Którędy pojadą autobusy nowych linii we Wrocławiu?

    Którędy pojadą autobusy nowych linii we Wrocławiu?

    Zdjęcie autora materiału

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Którędy pojadą autobusy nowych linii we Wrocławiu?

    ©Fot. Janusz Wojtowicz / Polskapresse

    - Czy wiadomo już jaką trasą będzie jeździł planowany nowy autobus linii Kminkowa – plac Grunwaldzki na odcinku od ul. Rychtalskiej do placu Grunwaldzkiego? – pyta nasza Czytelniczka Agnieszka Zborowska. Odpowiedzi szukała reporterka Weronika Skupin.
    Którędy pojadą autobusy nowych linii we Wrocławiu?

    ©Fot. Janusz Wojtowicz / Polskapresse

    Nowa linia z Kminkowej na plac Grunwaldzki będzie jeździć przez ul. Pełczyńską, Obornicką, Zakładową, Rychtalską, Jedności Narodowej, Poniatowskiego, Bema, Sienkiewicza do placu Grunwaldzkiego. Linia ta nie ma jeszcze nadanego numeru, ale będzie to linia zwykła, a te mają trzycyfrową numerację zawsze zaczynającą się od 1.

    Autobus ten zacznie kursować na wiosnę, na przełomie marca i kwietnia.

    W tym czasie czekają nas zmiany także na kilku innych liniach autobusowych. Nie można ich wszystkich wprowadzić teraz. Chodzi bowiem o linie kursujące do gminy Wisznia Mała (lub z nimi powiązane) - trzeba najpierw rozstrzygnąć przetarg na obsługę komunikacyjną tej gminy. Wisznia Mała dopłaca Wrocławiowi do kursów autobusów, które częściowo jeżdżą po jej terenie.

    Oto wszystkie pozostałe zmiany i nowe linie autobusowe, których uruchomienie planowane jest na przełom I i II kwartału tego roku.
    • 108 – linia 108 będzie kursowała na trasie Dworzec Nadodrze – Pracze Widawskie przez: most Trzebnicki – Obornicką – Pełczyńską – Kominiarską. Jest to związane ze zmianami na linii 908, która zacznie kursować częściej.
    • 930 – będzie kursowała z Kromera do Krzyżanowic trasą Boya-Żeleńskiego – Kasprowicza – Kamieńskiego.
    • 130 – będzie kursować na krótszym odcinku niż dziś - tylko do Polanowic.
    • 132 – linia zostanie przedłużona do Kromera (z placu Daniłowskiego).
    • Pojawi się też nowy autobus do planowanej pętli przy ul. Zwycięskiej, gdy tylko zostanie ona skończona (stanie się to jesienią, budowa pętli jeszcze się nie rozpoczęła). Wtedy przez ul. Ołtaszyńską do wspomnianej pętli pojadą autobusy linii 127 lub 144.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (32)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przez Rychtalską pojedzie 111

    Tymon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    Możnaby tamtędy puścić np 118 by nie wszystko leciało Kasprowicza. Dobrym pomysłem byłoby przedłużyć 129 na lotnisko. Jedna linia to zdecydowanie za mało.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    132 do Kromera xD

    Kierowca autobusu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 13

    132 do Kromera? To Kasprowicza do Kromera będzie teraz jechał kolejny autobus? Po co?
    Tą samą trasą jedzie 105, 305, 118, 130, 930. Mało? W drugą stronę jeszcze więcej bo są liczne autobusy jadące...rozwiń całość

    132 do Kromera? To Kasprowicza do Kromera będzie teraz jechał kolejny autobus? Po co?
    Tą samą trasą jedzie 105, 305, 118, 130, 930. Mało? W drugą stronę jeszcze więcej bo są liczne autobusy jadące na Obornicką. Zresztą do Kromera podobnie np. Azwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    PRZEDŁUŻENIE LINII 132 do Kromera to DZIAŁANIE NA SZKODĘ MIASTA i MIESZKAŃCÓW

    Podróżnik miejski PROWROCŁAW (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 15

    Przedłużenie linii 132 do Kromera (pytanie jak wyglądałaby trasa, ale zakładam że Kasprowicza do Daniłowskiego potem Berenta i pętla Kromera) to szkodliwe działanie.

    Autobus 132 notuje i tak już...rozwiń całość

    Przedłużenie linii 132 do Kromera (pytanie jak wyglądałaby trasa, ale zakładam że Kasprowicza do Daniłowskiego potem Berenta i pętla Kromera) to szkodliwe działanie.

    Autobus 132 notuje i tak już liczne opóźnienia i ma bardzo długą trasę, więc tak przedłużka to pewność kolejych niepunktualności.

    Pytanie dla kogo to przedłużenie miałoby być korzystne. Z Kromera w kierunku Rynku można dostać się tramwajami o wiele szybciej. Na ND można sobie dojechać do PL Daniłowskiego kilkoma liniami autobusu.

    A tak w godzinach porannego i popołudniowego szczytu już od pierwszych przystanków będzie opóżnienie na tej linii. Szczególnie że autobus od Daniłowskiego do Broniewskiego jest prawie pusty... to samo w stronę placu Daniłowskiego.
    132 rusza z Kromera i już ma światła. Potem pod wiaduktemem na Boya staje na kilka dobrych minut, dalej Berenta i kolejny problem bo z miesiąca na miesiąc zmotoryzowani rodzice odprowadzający dzieci dostają coraz większego otępienia mózgowego blokując Boya/Berenta...
    Po co to wszystko?
    Jeżeli już przedłużać co jest i tak wątpliwe to do Sołtysowic, bo tam ludzie naprawdę mają problem, żeby sprawnie dojechać bez przesiadek do Rynku czy zachodnich dzielnic przez centrum. A na Sołtysowickiej nie ma korków więc autobus jedzie tam sprawnie.

    TO WAŻNA LINIA DLA MIASTA. NIE WPROWADZAJĆIE TEJ ZMIANY !!!@!@zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Autobus przez Rychtalską

    malgosia1 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 12

    Życzę dużo zdrowia jak autobus będzie jeździł przez Rychtalską. Ulica wąska a w godzinach szczytu korek od Trzebnickiej do Jedności Narodowej przez Rychtalską jest niesamowity.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ze zdjęcia widzę, że znowu obowiązuje we Wrocławiu polityka folksdojczowska.

    ech paljaki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 22

    Dlaczego zakupiono autobusy marki mercedes? Polacy robią znacznie lepsze solarisy, będące hitem Europy. Czy znów ktoś wziął w rąsię?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    linie 131 i 141 wydłużyć do Wierzbowej

    Patriota (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 14

    i zagęścić kursowanie D, przydała by się też linia B na trasie Pl Grunwaldzki - Lotnisko oraz linia 150 na trasie Pl Grunwaldzki - Bielany

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A może 132 zamiast na Kromera - bo nie wiem po co, skoro jest i 118 i 116 i A z Daniłowskiego i chyb

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 18

    132 przedłużone do Koszarowej to by było coś.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    132 na Soltysowice

    Soltka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 16

    Na Soltysowice lepiej bo tu teraz bardzo duzo mieszkań powstaje. A 116 i 119 jezdza stadami i nie łączą z centrum.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    1`11`11

    1 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 15

    Po co? Macie 116,119 i A. Mało wam? Koszarowa i tak jest za wąska na to, by więcej autobusów tam stało.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    132

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    Trzeba czytać ze zrozumieniem

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kumaty chłopek

    Bo 116 119 i A nie jadą do centrum (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 11

    Bo 116 119 i A nie jadą do centrum. Nie umiesz czytać co napisała osoba wyżej?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wiosenne porządki

    x-er (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 26 / 11

    Zamiast wyginać, wydłużać i zmieniać istniejące linie, może wreszcie zrobić reformę i puścić zupełnie nowe linie po prostszych trasach, likwidując połączenia znikąd do nigdzie? Zwiedzanie miasta...rozwiń całość

    Zamiast wyginać, wydłużać i zmieniać istniejące linie, może wreszcie zrobić reformę i puścić zupełnie nowe linie po prostszych trasach, likwidując połączenia znikąd do nigdzie? Zwiedzanie miasta jest dobre dla turystów, a nie mieszkańców. Wiele linii powstało z połączenia ocalałego numeru ze zlikwidowanym, inne są rozciągane w boki, gdy powstają kolejne osiedla. Linie do wyprostowania: 20, A, D, K, 107, 118, 119, 122, 124, 126, 127. Z kolei linię 130 można by rozdzielić na dwie, ale jadące do centrum zamiast z północy na północ...
    Poza tym wszystkim, dla podniesienia atrakcyjności komunikacji miejskiej konieczne jest zwiększenie częstotliwości (krótkie autobusy lub nawet minibusy jak na linii 100, ale częściej). To MPK jest dla pasażerów, a nie pasażerowie dla MPK. Więcej wspólnych przystanków dla linii, które "spotykają się na trasie" po czym jadą różnymi drogami w tym samym kierunku - przykład 125 i 133 przystanek Bardzka w kierunku Brochowa - tam dochodzi do "polowań na autobusy", bo nigdy nie wiadomo, który wreszcie przyjedzie.
    I można tak jeszcze wydłużać tę listę życzeń, a urzędnicy i tak wiedzą lepiej. Znowu zamydlą nam oczy jakąś internetową dyskusją, gdzie pomysły mieszkańców będą wysyłane na adres spam@śmietnik.plzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zmiany

    M. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 12

    Pomysł ciekawy, tylko awykonalny - MPK już teraz "robi bokami" przez braki kierowców, a na lepsze się nie zanosi. A dodatkowo trzeba by dokupić odpowiedni tabor - brak środków, bo miasto jest...rozwiń całość

    Pomysł ciekawy, tylko awykonalny - MPK już teraz "robi bokami" przez braki kierowców, a na lepsze się nie zanosi. A dodatkowo trzeba by dokupić odpowiedni tabor - brak środków, bo miasto jest zadłużone "po uszy". I dodatkowo gdzie by te autobusy poupychali, jak z zajezdni zrobili muzeum?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    118

    awesome (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 14

    Linia 118 ma dobrą trasę tylko jeździ zbyt rzadko.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wojszycką naleźy połączyć...

    Pewnik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 11

    ...ze Zwycięską, a Skarbowców z Krzycką.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a ta znów pier.oli jak połamana

    "linia 108 będzie kursowała"... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 32 / 18

    nie "LINIA", tylko AUTOBUS na tej trasie!

    KAPUJESZ WRESZCIE???

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo