasie kursowały pociągi z Drezna do Wrocławia – przekonuje poseł Marek Łapiński.
– W planach inwestycyjnych państwowej spółki PKP Polskie Linie Kolejowe na lata 2014-2020 na Dolnym Śląsku jest zaś modernizacja odcinka linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca, polegająca m.in. na jego elektryfikacji. Wyrażam obawę, że redukcja oferty przewozowej poprzez usunięcie z siatki połączeń kursów z Wrocławia do Drezno może odbić się negatywnie na atrakcyjności oferty przewozowej oraz na zaufaniu do kolei in corpore. Postawi pod znakiem zapytania także sens prowadzonych prac inwestycyjnych i nakładów finansowych na nie poniesionych - dodaje poseł.
Marek Łapiński zaapelował do minister Marii Wasiak, by pomogła samorządowi Dolnego Śląska w przywróceniu do rozkładu jazdy pociągu relacji Wrocław – Drezno.
Czytaj także: Europa nam odjeżdża. Wrocław coraz dalej od Berlina czy Pragi, bo likwidują połączenia
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?