Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kreatywne podwórko Siemacha Spot w Magnolii otwarte

Błażej Organisty
.
. Pawel Relikowski / Polska Press
W Dniu Dziecka młodzi wrocławianie dostali prezent. W Magnolii otworzyło się centrum Siemacha, w którym dzieci i młodzież z Wrocławia codziennie mogą brać udział w bezpłatnych zajęciach edukacyjnych i kreatywnych warsztatach. Wstęgę przeciął prezydent Rafał Dutkiewicz.

Od dziś wrocławianie w wieku szkolnym mogą korzystać z nowej placówki wsparcia dziennego. Na pierwszym piętrze w galerii handlowej Magnolia ruszyła Siemacha Spot, czyli "kreatywne podwórko" dla młodych wrocławian. Pierwsi goście już malują, a młodzież gra na gitarach.

Siemacha to miejsce warsztatów: edukacyjnych, wychowawczych, muzycznych, artystycznych i multimedialnych. Na 800 metrach kwadratowych znalazło się miejsce na pracownię humanistyczną, matematyczno-przyrodniczą, rozwoju społecznego. Jest także kuchnia i przestrzenie wspólne. Pomieszczenia są umeblowane i wyposażone w sprzęt multimedialny, muzyczny (dominują gitary) oraz inne akcesoria niezbędne do pracy warsztatowej. Nad wszystkim czuwa kadra edukatorów. Młodzież i dzieci mogą również korzystać z pomocy psychologa.

W Siemacha Spot jest miejsce dla 150 wychowanków z Wrocławia w wieku od 7 do 18 lat. Aby dołączyć do społeczności Siemachy, trzeba odwiedzić placówkę z rodzicem lub opiekunem i się zapisać. Udział we wszystkich zajęciach i warsztatach - stałych i cyklicznych - jest bezpłatny, ale dzieci i młodzież mają obowiązki. Muszą systematycznie uczestniczyć w zajęciach. Przynajmniej 3 dni w tygodniu. Powinny także podjąć 5 form aktywności, w które zaangażują się co najmniej przez 7 godzin w tygodniu. Siemacha Spot pracuje od poniedziałku do piątku w godz. od 13. do 20., z kolei w dni wolne trzy godziny krócej. Zajęcia zwykle trwają godzinę.

Każdy wychowanek może liczyć na pomoc w nauce, w uzupełnianiu zaległości w przyswajaniu programu szkolnego czy na wsparcie w przygotowaniu do egzaminów. Dodatkowo, od czasu do czasu, Siemacha zabierze ich na wyjazdy edukacyjne.

- To pionierskie działanie we Wrocławiu. Do tej pory w naszym mieście nie było innowacji społecznych realizowanych w tak szerokim międzysektorowym partnerstwie. To również najlepszy przykład, jak pobudzić aktywność firm w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu, której beneficjentami są dzieci i młodzież Wrocławia - komentuje Jacek Sutryk, dyrektor departamentu spraw społecznych w Urzędzie Miejskim Wrocławia.

Siemacha Spot w galeriach handlowych na terenie całej Polski to autorski projekt Stowarzyszenia Siemacha, które działa w 30 lokalizacjach w naszym kraju. We Wrocławiu placówka powstała na zasadzie partnerstwa publiczno-społeczno-prywatnego, jako efekt współpracy stowarzyszenia, Gminy Wrocław, galerii handlowej Magnolia Park oraz spółki AmRest, której 50 wolontariuszy będzie prowadzić warsztaty kulinarne. AmRest pokrył 2,2 z 3 mln zł kosztu powstania "kreatywnego podwórka".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska