Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Krótki, ale długo wyczekiwany: powstanie łącznik od Miętowej do Pełczyńskiej

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Nowa droga gminna będzie mierzyła 140 metrów, ale pozwoli wyprowadzić ruch samochodów poruszających się na odcinku Sułowska – Pełczyńska z ulic pobliskich osiedli. Mieszkańcy zabiegali o to od lat. Oferty złożyło aż 7 wykonawców, którzy na zakończenie budowy będą mieli pół roku
Nowa droga gminna będzie mierzyła 140 metrów, ale pozwoli wyprowadzić ruch samochodów poruszających się na odcinku Sułowska – Pełczyńska z ulic pobliskich osiedli. Mieszkańcy zabiegali o to od lat. Oferty złożyło aż 7 wykonawców, którzy na zakończenie budowy będą mieli pół roku Mat. inwestora
Nowa droga gminna będzie mierzyła 140 metrów, ale pozwoli wyprowadzić ruch samochodów poruszających się na odcinku Sułowska – Pełczyńska z ulic pobliskich osiedli. Mieszkańcy zabiegali o to od lat. Oferty złożyło aż 7 wykonawców, którzy na zakończenie budowy będą mieli pół roku.

O wybudowanie brakującego łącznika wzdłuż AOW mieszkańcy Lipy Piotrowskiej zabiegali od kilku lat. Wiele aut jeździ drogą techniczną od ul. Sułowskiej, jednak brak ok. 140-metrowego odcinka od ul. Miętowej do Pełczyńskiej powoduje, że duża część ruchu odbywa się ulicami osiedla. Ta sytuacja zmieni się w pierwszej połowie przyszłego roku.

Czytaj także:Kaufland apeluje: zwróćcie te noże!

Do wybudowania łącznika zgłosiło się 7 firm, z których każda złożyła ofertę poniżej planowanego budżetu. Na najniższą kwotę prace wycenił Strabag, który oczekuje 457 000 zł. Najwyżej wycenił koszt budowy Polbruk ze Strzelców Wielkich. Obecnie trwa weryfikacja złożonych ofert pod względem formalnym.

Czytaj więcej:Jagodno nie może doczekać się tramwaju, pojadą do centrum pociągiem

W ramach prac powstanie dwukierunkowa droga z mierzącymi 2,5 m szerokości pasami ruchu. Z jednej strony jezdni będzie dwumetrowy chodnik. Łącznik będzie oświetlało 6 latarni ledowych. Nawierzchnia jezdni będzie wykonana z asfaltu, a chodnika z kostki betonowej. Po obu stronach drogi będą trawniki. Żeby przeprowadzić budowę, do wycięcia przeznaczono 12 drzew, głównie jesionów wyniosłych i wiśni o obwodach pni nawet do 80 cm. W ich miejsce będą posadzone 4 jesiony.

Ruch na nowym odcinku ma być uspokojony. Po drodze będzie można poruszać się z prędkością maksymalną 30 km/h, będzie też próg zwalniający.

Wykonawca, z którym Wrocławskie Inwestycje podpiszą umowę, będzie miał pół roku na zakończenie budowy.

Czytaj także:Straż miejska doinwestowana: nowa siedziba i terenowe samochody

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska