Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Legnica: Kolej Dolnośląska wyremontuje kamienicę na swoją siedzibę

Piotr Kanikowski
Koleje Dolnośląskie mają w tej chwili 10 szynobusów
Koleje Dolnośląskie mają w tej chwili 10 szynobusów Fot. Piotr Krzyżanowski
Koleje Dolnośląskie, cisnące się obecnie w paru wynajętych od miasta pomieszczeniach na ul. Wojska Polskiego w Legnicy, postanowiły w ciągu najbliższych dwóch lat przeprowadzić się na swoje.

- Ogłosiliśmy przetarg na remont budynku przy ul. Hutników 3 - informuje Magdalena Szulecka, rzeczniczka prasowa spółki.

Trzykondygnacyjna, zabytkowa kamienica czynszowa z końca XIX wieku została przekazana spółce przez marszałka Dolnego Śląska. Kiedyś mieściła się tu Przychodnia Przeciwgruźlicza i Chorób Płuc dla Dorosłych. Po jej likwidacji budynek stał pusty i niszczał.

Inwestycja Kolei Dolnośląskich to szansa na uratowanie obiektu. Jednocześnie jeszcze ściślej zwiąże marszałkowską spółkę z Legnicą.

Powołana do życia w grudniu 2007 roku firma, mimo trudnych początków (6,8 mln zł straty za 2009 roku), chce się rozwijać i z roku na rok zwiększać liczbę połączeń.

W tej chwili obsługuje jedną linię z Kłodzka (do Wałbrzycha) oraz trzy z Legnicy (przez Świdnicę i Kłodzko do Międzylesia, przez Wrocław do Trzebnicy i przez Bolesławiec oraz Lwówek Śląski do Jeleniej Góry).

Na koniec roku 2009 Koleje Dolnośląskie zatrudniały 124 osoby (w tym 12 osób w administracji). Dysponują 10 nowoczesnymi autobusami szynowymi, głównie produkcji bydgoskiej fabryki PESA.
Z myślą o poszerzeniu swej oferty spółka planuje zakup pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych, tzw. EZT. Pierwsze mają zacząć wozić pasażerów już w 2011 roku.

- W oparciu o EZT planujemy uruchomienie nowych połączeń na liniach Legnica - Wrocław, Wrocław - Oleśnica oraz Wrocław - Żmigród - tłumaczy Genowefa Ładniak, prezes Kolei Dolnośląskich.

Samorząd Dolnego Śląska jest jednym z nielicznych w kraju, które zdecydowały się na stworzenie od podstaw własnej spółki kolejowej, aby zapewnić komunikację w rejonach, w których PKP zlikwidowały pociągi.

Na razie przewozy są deficytowe i do kursowania szynobusów z godłem województwa marszałek musi co miesiąc dokładać ok. 1,5 mln zł. Właściciel Kolei nie myśli jednak o likwidacji swej spółki, co potwierdza remont nowej siedziby spółki.

Czy samorząd województwa dolnośląskiego robi słusznie, utrzymując Koleje Dolnośląskie? Czekamy na Wasze opinie!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska