Którędy pojadą autobusy nowych linii we Wrocławiu?

RedakcjaZaktualizowano 
Fot. Janusz Wojtowicz / Polskapresse
- Czy wiadomo już jaką trasą będzie jeździł planowany nowy autobus linii Kminkowa – plac Grunwaldzki na odcinku od ul. Rychtalskiej do placu Grunwaldzkiego? – pyta nasza Czytelniczka Agnieszka Zborowska. Odpowiedzi szukała reporterka Weronika Skupin.

Nowa linia z Kminkowej na plac Grunwaldzki będzie jeździć przez ul. Pełczyńską, Obornicką, Zakładową, Rychtalską, Jedności Narodowej, Poniatowskiego, Bema, Sienkiewicza do placu Grunwaldzkiego. Linia ta nie ma jeszcze nadanego numeru, ale będzie to linia zwykła, a te mają trzycyfrową numerację zawsze zaczynającą się od 1.

Autobus ten zacznie kursować na wiosnę, na przełomie marca i kwietnia.

W tym czasie czekają nas zmiany także na kilku innych liniach autobusowych. Nie można ich wszystkich wprowadzić teraz. Chodzi bowiem o linie kursujące do gminy Wisznia Mała (lub z nimi powiązane) - trzeba najpierw rozstrzygnąć przetarg na obsługę komunikacyjną tej gminy. Wisznia Mała dopłaca Wrocławiowi do kursów autobusów, które częściowo jeżdżą po jej terenie.

Oto wszystkie pozostałe zmiany i nowe linie autobusowe, których uruchomienie planowane jest na przełom I i II kwartału tego roku.

  • 108 – linia 108 będzie kursowała na trasie Dworzec Nadodrze – Pracze Widawskie przez: most Trzebnicki – Obornicką – Pełczyńską – Kominiarską. Jest to związane ze zmianami na linii 908, która zacznie kursować częściej.
  • 930 – będzie kursowała z Kromera do Krzyżanowic trasą Boya-Żeleńskiego – Kasprowicza – Kamieńskiego.
  • 130 – będzie kursować na krótszym odcinku niż dziś - tylko do Polanowic.
  • 132 – linia zostanie przedłużona do Kromera (z placu Daniłowskiego).
  • Pojawi się też nowy autobus do planowanej pętli przy ul. Zwycięskiej, gdy tylko zostanie ona skończona (stanie się to jesienią, budowa pętli jeszcze się nie rozpoczęła). Wtedy przez ul. Ołtaszyńską do wspomnianej pętli pojadą autobusy linii 127 lub 144.

polecane: FLESZ: 10 matek, które zmieniły świat

Wideo

Materiał oryginalny: Którędy pojadą autobusy nowych linii we Wrocławiu? - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 33

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
g
gość

Trzeba czytać ze zrozumieniem

zgłoś
T
Tymon

Możnaby tamtędy puścić np 118 by nie wszystko leciało Kasprowicza. Dobrym pomysłem byłoby przedłużyć 129 na lotnisko. Jedna linia to zdecydowanie za mało.

zgłoś
K
Kierowca autobusu

132 do Kromera? To Kasprowicza do Kromera będzie teraz jechał kolejny autobus? Po co?
Tą samą trasą jedzie 105, 305, 118, 130, 930. Mało? W drugą stronę jeszcze więcej bo są liczne autobusy jadące na Obornicką. Zresztą do Kromera podobnie np. A

zgłoś
a
autobuss

Przecież tą linią jeździ cała masa ludzi z okolic Borka na Kozanów. To jedyne połączenie na tej trasie.

zgłoś
G
Gość

Bo 116 119 i A nie jadą do centrum. Nie umiesz czytać co napisała osoba wyżej?

zgłoś
G
Gość

Przedłużenie linii 132 do Kromera (pytanie jak wyglądałaby trasa, ale zakładam że Kasprowicza do Daniłowskiego potem Berenta i pętla Kromera) to szkodliwe działanie.

Autobus 132 notuje i tak już liczne opóźnienia i ma bardzo długą trasę, więc tak przedłużka to pewność kolejych niepunktualności.

Pytanie dla kogo to przedłużenie miałoby być korzystne. Z Kromera w kierunku Rynku można dostać się tramwajami o wiele szybciej. Na ND można sobie dojechać do PL Daniłowskiego kilkoma liniami autobusu.

A tak w godzinach porannego i popołudniowego szczytu już od pierwszych przystanków będzie opóżnienie na tej linii. Szczególnie że autobus od Daniłowskiego do Broniewskiego jest prawie pusty... to samo w stronę placu Daniłowskiego.
132 rusza z Kromera i już ma światła. Potem pod wiaduktemem na Boya staje na kilka dobrych minut, dalej Berenta i kolejny problem bo z miesiąca na miesiąc zmotoryzowani rodzice odprowadzający dzieci dostają coraz większego otępienia mózgowego blokując Boya/Berenta...
Po co to wszystko?
Jeżeli już przedłużać co jest i tak wątpliwe to do Sołtysowic, bo tam ludzie naprawdę mają problem, żeby sprawnie dojechać bez przesiadek do Rynku czy zachodnich dzielnic przez centrum. A na Sołtysowickiej nie ma korków więc autobus jedzie tam sprawnie.

TO WAŻNA LINIA DLA MIASTA. NIE WPROWADZAJĆIE TEJ ZMIANY !!!@!@

zgłoś
m
malgosia1

Życzę dużo zdrowia jak autobus będzie jeździł przez Rychtalską. Ulica wąska a w godzinach szczytu korek od Trzebnickiej do Jedności Narodowej przez Rychtalską jest niesamowity.

zgłoś
e
ech paljaki

Dlaczego zakupiono autobusy marki mercedes? Polacy robią znacznie lepsze solarisy, będące hitem Europy. Czy znów ktoś wziął w rąsię?

zgłoś
M
M.

Pomysł ciekawy, tylko awykonalny - MPK już teraz "robi bokami" przez braki kierowców, a na lepsze się nie zanosi. A dodatkowo trzeba by dokupić odpowiedni tabor - brak środków, bo miasto jest zadłużone "po uszy". I dodatkowo gdzie by te autobusy poupychali, jak z zajezdni zrobili muzeum?

zgłoś
P
Patriota

i zagęścić kursowanie D, przydała by się też linia B na trasie Pl Grunwaldzki - Lotnisko oraz linia 150 na trasie Pl Grunwaldzki - Bielany

zgłoś
S
Soltka

Na Soltysowice lepiej bo tu teraz bardzo duzo mieszkań powstaje. A 116 i 119 jezdza stadami i nie łączą z centrum.

zgłoś
a
awesome

Linia 118 ma dobrą trasę tylko jeździ zbyt rzadko.

zgłoś
1

Po co? Macie 116,119 i A. Mało wam? Koszarowa i tak jest za wąska na to, by więcej autobusów tam stało.

zgłoś
g
gość

132 przedłużone do Koszarowej to by było coś.

zgłoś
x
x-er

Zamiast wyginać, wydłużać i zmieniać istniejące linie, może wreszcie zrobić reformę i puścić zupełnie nowe linie po prostszych trasach, likwidując połączenia znikąd do nigdzie? Zwiedzanie miasta jest dobre dla turystów, a nie mieszkańców. Wiele linii powstało z połączenia ocalałego numeru ze zlikwidowanym, inne są rozciągane w boki, gdy powstają kolejne osiedla. Linie do wyprostowania: 20, A, D, K, 107, 118, 119, 122, 124, 126, 127. Z kolei linię 130 można by rozdzielić na dwie, ale jadące do centrum zamiast z północy na północ...
Poza tym wszystkim, dla podniesienia atrakcyjności komunikacji miejskiej konieczne jest zwiększenie częstotliwości (krótkie autobusy lub nawet minibusy jak na linii 100, ale częściej). To MPK jest dla pasażerów, a nie pasażerowie dla MPK. Więcej wspólnych przystanków dla linii, które "spotykają się na trasie" po czym jadą różnymi drogami w tym samym kierunku - przykład 125 i 133 przystanek Bardzka w kierunku Brochowa - tam dochodzi do "polowań na autobusy", bo nigdy nie wiadomo, który wreszcie przyjedzie.
I można tak jeszcze wydłużać tę listę życzeń, a urzędnicy i tak wiedzą lepiej. Znowu zamydlą nam oczy jakąś internetową dyskusją, gdzie pomysły mieszkańców będą wysyłane na adres spam@śmietnik.pl

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3