reklama

Krzysztof Krystowski: PZL-Świdnik zgłasza chęć uczestniczenia w modernizacji śmigłowców służących w polskiej armii

Tomasz Dereszyński
Tomasz Dereszyński
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
- Mamy umiejętności modernizacji śmigłowców W-3 Sokół. Wszystkie prace byłyby wykonywane w Świdniku - mówi wiceprezes Leonardo Helicopters, właściciela PZL-Świdnik.

To odpowiedź polskiego producenta śmigłowców na zapowiedzi MON, który ustami wiceministra Wojciecha Skurkiewicza zapowiedział wydłużenie eksploatacji śmigłowców wojskowych, w tym maszyn W-3 Sokół produkowanych przez PZL-Świdnik, znajdujących się na wyposażeniu polskiej armii.

Krzysztof Krystowski wymienia przy okazji atuty zakładu w Świdniku, które są - jego zdaniem - niebagatelne, a mogą ułatwić współpracę z armią przy ewentualnej modernizacji śmigłowców. Chodzi o bliskość zakładów, o dobre kontakty pomiędzy firmą a polską armią.

- Zawsze możemy wspierać wojsko w takim zakresie, w jakim nasz partner będzie potrzebował. To niewątpliwy komfort dla obu stron - przypomina Krzysztof Krystowski.

Istotną sprawą jest fakt, że firma ze Świdnika prowadzi zaawansowane prace nad wprowadzeniem nowych łopat wirnika głównego. Chodzi o nowe łopaty kompozytowe, które podniosą parametry użytkowe śmigłowców. - Dadzą one dodatkowe 300 kilogramów ładunku, które będzie mógł przewozić śmigłowiec ale także spowodują, że maszyna znacznie lepiej będzie zachowywać się w najtrudniejszych warunkach - podsumowuje wiceszef Leonardo Helicopters, właściciela PZL-Świdnik.

Krystowski ma na myśli wysokie temperatury a także duże wysokości. To, zdaniem naszego rozmówcy, jest oczekiwane przez pilotów maszyn użytkowanych przez polską armię.

W-3A Sokół to średni dwusilnikowy śmigłowiec o maksymalnej masie startowej 6400 kg przeznaczony do transportu maks. 14 osób oraz ładunku. Podstawą jego zespołu napędowego są dwa silniki turbinowe PZL-10W, każdy o mocy startowej 662 kW. Sokół to wielozadaniowa platforma zdolna do realizacji różnego rodzaju zadań, między innymi związanych z utrzymywaniem porządku publicznego, transportem pasażerów i wojska, ratownictwem medycznym, a także do prowadzenia misji poszukiwawczo-ratowniczych i związanych z gaszeniem pożarów. W PZL-Świdnik wyprodukowano do tej pory ponad 180 śmigłowców Sokół, które są wykorzystywane m.in. w takich krajach jak Czechy, Hiszpania, Niemcy, Filipiny, Uganda czy Korea Południowa.

W polskim wojsku służy kilkadziesiąt śmigłowców W-3 Sokół. Według planów W-3 mają pozostać na uzbrojeniu do 2026 r.

Skurkiewicz poinformował w trakcie majowego wystąpienia w Sejmie, że na plan modernizacji technicznej do roku 2022 ujęto łączne nakłady w wysokości 4,7 mld zł.

W armii służy prawie 70 Sokołów, ponad 20 SW-4 i ponad 60 MI2.

Obejrzyj wideo:

60 Sekund Biznesu: Artyści zarabiają głównie na imprezach budżetowych

Materiał oryginalny: Krzysztof Krystowski: PZL-Świdnik zgłasza chęć uczestniczenia w modernizacji śmigłowców służących w polskiej armii - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

O
Onufry

Jesteś deklem, ale nie przejmuj się. Burole tak mają albo pisdy lub POjebusy i ich tok myślenia.

K
Kamil Piątek

Atuem zakładu w Świdniku jest jego bliskość oraz dobre kontakty pomiędzy firmą a polską armią.

D
Daniel Kowalczyk

Skoro zakłady w Świdniku je składały to logicznym jest że mają najlepsze zaplecze logistyczne i techniczne w tego typu modernizacjach

Z
Zaczadzony

Widzę odezwał się ekspert od zaopatrzenia, serwisu i projektowania śmigłowców. Nadal opłakujemy karaczany, które pogoniono? Macie już jakąś książek żali, czy coś podobnego?

O
Onufry

Ten jegomość to niech już zamknię ryj. Jedno to co mu wychodzi to brylowanie w artykułach sponsorowanych. Ten pajacyk jedno co umie to przynieść wstyd załodze i miastu. Mistrzunio z bumaru z wiechciem słomy w d****.

M
Mateusz Politański

Jestem przekonany, że współpraca ze Świdnikowym zakładem, przyniesie korzysci przy zbrojeniu naszej polskiej armii. Zakład na
miejscu, to i serwis pewny. Zresztą 80% śmiglowcow w WP to maszyny właśnie od nich.

z
zxxc

Nigdy w życiu. Już wystarczająco długo grzebali się przy śmigłowcach dla Marynarki Wojennej, za Defence24: Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało, że śmigłowce W-3 Sokół i Anakonda modernizowane do standardu W-3WARM nie zostały przyjęte przez Siły Zbrojne RP, choć termin dostawy upłynął 30 kwietnia. W związku z opóźnieniem wykonawcy – PZL Świdnik – naliczono opusty cenowe w wysokości ponad miliona złotych. Dopiero w październiku bieżącego roku odbyła się dostawa ostatniego śmigłowca W-3PL Głuszec, która miała być zrealizowana jeszcze w 2014 roku.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3