Które owoce są najmniej kaloryczne?

Materiał informacyjny Maczfit
Owoce i warzywa to podstawa każdej zdrowej, odpowiednio zbilansowanej diety. Latem chętnie sięgamy po arbuza, jesienią jemy jabłka i śliwki, a zimą cytrusy. Owoce dostarczają wielu cennych składników odżywczych - głównie węglowodanów, witamin, minerałów i błonnika. Niektóre gatunki są bardziej tuczące, inne mniej. Poniżej znajdziesz listę najmniej kalorycznych owoców. Dowiesz się także, czy w diecie odchudzającej należy całkowicie zrezygnować z gatunków wysokokalorycznych.

Arbuz

Ten owoc zawiera ponad 90% wody. Jest również bogatym źródłem przeciwutleniaczy i jednym z najmniej kalorycznych owoców. Arbuz gasi pragnienie i działa moczopędnie. Ma korzystny wpływ na układ pokarmowy i pobudza przemianę materii. Dobrze działa także na układ krążenia - zawarte w nim substancje zapewniają prawidłowe ciśnienie tętnicze. Arbuz ma wysoki indeks glikemiczny, ale ze względu na dużą zawartość wody nie wywołuje wysokiego wyrzutu insuliny. To idealna przekąska na lato oraz świetny dodatek do deserów i sałatek.

Czerwona porzeczka

Owoce czerwonej porzeczki kryją w sobie całe spektrum składników odżywczych. Przede wszystkim są źródłem potasu, który reguluje ciśnienie krwi. Dodatkowo zawierają rozpuszczalny błonnik i witaminę C. Czerwone porzeczki to świetna propozycja dla osób na diecie odchudzającej - są mało kaloryczne, a do tego wspomagają odporność i działanie układu pokarmowego.

Truskawka

Kolejnym czerwonym i niskokalorycznym owocem jest truskawka. Ten uwielbiany przez Polaków owoc zawiera mnóstwo witamin, przede wszystkim witaminę C, kwas foliowy oraz witaminy A, E i K. Co ciekawe, truskawki mają więcej witaminy C niż pomarańcze. Ich regularne spożywanie dobrze wpływa na działanie układu krążenia, poprawia pracę jelit i wzmacnia odporność.

Malina

Czerwone, soczyste i niskokaloryczne - naszą listę zamykają maliny. Owoce malin są bogatym źródłem kwasów organicznych, witamin i substancji mineralnych (między innymi potasu, magnezu, wapnia i żelaza). Mają niski indeks glikemiczny, więc mogą je jeść osoby chore na cukrzycę. Owoce malin pomagają w dolegliwościach ze strony układu nerwowego oraz łagodzą ból menstruacyjny.

Dieta odchudzająca - jakie owoce ograniczyć?

Po drugiej stronie zestawienia znajdują się gatunki wysokokaloryczne. Do najbardziej tuczących owoców zalicza się banany, mango, winogrona, daktyle i awokado. Nie oznacza to jednak, że należy z nich całkowicie zrezygnować. W układaniu każdego jadłospisu kluczowy jest umiar. Banany są świetną przekąską po intensywnym treningu. Zawierają potas, który ułatwia przywrócenie równowagi elektrolitowej. Winogrona i mango to źródła naturalnych przeciwutleniaczy. Awokado świetnie sprawdzi się jako zamiennik masła, z kolei słodkie daktyle są zdrowszą alternatywą dla tradycyjnych słodyczy.

Nie wiesz, jak ułożyć zdrowy jadłospis pełen owoców i warzyw? A może szukasz diety, która dostarczy Ci wszystkich niezbędnych składników odżywczych? Sprawdź ofertę cateringów dietetycznych, na przykład tutaj: https://www.maczfit.pl/wroclaw/. Na stronie znajdziesz różne warianty diety pudełkowej, możesz także skorzystać z porady dietetyka. Wpisz przy zamówieniu kod CATER_5, aby skorzystać z 5% zniżki. Promocja obowiązuje do końca marca 2021 roku.

Dodaj ogłoszenie