Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kontrola drogowa. Przewozy z usterkami i z nadmiarem ładunku

Paweł Piątek / GITD
Jedną z zatrzymanych ciężarówek przewożono ładunek niezgłoszony wcześniej do systemu SENT. Kontrola innego pojazdu zakończyła się zakazem dalszej jazdy i zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.
Jedną z zatrzymanych ciężarówek przewożono ładunek niezgłoszony wcześniej do systemu SENT. Kontrola innego pojazdu zakończyła się zakazem dalszej jazdy i zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. GITD
Jedną z zatrzymanych ciężarówek przewożono ładunek niezgłoszony wcześniej do systemu SENT. Kontrola innego pojazdu zakończyła się zakazem dalszej jazdy i zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

W środę (16 marca) na autostradzie A4 inspektorzy z legnickiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli białoruską ciężarówkę. Przewożono nią z Francji do Rosji ponad 19 ton suszu tytoniowego. Przewóz takiego towaru objęty jest monitorowaniem przez Krajową Administrację Skarbową i powinien być zgłoszony w Systemie Elektronicznego Nadzoru Transportu. Należało skorzystać z systemu teleinformatycznego SENT i wypełnić stosowny formularz. W tym przypadku zgłoszenia takiego nie dokonano. Sprawą zajęli się funkcjonariusze KAS. Inspektorzy dolnośląskiej ITD skontrolowali także samochód ciężarowy, którym z Belgii na Litwę przewożone były maszyny rolnicze. W trakcie oględzin stanu technicznego stwierdzili dwa duże pęknięcia tarczy hamulcowej w przednim kole. Usterka była na tyle poważna, że groziła rozerwaniem tarczy przy hamowaniu. Kontrola zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i zakazem dalszej jazdy.

Tego samego dnia inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego na terenie powiatu legnickiego zatrzymali czteroosiowy pojazd ciężarowy, którym sypki materiał transportowany był z placu budowy na wysypisko. W skrzyni ładunkowej niezabezpieczonej plandeką znajdowały się bryły ziemi zmieszanej z kamieniami, które mogły wypaść z pojazdu w czasie jazdy. Oprócz tego ciężarówka nie została oznakowana tablicą z napisem „ODPADY”. To jeszcze nie wszystko. W trakcie kontroli kierowca nie okazał inspektorom ITD wymaganego dokumentu przewozowego, a po zważeniu wywrotki okazało się, że jest za ciężka. Rzeczywista masa całkowita pojazdu wyniosła 41,5 t, czyli o ponad 7 t za dużo. Kierowca mógł kontynuować przewóz po częściowym rozładunku przewożonego materiału.

Inspektorzy dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego ukarali kierowców mandatami karnymi. Wszczęli także wobec przewoźników, zarządzającego transportem w przedsiębiorstwie i załadowcy ładunku postępowania administracyjne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska