W tym roku firma Leoni obchodzi stulecie swojego istnienia. Międzynarodowy koncern produkujący kable to lider na rynku europejskim
Ich produkty – zaawansowane technologicznie przewody elektryczne – znajdują zastosowanie przede wszystkim w motoryzacji. Korzystają z nich najwięksi producenci samochodów, dla których ważna jest wysoka jakość produktów.
Leoni Kabel Polska od 16 lat ma swoją siedzibę w podwrocławskich Wierzbicach. Tam w fabryce o powierzchni 80 tysięcy mkw. powstają tysiące metrów kabli dziennie. Firma zatrudnia 500 osób, które czuwają nad produkcją, tych cenionych w Europie przewodów, testują ich wytrzymałość i odporność na zniszczenia.
– Nasza firma jest liderem produkcji kabli w Europie i czwartym na świecie – mówi Piotr Ochenduszkiewicz, dyrektor zarządzający Leoni Kabel Polska. – Zapewniamy wysoki poziom jakości i usług, a tym samym bezpieczeństwo użytkowników – dodaje dyrektor Ochenduszkiewicz.
Najpopularniejszym produktem, stanowiącym aż 90 proc. sprzedaży są przewody jednożyłowe. Wykorzystywane są między innymi w samochodach Audi, Porsche i Volkswagenie, gdzie stanowią znaczną część tego, co znajdziemy pod maską. Są z nich zrobione instalacje niskonapięciowe, kable akumulatorowe, z których część musi być odporna na działanie paliwa i wysoką temperaturę, przez co idealnie sprawdzają się w samochodach.
Okablowanie w przeciętnym aucie waży 25 kilogramów i wynosi 3 kilometry długości. Nowoczesne mechanizmy poprzez zaawansowane funkcje wymagają coraz większej liczby przewodów elektrycznych. Leoni ma w planach zmniejszenie wagi i objętości wiązek kablowych, a tym samym spadek wagi samego pojazdu.
Koncern Leoni zatrudnia na świecie aż 82 tysiące osób, w Wierzbicach na razie 500, jednak firma cały czas szuka chętnych do pracy. Aby rozpocząć swoją przygodę zawodową z firmą wystarczy zgłosić się przez internet. Nie trzeba mieć doświadczenia, ani skończonej szkoły technicznej. Dla każdego, kto zdecyduje się na rozpoczęcie swojej kariery w firmie czeka program edukacyjny.
– Są to bezpłatne szkolenia realizowane pod okiem mentorów – tłumaczy Magdalena Jaroch, dyrektor zarządzający.
Zatrudnieni w Leoni Kabel Polska oprócz stałej pensji mają wiele benefitów jak na przykład pakiet prywatnej opieki medycznej, karnety sportowe i dofinansowanie dojazdów do pracy.
Dodatkowo w firmie stosuje się filozofię Kaizen, która polega na tym, aby stale się doskonalić. Każdy ma także szanse na zgłaszanie sugestii, które mogłyby usprawnić pracę w spółce.
W planach na najbliższe lata, firma ma rozszerzenie produkcji o przerób aluminium, a także rozbudowę fabryki i infrastruktury. Dodatkowym pomysłem jest transformacja cyfrowa oraz rozwój technologii okablowania do samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Strategia cyfryzacji polegałaby na stworzeniu nowoczesnych systemów przekazu energii i zarządzania danymi. Tak zwany inteligentny kabel wzbogacony byłby o sensory i elektronikę, dzięki czemu użytkownik pojazdu otrzymywałby informacje o prawdopodobnych problemach z samochodem, zanim doszłoby do jakiejkolwiek usterki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?