Pan Piotr zauważa, że kierowcy stoją w korkach, ciągnących się aż za szlaban na parkingu. - Przecież spaliny mogą zagrozić ich życiu! Czy nie dałoby się po prostu zmienić sygnalizacji? Postawić pełne zielone lampy oraz zieloną strzałkę i znak nakazu w prawo? To na zawsze rozwiąże problem korków w tym miejscu - dodaje nasz Czytelnik.
Sprawą zajął się Marcin Walków, reporter Gazety Wrocławskiej:
"Zielonej strzałki" dla kierowców wyjeżdżających z parkingu podziemnego nie będzie. Jeszcze kilka miesięcy temu centrala PKP S.A. deklarowała, że rozważa to, ale spółka wycofała się z tego pomysłu. - Z przeprowadzonych obserwacji wynika, że korki przy wyjeździe z parkingu podziemnego dworca Wrocław Główny na drogę publiczną tworzą się tylko w dniach o zwiększonym ruchu podróżnych. Na co dzień taki problem nie występuje - twierdzi Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP S.A.
O tym, że jest inaczej, wie każdy kierowca, który z parkingu PKP korzystał. Nie zawsze korek ciągnie się za szlaban, ale oczekiwanie przez kilka cykli, by wyjechać na główną drogę, to codzienność.
Nowych deklaracji nie ma także po stronie wrocławskiego magistratu. Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej przypomina, że już raz wydłużono cykl "zielonego światła" dla wyjeżdżających do 10 sekund. Dodaje, że PKP odmówiły współfinansowania instalacji kamery, która wykrywałaby liczbę pojazdów na tym wyjeździe. - I dającej informację, jakie jest zapotrzebowanie na czas światła zielonego, a tym samym umożliwiającej upłynnienie ruchu - mówiła Kasprzak. Podkreślała też, że dlatego magistrat nie zdecydował się na upośledzenie ruchu na głównej ulicy kosztem wyjazdu z terenu PKP.
Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że o ile na teren parkingu podziemnego są dwa wjazdy (od ul. Małachowskiego i Dworcowej, a także od ul. Peronowej), to wyjechać można tylko przy budynku Poczty Polskiej.
PKP uspokajają jednak, że kierowcom tkwiącym w korku nic nie grozi... - Parking jest wyposażony w system detekcji spalin, w związku z tym samochody stojące przed szlabanem na parkingu podziemnym nie powodują żadnego zagrożenia. Przy zwiększonym stężeniu spalin uruchamia się automatyczny system przewietrzania parkingu podziemnego za pomocą wentylatorów strumieniowym - dodaje Katarzyna Grzduk z centrali PKP S.A.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?