Leśnica bez tramwajów. Torowisko na Kosmonautów było zamknięte [ZDJĘCIA]

Bartosz Józefiak, MG, KAZ
Udostępnij:
Wczoraj tramwaje nie kursowały do i z Leśnicy. Torowisko na ulicy Kosmonautów zostało zamknięte po tym, jak dwukrotnie w tym samym miejscu, na wysokości Glinianek, wykoleiły się tam tramwaje. Najpierw - przed godziną 11 - z szyn wypadł tramwaj nr 10, potem - przed godziną 14 - tramwaj nr 20. Tramwaje dojeżdżały tylko do Pilczyc. Na odcinku Pilczyce-Leśnica uruchomiono zastępczą komunikację autobusową. Dziś rano tramwaje znów ruszyły w kierunku Leśnicy.

Oba tramwaje wykoleiły się tuż za nowym, tymczasowym fragmentem torowiska. Na miejscu zdarzenia, oprócz komisji wypadkowej MPK, byli również przedstawiciele firmy Skanska oraz nadzór z Wrocławskich Inwestycji.

Specjaliści ustalili już, że rozregulowały się stare szyny za nowym torowiskiem. Nie wiadomo jeszcze, co było tego przyczyną, choć jest prawdopodobne, że spowodowała to budowa nowych torów. Robotnicy w nocy wzmacniali 20 metrów starego torowiska. Rano wróciły tu już jednak tramwaje.

ZOBACZ TEŻ: Tramwaje dojeżdżają tylko do pętli Pilczyce. Tłumy na przystankach

Przypomnijmy, że tymczasowe torowisko powstało, bo na ul. Kosmonautów (właśnie na wysokości kąpieliska Glinianki) budowane jest nowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Powstanie tam nowa ulica (trasa Targowa), którą dojedziemy do wzorcowego osiedla Nowe Żerniki. Wymieniane też będzie torowisko tramwajowe na skrzyżowaniu, dlatego na kilka miesięcy zastąpiono ten fragment szyn tymczasową pętlą.

- Dokładny powód wykolejeń dopiero ustalimy. Proszę pamiętać, że torowisko na Leśnicę jest bardzo stare. Mogło być tak, że w tym miejscu istniała już ukryta wada szyn, która uaktywniła się po tym, jak tramwaje zjeżdżały z tymczasowej pętli. Ale tego zupełnie nie dało się przewidzieć wcześniej, kiedy budowaliśmy tor tymczasowy – mówi Dariusz Kotarski z firmy Skanska, która prowadzi prace na Kosmonautów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 128

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieszkaniec
Ale mamy Dutkiewicza :-)
s
stop tramwajowej paranoi
Odwracanie kota ogonem to wasza specjalność. Jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś się domyślił, że walczę nie z tym co już jest tylko z pomysłami na nowe inwestycje tramwajowe np. na Nowy Dwór. Walczycie z koncepcją Metrobusa kłamiąc i manipulując danymi. Nie podoba wam się ten pomysł tylko dlatego, że nie będzie dla tramwajów które jak widać prawie codziennie paraliżują komunikację zbiorową w rożnych częściach miasta.
Jak nie rozumiesz co to znaczy 7-10 razy droższe to po co chcesz bardziej szczegółowe dane skoro takich prostych działań matematycznych nie rozumiesz. Argument, że nie podaję danych z dokładnością do przecinka ma na celu odwrócenia uwagi od meritum.
Jak czyta waszą zakłamaną propagandę protramwajową to otwiera się nóż w kieszeni i będę pisał co myślę na ten temat. Wcale nie oczekuje na to, że jeden "ekspert" z drugim "naukowcem" przestanie bronić swojego stołka pisząc swoje argumenty.
Piszcie swoje a ja będę pisał o ułomnościach tramwajów i waszych kłamstwach i manipulacjach.
h
havranek
Ei incumbit probatio qui dicit, non qui negat (ciężar dowodu spoczywa na osobie, która wygłasza daną tezę, a nie ją neguje). To ty wygłaszasz tezę "stop tramwajowej paranoi" więc to ty masz udowodnić swoje racje. Ale po kolei.

1) Gdzie w takim razie będzie buspas na Ślężnej, Olszewskiego, Mickiewicza, Różyckiego, Drobnera, Powstańców jeśli nie będzie rozbiórki torowiska i budowy buspasa?
2) Otóż to, właśnie trzeba być ekspertem, żeby to wywnioskować. Na pewno to Kopernik nie żyje, wszystko inne nie jest "na pewno" i wymaga obliczeń.
3) Nie żadne "nawet jeśli" tylko konkretnie ile? To 7- czy 10-krotnej wyższej cenie? A może tylko 1.2, albo 50. Znów, konkretnie ile?
4) Zajezdnia to nie parking, to baza paliw, warsztaty, cała infrastruktura do obsługi floty pojazdów. Poza tym zajezdnie tramwajowe już są, a autobusowe trzeba by wybudować lub zaadaptować te po zlikwidowanych tramwajach. Darmo się tego nie zrobi. Oprócz tego autobusów będzie więcej, (według ciebie dwa razy), więc bez budowy nowych zajezdni i tak się nie obędzie.
5) A to autobusy swoimi gabarytami nie blokują ulic? Poza tym sam przyznałeś, że pojazdów będzie więcej (według ciebie 2 razy) więc zamiast 200 tramwajów będzie 400 autobusów. Już dziś są zatory tramwajowe, ciekawe czy by zniknęły, gdyby było 2 razy więcej pojazdów.
6) "Suma summarum mogłoby wyjść". Mnie interesuje konkretna kwota a nie jakieś "mogłoby wyjść na to samo".
7) Jeżeli śpimy na pieniądzach to możemy sobie tabor wymieniać nawet co roku. Podaj konkretne wyliczenia, a nie znów sfera domysłów i spekulacji.
8) Co to znaczy dublowanie warsztatów? Sugerujesz, że przy flocie kilkuset autobusów wystarczy jeden warsztat i jeden mechanik? O jakim reanimowaniu trupów piszesz? Remont to nie żadna reanimacja. To normalny proces, ale ty jako ekspert dobrze przecież o tym wiesz.
9) "A wy męczycie murzynów". Nie odpowiadaj pytaniem na pytanie.

Podsumowując, na żadne z moich pytanie nie odpowiedziałeś. Zasłaniasz się jakimiś spekulacjami, albo próbujesz odwrócić kota ogonem. Tak jak napisałem na początku, to ty stawiasz tezę i to ty masz ją udowodnić, nie ja. Na razie jej nie udowodniłeś.
h
havranek
A kto kupi setkę 25-letnich tramwajów po 4 mln zł sztuka? Każdy przedmiot warty jest tyle ile ktoś jest gotów zapłacić, a nie ile za niego chcemy dostać. Te tramwaje są najwyżej warte tyle co surówce wtórne. Zalanie torowisk betonem... cóż za cudowne rozwiązanie. Opatentuj nową technologię budowy dróg. Likwidacja etatów tramwajarzy... a co tak skromnie. Zlikwidujmy całe MPK, to dopiero będzie zysk. Z tym zrostem przejezdności też tak skromnie, ja bez kozery powiem pińcet.
o
on by doradził, pokazał
jak się śruby skręca, spawa. Dlatego do Korei nam daleko.
c
carson
"...zastąpiono ten fragment szyn tymczasową pętlą."
Rozumiem, że tramwaje mogą tam mieć postój lub zawracać?

Patrząc na zdjęcia nie nazwałbym tego pętlą. Prędzej mijanką lub objazdem albo torem zastępczym, a nie pętlą. Ten fragment nie tworzy pełnego koła by nazywać to pętlą.
j
ja
Z całym szacunkiem, ale bzdury piszesz.
2
wiadomo że nie poszerzą, sorry mamy inne priorytety.
l
lis
Panie Dariuszu prosze nie zwalac na stare torowisko to wydarzylo sie na tych zastepczych ledwo zalozonych.i prawda jest taka ze gdyby pracownicy skaska lepiej sie postarali to nie byloby tego problemu.ale widac ze skanska powoli ma monopol na remonty itd.i robia sobie co chca.a biedni ludzie dojechali do domow w 30 min dluzej.prosze pamietac ze kaqzdy ma obowiazki i przywileje.
l
lis
jak zwykle zrobia cos na odpierdziel a potem sie dziwia ze tram.sie wykoleily,a pop racy to idzie jak krew z nosa mysalam ze sobie wczoraj w leb strzele.niech juz zrobia a porzadnie
!
ten szajs z kin się chowa. Trzymajaca w napięciu akcja, zaskakujące rozwiązanie intrygi i dobre aktorstwo, to je to!
w
wrocławiak
jesli autobus zastępczy to powinien być jeden autobus na jeden tramwaj.. a tutaj się okazało, że jeden (krótki) autobus przyjezdzał raz na kilka przyjeżdzających tramwai.. i to w godzinach szczytu.
a dodatkowo.. taka sytuacja: stoi kompletnie pusty, przegubowy 128 i czeka na swój kurs a jako zastępczy autobus, na który czekało ok 200 osób..przyjechał jeden krótki autobusik.. wszyscy się nie zmieścili. autobus 3 km jechał 45 minut.
taki mamy klimat
a
atei
linia 33 jest obslugiwana przez dwusystemowe skody. zamiast skazywac ludzi na autobus stojący w korku można było puścić skodę jednym, działającym torem, w sposób wahadłowy. i tyle, byłoby po problemie..
ale widocznie w tym mieście myślenie nie jest w cenie
p
pk
Tak wlasnie to jest polska musi sie stac co dwa razy zeby dopiero zamkneli !!
m
marian
wrocławskie wiejskie mieszczuchy niech chodzą z buta, i po co się tu w ogóle
rozpisywać nie wiem o czym
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie