Część mostu jest przesuwana w kierunku Swojczyc bardzo powoli. Przez cały dzień, 52-metrowa konstrukcja wyprodukowana w Gdyni przepłynęła jedynie 21 metrów. Nasuwanie przęsła nad rzekę jest możliwe dzięki podporom umieszczonym na barce oraz m.in. łożyskom umiejscowionym na specjalnych szynach. Przeprawa przemieszcza się w stronę brzegu za pomocą siłowników.
- Most waży 267 ton. Operacja jest bardzo precyzyjna, pod stałą kontrolą geodetów. Powinna zakończyć się w piątek, 14 października - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Do końca nasuwania konstrukcji, ruch na Odrze został wstrzymany. Po osadzeniu jej na przyczółku, wykonany zostanie szalunek i odbędzie się betonowanie pod budowę jezdni, chodników i torowiska. Identycznie osadzona zostanie druga część mostu, nad kanałem powodziowym. Ta jest zdecydowanie dłuższa, ma 153 metry.
Nowe mosty Chrobrego łączące Sępolno ze Swojczycami, budowane są kilkadziesiąt metrów od wyeksploatowanej przeprawy. Nie wiadomo co stanie się ze starymi mostami. Według wstępnych informacji do jakich dotarliśmy wynika, że prawdopodobnie zostaną wyburzone. Planowo inwestycja zostanie oddana do użytku w połowie 2023 r. Jej koszt to blisko 70 mln zł. O szczegółach pisaliśmy tutaj:
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?