Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kup sobie własny tramwaj! Niecodzienna licytacja we Wrocławiu [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Do kupienia na własność jest model tramwaju 105Na. Jego aukcyjna cena rośnie w ekspresowym tempie
Do kupienia na własność jest model tramwaju 105Na. Jego aukcyjna cena rośnie w ekspresowym tempie MPK Wrocław
Niezła gratka dla poszukiwaczy rarytasów i nietuzinkowych kolekcjonerów! Pojawiła się okazja kupna autentycznego tramwaju wrocławskiego MPK. Wagon 105Na, produkcji chorzowskiego Konstalu, trafił na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

To prawdziwy weteran torów - opuścił fabrykę 43 lata temu i przez ten czas pokonał ponad 3 miliony kilometrów. Licytacja zaczęła się od symbolicznej złotówki, ale cena rośnie w zawrotnym tempie. Zasłużony wagon 105Na ma długość 13,5 metrów, a zmieści się w nim łącznie 125 osób, z czego 20 może usiąść na charakterystycznych, czerwonych krzesełkach. Produkowany do wczesnych lat 90., był swego czasu najpopularniejszym modelem tramwaju w Polsce.

Egzemplarz wystawiony na aukcję przez MPK Wrocław pochodzi z 1979 roku. To znaczy, że był niemym świadkiem takich historycznych wydarzeń, jak pierwsza pielgrzymka Jana Pawła II do ojczyzny, wynalezienie płyty kompaktowej, czy emisja pierwszego odcinka "Pszczółki Mai" w polskiej telewizji. Co może zrobić z tak nietypowym pojazdem przyszły właściciel?

- Taki tramwaj z pewnością będzie gratką dla kolekcjonera. Wiemy, że są w Polsce osoby, które zbierają historyczne pojazdy komunikacji miejskiej. Co więcej, podkreślam, że tramwaj jest sprawny i ma ważny przegląd. To oznacza, że śmiało taka osoba będzie mogła nim jeździć po swoim mieście, jeżeli porozumie się z zarządcą torowisk. Ale osoby o wielkich sercach, które licytują tego formatu pamiątki, to także osoby o wielkiej kreatywności. Wierzymy, że znajdą niezwykłe zastosowanie dla naszego historycznego tramwaju. Kiedyś podobny, niebieski wagon został przez nas przekazany w darze do Rudy Milickiej, gdzie stał się biblioteką i centrum kulturalnym. W wielu miastach stare tramwaje stawały się też np. kawiarenkami czy sklepikami z pamiątkami. Możliwości są nieskończone - mówi Gazecie Wrocławskiej prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder.

To nie pierwszy raz, gdy MPK Wrocław przekazuje na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy historyczny pojazd. Przed rokiem na licytację trafił jeden z ostatnich eksploatowanych przez przewoźnika autobusów Volvo. Pojazdy tej marki były pierwszą niskopodłogową serią eksploatowaną przez Wrocław i przez lata stanowiły podstawę miejskiego taboru w stolicy Dolnego Śląska. Wóz o numerze bocznym 7004 został wylicytowany za ponad 26 tys. złotych. Nowy właściciel, zgodnie ze złożoną rok temu deklaracją, ponownie wystawił go na aukcję WOŚP.

Licytacja tramwaju odbywa się za pośrednictwem oficjalnego serwisu internetowego rzeczyodserca.pl oraz na Allegro, pod tym linkiem: KLIK!.

Tramwaj będzie można obejrzeć osobiście, 15 i 16 stycznia, kiedy wyjedzie na weekendową turystyczną trasę, łączącą Operę, pl. Grunwaldzki i pętlę tramwajową przy wrocławskim ZOO. Wyróżniać się będzie barwami nawiązującymi do graficznej oprawy 30. Finału WOŚP. Przejazd będzie bezpłatny. Rozkład znajduje się poniżej.

Godziny odjazdów z przystanku "Opera" w stronę zoo:
11:53, 13:13, 14:33, 15:53, 17:13, 18:33

Godziny odjazdów z pętli "Zoo" w stronę centrum:
12:39, 13:59, 15:19, 16:39, 17:59, 19:19

Formalnie transport wylicytowanego tramwaju jest po stronie zamawiającego.

- Ale jeżeli okaże się on osobą o naprawdę wielkim sercu i głębokim portfelu, to i nasze serca będą bardziej otwarte - dodaje prezes wrocławskiego MPK.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska