Koniec Urbancard? Operator karty i biletomatów chce od miasta więcej pieniędzy

Marcin Torz
fot. Tomasz Hołod
Mennica Polska, operator systemu Urbancard oraz wrocławskich biletomatów negocjuje z miastem podwyżkę. Obecna umowa kończy się w grudniu przyszłego roku. Ale Mennica już zapowiada, że jeśli nie dostanie większych pieniędzy, zakończy współpracę z Wrocławiem, zdemontuje swoje biletomaty i zlikwiduje kartę Urbancard. Miasto też stawia warunki: chce sprawniejszej kontroli urządzeń. Nie jest tajemnicą, że teraz każdego dnia nawet połowa z nich nie działa.

Mennica dostaje od miasta 8 procent ze sprzedaży biletów. Zarabia około 10 milionów złotych rocznie, z czego opłaca serwis czy pracowników. W system zainwestowała prawie 50 milionów złotych. Inwestycja do dziś się nie zwróciła.

Szczegóły negocjacji z miastem są tajne. Nam udało się jednak dowiedzieć, że Mennica nie chce większego udziału w zyskach ze sprzedaży biletów, a rozbudowania karty miejskiej. Tak by pozwalała nie tylko na wejścia do aquaparku czy zoo, ale także np. na zakup biletów kolejowych. Tak, aby np. do Kątów Wrocławskich można było dojechać na Urbancard do Wrocławia. Tak jest choćby w Warszawie.

Czytaj też: Wrocław: Nie działają biletomaty w autobusach i tramwajach

- Naszą intencją jest przedłużenie umowy na warunkach satysfakcjonujących obie strony - mówi prezes Mennicy Polskiej Grzegorz Zambrzycki.

Ale z naszych ustaleń wynika, że w negocjacjach Mennicy z miastem mowa jest nie tylko o zyskach. Kwestią sporną jest też bezpieczeństwo biletomatów. Teraz niemal codziennie blisko połowa urządzeń nie działa, albo kradnie pieniądze pasażerów. Złodzieje każdego dnia wpychają szmaty i papiery do kolejnych urządzeń co umożliwia im kradzież bilonu. - Uważamy, że to miasto powinno pilnować biletomatów. Straż miejska może przecież patrolować miejsca, gdzie stoją urządzenia. Wtedy też problem ze złodziejami na pewno nie będzie taki, jak teraz - mówi prezes Zambrzycki.

- Straż Miejska w miarę możliwości patroluje okolice gdzie stoją biletomaty, ale nie może skupiać się wyłącznie na tym - ripostuje Paweł Czuma, rzecznik prasowy prezydenta Rafała Dutkiewicza - Te urządzenia należą do Mennicy i to na niej spoczywa główny obowiązek w zakresie ich ochrony - mówi Czuma.

Rozmowy z Mennicą muszą się zakończyć najpóźniej w połowie przyszłego roku. Jeśli zakończą się niepowodzeniem, magistrat będzie musiał znaleźć nowego operatora.

Czy Mennica nadal powinna być operatorem Urbancard i biletomatów? Zapraszamy do dyskusji!

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Materiał oryginalny: Koniec Urbancard? Operator karty i biletomatów chce od miasta więcej pieniędzy - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 94

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

o
oczymawrocławianina

Nie eksperymentujmy na żywym organizmie (pasażerach i ich kosztem), nie wyważajmy otwartych drzwi.Poprośmy Europejczyków z dużych aglomeracji miejskich , przyjadą i zaprowadzą swoje sprawdzone SYSTEMY ZA DARMO dla zacofanych biednych i głupich(złodziejskich , mafijnych) landów wschodnich .

p
pasażer

Proszę poinformować czytelników, czy są jakieś efekty negocjacji.

j
jasio zielone ucho

momencie sukcesów socjalizmu do obiegu zamkniętego była jeszcze włączona huta, która pochłaniała nadwyżki energii z elektrowni (o ile nie było wyłączeń) i produkowała urządzenia dla kopalni.

p
podatnik

bo wsadzą w to kolejne miliony, a przecież wiadomo, że nic dobrego z tego nie wyjdzie, nie z tą ekipą nieudaczników, którzy partolą wszystko czego dotkną.

w
wieszcz

"Mennica Polska, operator systemu Urbancard oraz wrocławskich biletomatów negocjuje z miastem podwyżkę." ... "Szczegóły negocjacji z miastem są tajne." Tak więc, wkrótce może okazać się, że ze sprzedaży biletów więcej otrzymuje ich dystrybutor (Mennica) niż przewoźnik (MPK) i będzie jak pisał Andrzej Waligórki ("Bajeczki Babci Pimpusiowej"):
"Zrobił wilk elektrownię, lecz by prąd uzyskać
Spalał w niej cały węgiel z kopalni od liska.
Kopalnia z elektrowni cały prąd zżerała,
Stąd brak światła i węgla. Ale system działa!"

s
swer

Najlepiej zarządzane miasto w Europie nie potrafi zagwarantować ciągłości systemu obsługi mieszkańców. Dlaczego wszystkie umowy rozpadają się, z Solorzem, 2 x na budowę stadionu, Forum Muzyki, Aquapark i teraz z Mennicą. Wymienić rzadzących miastem, widocznie nie potrafią.

k
ktoś

To będzie to można podsumować w jeden sposób. YES, YES, YES!!! :D

M
Mieszkaniec.

Wyślij zapytanie do WTru, powinni udzielić odpowiedzi.

z
zyx

A CO ZE SŁAWNĄ KARTĄ DYNAMICOMU I PANA GÓRALSKIEGO - OPEN WROCŁAW ? Inwestycja pana Dutkiewicza w ten projekt: 2.500.000 zł.

Cytat: Tańsze przejazdy komunikacyjne, wejścia do muzeów, aquaparku, zniżki w hotelach restauracjach czy centrach rozrywki. To tylko niektóre atrakcje, jakie czekają na posiadaczy nowej wrocławskiej karty turystycznej Open Wrocław. Od kwietnia będzie można ją dostać m.in. na lotnisku, stadionie, Dworcu Głównym PKP czy w punktach na Rynku.

- Elektroniczna wrocławska karta turystyczna, córka Urbancard, ma szansę być najbardziej nowoczesną kartą w Europie- zapowiada Tomasz Góralski, prezes Stowarzyszenia Forum Medicum, operator karty Open Wrocław.

n
nie była

przedwczesna radość. Znając tych geniuszy można przypuszczać, ze pojawi się w mieście nowy cwaniak tej samej klasy, a może i lepszy. Przecież musi być nowocześnie, a sprzedaż biletów w starym trybie to przeżytek, niegodny metropolii z kolejkami gondolowymi.

x
xyz

Byle firma wydoi ich na grubą kasę.
Nieruchomości nie sprzedadzą, bo potencjalni kupcy czekają, aż będzie za półdarmo, kiedy będzie trzeba zdobyć choć troszkę kaski na uratowanie dupci przed zarządem komisarycznym.

a
anty urban cośtam

hurraaa koniec urban syfu!!!!

w
wieszcz

Mennica Polska chce rozbudowy karty, bo w ten sposób będzie mogła obracać większymi kwotami pieniędzy wyciągniętych bezprocentowo od wrocławian a conto przyszłych płatności. Zastanawiam się tylko, co na to wszystko kolej? Czy też jest skłonna bulić Mennicy taki haracz jak miasto i czy w ogóle jest tym zainteresowana? Z jakimi żądaniami, z tytułu braku spodziewanych zysków, wystąpi Mennica wobec miasta, gdy kolej się nie zgodzi na Urbancard?
Przy okazji chciałbym się dowiedzieć dwóch rzeczy:
- Ile Mennica - z powodu tak a nie inaczej skonstruowanej umowy - zarobiła na majowej podwyżce cen biletów komunikacji miejskiej?
- Jakie straty ponosi miasto z powodu awarii mobilnych biletomatów? Jeśli w ogóle ktoś w magistracie takową wiedzę posiada.

w
wieszcz

Mennica Polska chce rozbudowy karty, bo w ten sposób będzie mogła obracać większymi kwotami pieniędzy wyciągniętych bezprocentowo od wrocławian a conto przyszłych płatności. Zastanawiam się tylko, co na to wszystko kolej? Czy też jest skłonna bulić Mennicy taki haracz jak miasto i czy w ogóle jest tym zainteresowana? Z jakimi żądaniami, z tytułu braku spodziewanych zysków, wystąpi Mennica wobec miasta, gdy kolej się nie zgodzi na Urbancard?
Przy okazji chciałbym się dowiedzieć dwóch rzeczy:
- Ile Mennica - z powodu tak a nie inaczej skonstruowanej umowy - zarobiła na majowej podwyżce cen biletów komunikacji miejskiej?
- Jakie straty ponosi miasto z powodu awarii mobilnych biletomatów? Jeśli w ogóle ktoś w magistracie takową wiedzę posiada.

j
ja

To lepiej niech zabierają w p..zdu te automaty i niech bilety wrócą do wszystkich kiosków i saloników prasowych, tak jak było dawniej. I jeszcze mają czelność żądać więcej pieniędzy za ten tandetny, badziewiasty system. :/

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3