Krupnicza i okolice ciągle zakorkowane. Lepiej było, jak była zamknięta (ZDJĘCIA)

Weronika SkupinZaktualizowano 
Zamknięcie ulicy Krupniczej było sporym utrudnieniem dla kierowców. Gdy ją w końcu otwarto, okazało się, że jest... znacznie gorzej niż w czasie remontu. W godzinach szczytu tworzą się tutaj ogromne korki. Nie tylko na Krupniczej, ale także na Kazimierza Wielkiego, Nowym Świecie czy Ruskiej.

Nowe światła na ul. Krupniczej przepuszczają kilkanaście aut w kierunku pl. Legionów. Jeszcze kilka dni temu zielone w tym miejscu świeciło się dosłownie przez kilka sekund. Zaapelowaliśmy więc do urzędników o jego wydłużenie. Zrobiono to, ale i tak niewiele to pomogło.

Za skrzyżowaniem, na ul. Sądowej, niemal nigdy nie ma korków. Ulica jest pusta, a na Krupniczej i Kazimierza Wielkiego (na lewoskręcie w Krupniczą) ciągnie się sznur aut. Nie da się wjechać w św. Antoniego, bo kierowcy stoją na Włodkowica i nie mogą wjechać w Ruską - kółko się zamyka. Bywa tak, że nawet gdy świeci się zielone światło dla skręcających w prawo z Kazimierza Wielkiego w Krupniczą, auta stoją w miejscu. Największym problemem okazała się bowiem nie długość cyklu na Krupniczej, a zwężenie tej ulicy do jednego pasa w każdym kierunku.

Problemem są też tramwaje, które skutecznie utrudniają życie kierowcom. – Sama pani widzi, tramwaje jadą jeden za drugim. Dla kierowców zostaje tylko jeden pas, ale muszą się zatrzymać, gdy tramwaj wysadza pasażerów. W dodatku niektórzy kierowcy boją się przejeżdżać przez przystanek wiedeński, nawet jeśli pojazd ma już zamknięte drzwi. Są też tacy, którzy nie potrafią wyprzedzić tramwaju nawet jeśli nie jest on jeszcze na przystanku. To wszystko spowalnia ruch – denerwuje się Paweł Janik z zielonego audi.

Urzędnicy z Wydziału Inżynierii Miejskiej przyznają, że przepustowość skrzyżowania Podwale/Krupnicza do ul. Sądowej jest zależna od ilości tramwajów poruszających się w danej chwili po ul. Krupniczej. Kiedyś nie było tam przystanku i to on najwidoczniej stał się teraz powodem utrudnień. Cieszą się z niego pasażerowie, bo tramwaje skręcające z Kazimierza Wielkiego w Krupniczą zatrzymywały się przy Przejściu Świdnickim a potem dopiero na pl. Legionów i przystanku na Krupniczej bardzo brakowało. Narzekają jednak kierowcy. – Jak był remont i ulic była zamknięta, było lepiej – dodaje Paweł Janik.

Korków na pasie dla skręcających w Krupniczą podczas remontu być nie mogło, bo był on wyłączony z ruchu. Zatory tworzyły się jednak na objazdach Krupniczej, więc idealnych rozwiązań nie ma. Czy można wprowadzić jakieś ułatwienia i np. zmienić cykl świateł? Zaproponowaliśmy urzędnikom, by wydłużyli zielone światło dla jadących Krupniczą w kierunku pl. Legionów. Zrobili to. Odpowiedzieli nam, że zrobili to w ostatni weekend. Jak deklarują, dalej obserwują pracę sygnalizacji i na bieżąco wprowadzają korekty.

Okazuje się jednak, że bardziej nie da się wydłużyć zielonego dla jadących Krupniczą kosztem tych jadących Podwalem. Chodzi o to, że zaburzyłaby się praca świateł sygnalizacji dla pieszych, a oni też muszą mieć odpowiedni czas na pokonanie długich przejść przez ulicę Krupniczą i Sądową , które mają światło zielone wspólnie z otwarciem światła zielonego dla Podwala.

Wygląda więc na to, że niewiele da się już zrobić. Pozostaje jechać objazdem lub uzbroić się w cierpliwość. Nic się na Krupniczej nie zmieni. Nawet jeśli urzędnicy pozwoliliby jechać samochodom po wydzielonym torowisku, tramwaje stojące na przystanku i tak skutecznie zablokowałyby oba pasy.

polecane: Wybory 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 93

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

R
RR

A wydatek energetyczny na jazdę rowerem? Wiesz ile taki przejazd przez miasto to kcal?

T
To nie jest sabotaż.

Utrudniając ruch w tym rejonie robią dobrze, bo ludzie niepotrzebnie pchają się Krupniczą.
Podwale jest prawie puste, a oczywiście pchają się ludzie na całkowicie zawaloną trasą WZ.
Zamknięcie Krupniczej właśnie pomoże, bo nieco odkorkuje węzeł przy Kazimierza, a ruch na Podwalu wielki nie będzie.

-,-

Nie mam nic do kierowców samochodów, ale porównując tych z Wrocławia do tych z Poznania, Warszawy, Krakowa, z Trójmiasta, a co dopiero z zachodu, to krew mnie zalewa jak patrzę na wrocławskich.

G
Gość

Skoro obecny czas przejazdu jest satysfakcjonujący, to dzięki zwolnieniu się nowych miejsc to dojdą nowe samochody, dzięki którym będzie się stać tak samo. Ale to będzie tylko teoretycznie, bo z poszerzonej drogi pojadą do nowych już zawalonych.
I przykład Krupniczej to pokazał. Nie dość, że na samej Krupniczej nie było samochodów (bo zamknięta), to jeszcze nie pchali się na Sądową, bo był to jeden ciąg, w dodatku nie pchano się na Plac Legionów, dzięki czemu odciążyła się nieco Grabiszyńska...
Jest to reakcja łańcuchowa i w uproszczeniu MOŻE się zwiększyć, ale w praktyce się zwiększy, bo w mieście są inne drogi, których nie poszerzysz. Na przykład co ci po otwartej Krupniczej, skoro Grabiszyńska i trasa WZ jest wykorzystywana w maximum? Po co ci szeroka Strzegomska, skoro wszystko wjedzie w korek na Placu Orląt Lwowskich? Po co ci szeroka Powstańców Śląskich, skoro wszystko będzie stało pod Arkadami i na Partynicach, po co ci szeroka Traugutta, skoro na Oławskiej będą stać?
I można tak w nieskończoność.

:)

Jeżeli ja, Nikodem Dyzma, wiceprezydent Wrocławia mówię, że we Wrocławiu nie ma korków to znaczy, że nie ma!!!

K
KK

... auto w cenie roweru to bardzo kosztowne jest + OC, przegląd i pierwsze tankowanie (pewnie to połowa wartości jego).
I pojęcie parking strzeżony ... co ma oznaczać ?? To pojęcie z lat 90.

j
ja

że jesteś dziadem bez prawa jazdy, albo bez auta...

k
kierowca

Zwężanie ulic na zachodzie jest dość popularne.
U nas też tak będą robić gdy autem już nie da się jeździć po centrum

k
kinga

Kogo dziś nie stać na samochód? Używany kupisz taniej niż nowy rower.
Centrum nie może być zamknięte dla aut bo trzeba np dowieźć towar.
Nie chodzi też o całe centrum tylko np Krupniczą dochodzącą do pl.Solnego czyli ścisłego centrum.
Na całym świecie wyrzuca się auta z centrów .U ans też nie chodzi o jakiś pomysł tylko Zarząd Miasta jest zobowiązany do wykonania uchwały Rady Miasta o ograniczaniu ruchu aut w centrum.
Brak tych ograniczeń prowadzi do korków o czym w artykule.
Ulica Krupnicza ma być zamknięta dla aut zatem ruch przywócono tam tylko tymczasowo.

m
marcin

nie stac cie na samochod? tylko tacy nieudacznicy krzycza, zeby zamknac centrum dla samochodow

a
aśka

Przecież jest Uchwała Rady Miejskiej o wyrzucaniu aut z centrum więc jeśli kierowcy pchają się w wąskie gardła to chyba tylko na własne życzenie.
Jest potwierdzone, że było lepiej przy zamkniętej Krupniczej zatem co stoi na przeszkodzie aby ją znów zamknąć?

a
aśka

Przecież Krupnicza będzie docelowo zamknięta dla ruchu aut, bo ma to być deptak

k
kinga

Wyrzucić aut z centrum i po kłopocie.Nie stać na taksówke to jedź tramwajem lub rowerem

p
pepe

nie , nie marzy nam sie city..ale zgadza sie w Warsiawce wszystko jest o wiele wieksze...Ojej..z samej Warsiawki napisał ..ojej, co to bedzie co to bedzie ..

p
pepe

mozemy sobie wylewac krokodyle łzy...centrum miasta zostało sparaliżowane...zamknięcie Zamkowej i przebudowa przejscia podziemnego, całkowicie wykonczy WZ albo przynajmniej mocno zablokuje..I taki był plan..Żadne protesty nic nie dadza bo rządzi w miescie PO..a oni ( jak to w tytule..he,he )maja ludzi w głębokim poważaniu..i tyle..

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3