Legnica: Kolej Dolnośląska wyremontuje kamienicę na swoją siedzibę

Piotr Kanikowski
Koleje Dolnośląskie mają w tej chwili 10 szynobusów
Koleje Dolnośląskie mają w tej chwili 10 szynobusów Fot. Piotr Krzyżanowski
Udostępnij:
Koleje Dolnośląskie, cisnące się obecnie w paru wynajętych od miasta pomieszczeniach na ul. Wojska Polskiego w Legnicy, postanowiły w ciągu najbliższych dwóch lat przeprowadzić się na swoje.

- Ogłosiliśmy przetarg na remont budynku przy ul. Hutników 3 - informuje Magdalena Szulecka, rzeczniczka prasowa spółki.

Trzykondygnacyjna, zabytkowa kamienica czynszowa z końca XIX wieku została przekazana spółce przez marszałka Dolnego Śląska. Kiedyś mieściła się tu Przychodnia Przeciwgruźlicza i Chorób Płuc dla Dorosłych. Po jej likwidacji budynek stał pusty i niszczał.

Inwestycja Kolei Dolnośląskich to szansa na uratowanie obiektu. Jednocześnie jeszcze ściślej zwiąże marszałkowską spółkę z Legnicą.

Powołana do życia w grudniu 2007 roku firma, mimo trudnych początków (6,8 mln zł straty za 2009 roku), chce się rozwijać i z roku na rok zwiększać liczbę połączeń.

W tej chwili obsługuje jedną linię z Kłodzka (do Wałbrzycha) oraz trzy z Legnicy (przez Świdnicę i Kłodzko do Międzylesia, przez Wrocław do Trzebnicy i przez Bolesławiec oraz Lwówek Śląski do Jeleniej Góry).

Na koniec roku 2009 Koleje Dolnośląskie zatrudniały 124 osoby (w tym 12 osób w administracji). Dysponują 10 nowoczesnymi autobusami szynowymi, głównie produkcji bydgoskiej fabryki PESA.
Z myślą o poszerzeniu swej oferty spółka planuje zakup pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych, tzw. EZT. Pierwsze mają zacząć wozić pasażerów już w 2011 roku.

- W oparciu o EZT planujemy uruchomienie nowych połączeń na liniach Legnica - Wrocław, Wrocław - Oleśnica oraz Wrocław - Żmigród - tłumaczy Genowefa Ładniak, prezes Kolei Dolnośląskich.

Samorząd Dolnego Śląska jest jednym z nielicznych w kraju, które zdecydowały się na stworzenie od podstaw własnej spółki kolejowej, aby zapewnić komunikację w rejonach, w których PKP zlikwidowały pociągi.

Na razie przewozy są deficytowe i do kursowania szynobusów z godłem województwa marszałek musi co miesiąc dokładać ok. 1,5 mln zł. Właściciel Kolei nie myśli jednak o likwidacji swej spółki, co potwierdza remont nowej siedziby spółki.

Czy samorząd województwa dolnośląskiego robi słusznie, utrzymując Koleje Dolnośląskie? Czekamy na Wasze opinie!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
eles 1949
Polecam wycieczkę koleją do Trzebnicy. Dotychczas kolej kojarzyła mi się po prostu z brudem i smrodem - a tu pociąg czysty, schludny, sympatyczna obsługa. Zadufanym panom z PKP polecam taki wypad za jedyne 6 zł. np. z Wrocławia- Mikołajowa . . .
o
off
Co ty nam tu pokazujesz ? To wygląda jak mieszkanie jakiejś rodziny na zasiłku socjalnym na niemieckiej wsi.
Ciekawe co tobie zrobili, że chcesz się zemścić ? Chyba, że te zdjęcia znalazłeś/aś przypadkowo na ulicy, a na odwrocie były podpisane co przedstawiają.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie