Który projekt WBO warto wybrać? [GŁOSUJ]

R
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
Na 53 projekty ogólnomiejskie można będzie głosować w tegorocznej edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Do realizacji zostaną wybrane przynajmniej cztery z nich. Na które pomysły zgłoszone do WBO warto głosować? Czekamy na Wasze komentarze i głosy w naszej sondzie.

Podczas startującego w piątek głosowania każdy wrocławianin będzie mógł wybrać dwa projekty ogólnomiejskie i dwa projekty rejonowe (z dowolnego osiedla, niekoniecznie z tego gdzie się mieszka).
Głosować można będzie przez internet i sms, albo wrzucając kartę do głosowania do jednej z urn ustawionych w 13 miejscach (w wybranych bibliotekach) oraz w centrach obsługi mieszkańca urzędu miejskiego.

Zobacz też: Oto najbardziej kontrowersyjne projekty WBO

Na który ogólnomiejski projekt WBO warto głosować? Poniżej nasza sonda - głosy odświeżają się co kilka minut.

Wideo

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lal

trochę słabe to...

L
Lal

j.w. :)

A
Ann

Ale kołdra jest zawsze za krótka. A w przypadku nasadzeń problemem są też sieci podziemne - nie wszędzie, gdzie jest "łyso", można posadzić drzewa, niestety.
Miasto realizuje nasadzenia drzew (i dobrze), ale najczęściej na już zadrzewionych terenach lub innych zielonych (bo jest najtaniej i najłatwiej). W projekcie zaś proponujemy miejsca, które nigdy urzędnikom nie przyszły do głowy, w tym wzdłuż ulic, na tzw. placach (Solidarności, Orląt Lwowskich), w okolicy dużych skrzyżowań. Część z naszych propozycji wymaga zdjęcia nawierzchni, wymiany gleby, zastosowania tzw. ekranów przeciwkorzennych. Magistrat nigdy z własnej woli nie zasadzi w takich miejscach drzew, bo to wychodzi jednostkowo za drogo. Ale w projekcie do WBO te koszty zostały uwzględnione.
Zapraszam na stronę drzewa710.pl, poświęconą projektowi.

w
wroc

Jak w temacie

R
R.

... coś w tym stylu się wybierze. Ludzie zagłosują, a później zaczną myśleć.

l
lewak_właśnie

sadzenie drzew jest obowiązkiem magistratu i o nowych nasadzeniach nie ma co dyskutować w ramach WBO. Praktycznie każdy m2 luźny należy obsadzić, a jak znajdzie się inwestor na działkę, to albo przelokowanie nasadzenia, albo nowe w innym miejscu.

l
lewak_właśnie

pod przykrywką "obywatelskiego udziału" miasto zmusza nas do wyboru kilku spośród WSZYSTKICH obowiązków ciążących na magistracie. Wy się będziecie zastanawiać, które poprzeć, a one wszystkie mają sens dla małych, osiedlowych społeczności. Tymczasem organizowany jest "festyn", "igrzyska" - głosowanie nad .
Next bike przy porcie lotniczym? Niech no port postawi... Za biedny jest? Litości...

G
Gość

Progi spowamlniajace na ścieżkach rowerowych

P
Pseudonim

A czy przypadkiem budżet WBO to nie jest budżet miasta?

M
Mimi

Wbo powinien mieć opcje dla głosów przeciw. Bo okazuje się w tzw. Praniu że za jest mniej głosów niż przeciw. Nie może garstka ludzi głosować za jakimś projektem jak 3 garstka są przeciw. A już na pewno nie w sprawie zamykania ruchu drogowego. Możemy sobie głosować za placykiem zabaw słabo za wyłączona ścieżka ale nie za zamykanie dróg publicznych. Zamknięcie jednej drogi = wzmożone korki gdzie indziej. Gawiedz nie jest od tego by decydować o losie całego miasta. Wbo było przewidziane dla małych prostych rozwiązań lokalnych. Kiedy to ma wpływ na życie miasta gawiedzi ja wrocławianka mowię Nie.

A
Andrzej

Drzewa!!! (7 pozycja od dołu). Dosyć betonownia każdego metra kwadratowego miasta. Wrocław ma oddychać, a nie roztapiać podeszwy butów...

.

Wydłużenie nic nie da oprócz odblokowania jednego z pasów do jazdy na wprost. Nie da się zwiększyć przepustowości lewoskrętu bez dobudowania/wydzielenia dodatkowego pasa i wykorzystania już istniejącej fazy do skrętu.

Jeden pas do skrętu w lewo wylatuje na dwa pasy do jazdy na wprost na most. Zero sensu. Maszynka do robienia korków.

T
Tomek

głupich projektów.

k
krisu66

po co budowac obwodnice dla rowerow skoro i tak okolo 5 procent ludzi we wrocku korzysta z rowerow tylko ,,,,tylko zwiekszy sie ilosc gwaltow i napasci na cyklistow,....stanowcze nie !!!!!!!!!!!!11111

R
R2r

Osobowice i Rędzin ze swoimi lasami to tereny wpisujące się w szeroko pojętą rekreację i wypoczynek. Trzeba tylko trochę zadbać o to, co już jest!
Od mostów kolejowych Poznańskich do ujścia Widawy, to najkrótszą drogą godzinny spacer na rowerze. A możliwości innych tras jest bez liku.
Znajdą tu dla siebie miejsce biegacze i spacerowicze. Jeśli projekty przejdą, to zyskają też osoby uprawiające inne dyscypliny. Mamy już np. coś dla łuczników i pneumatyków...
Zapoznajcie się z wymienionymi projektami...

Dodaj ogłoszenie