Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec remontu na Nowowiejskiej. Tak teraz wygląda

Ewa Wilczyńska
Na Nowowiejskiej trwają ostatnie prace
Na Nowowiejskiej trwają ostatnie prace Fot. Tomasz Hołod / Polska Press
Jeszcze tylko ostatnie poprawki i remont ul. Nowowiejskiej można uznać za zakończony. Samochody pojadą tamtędy już w niedzielę, a w poniedziałek na swoje trasy wrócą tramwaje. Ucieszą się także piesi, którzy zyskali nowy chodnik i rowerzyści - bo do swojej dyspozycji mają drogę rowerową. Marek Szempliński zastrzega, że oficjalny koniec prac jest zaplanowany na koniec października, ale będą to co najwyżej drobne poprawki i odbiory, które nie przeszkodzą w użytkowaniu ulicy.

Remont Nowowiejskiej trwa już od ponad roku i był podzielony na dwa etapy, by za bardzo nie utrudniać mieszkańcom życia. Pod koniec zeszłego roku do użytku został oddany odcinek od skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego do skrzyżowania z ul. Prusa. Aktualnie trwają prace końcowe na odcinku od Prusa do Piastowskiej. Dzisiaj robotnicy malowali tam pasy.

Kierowcy zyskali nową nawierzchnię, wymienione zostały także tory. Zostały zrobione chodniki i droga rowerowa na całej długości jezdni. Ale ważnym elementem remontu była także przebudowa skrzyżowania Prusa, Górnickiego i Nowowiejskiej. Wcześniej kierowcy jadąc ul. Prusa, od wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej, dojeżdżali do Górnickiego pod bardzo ostrym kątem i mieli słabą widoczność. Były przypadki, gdy część mijała znajdującą się na krzyżówce wysepkę po prawej stronie, zamiast po lewej.

Po remoncie de facto powstały dwa osobne skrzyżowania: ul Prusa będzie dochodzić pod kątem 90 stopni do ul. Górnickiego i podobnie ul. Górnickiego dojdzie do ul. Nowowiejskiej.

Nowowiejska zostanie otwarta już w najbliższą niedziele, chociaż oficjalnie remont zakończy się pod koniec października. Od poniedziałku na swoje trasy wrócą tramwaje linii 0L, 0P i 1 oraz kursy nocne linii 240 i 250. Kursy linii okresowej 700 zostaną zlikwidowane.

Remont ksoztował ponad 20 mln złotychn. Inwestorem prac były Wrocławskie Inwestycje, a wykonawcą firma Strabag.

TRASY LINII TRAMWAJOWYCH I AUTOBUSOWYCH

0L
Dworzec Nadodrze – pl. Staszica - Pomorska - Dubois - most Mieszczański - Jagiełły - most Sikorskiego - Podwale – pl. Jana Pawła II - Podwale – pl.
Orląt Lwowskich - Piłsudskiego - pl. Legionów - Piłsudskiego - Dworzec Główny PKP Dworzec Główny PKP - Małachowskiego - Pułaskiego - pl. Wróblewskiego - pl. Społeczny - most Grunwaldzki - pl. Grunwaldzki – Rondo Reagana (peron 2) - Piastowska - Nowowiejska - Jedności Narodowej - Słowiańska - Trzebnicka - Dworzec Nadodrze

0P
Dworzec Nadodrze - Trzebnicka - Słowiańska - Jedności Narodowej - Nowowiejska - Piastowska - Rondo Reagana (peron 3) - pl. Grunwaldzki - most Grunwaldzki - pl. Społeczny - pl. Wróblewskiego - Pułaskiego - Małachowskiego - Dworzec Główny PKP Dworzec Główny PKP - Piłsudskiego - pl. Legionów - Piłsudskiego – pl. Orląt Lwowskich - Podwale - pl. Jana Pawła II - Podwale - most Sikorskiego - Jagiełły - most Mieszczański - Dubois - Pomorska - pl. Staszica – Dworzec Nadodrze

1
Biskupin - Olszewskiego - Wróblewskiego - most Zwierzyniecki - Skłodowskiej-Curie - pl. Grunwaldzki - Piastowska - Nowowiejska Jedności Narodowej - Słowiańska - Trzebnicka - pl. Powstańców Wielkopolskich - Trzebnicka - most Trzebnicki - Żmigrodzka - Poświętne Poświętne - Żmigrodzka - most Trzebnicki - Trzebnicka - pl. Powstańców Wielkopolskich - Trzebnicka - Słowiańska - Jedności Narodowej - Nowowiejska - Piastowska - pl. Grunwaldzki - Skłodowskiej-Curie - most Zwierzyniecki - Wróblewskiego - Olszewskiego – Biskupin

240
Dworzec Gł. PKP - Sucha - Joannitów - Dyrekcyjna – Borowska - Swobodna - Powstańców Śląskich - Świdnicka - Kościuszki - Piłsudskiego - pl. Legionów – Piłsudskiego – pl. Orląt Lwowskich - Podwale – pl. Jana Pawła II – Podwale - Mostowa - Jagiełły - most Mieszczański - Dubois - Drobnera - Łokietka - Chrobrego - Dworzec Nadodrze - Trzebnicka - Słowiańska - Jedności Narodowej - Nowowiejska – Piastowska - Rondo Reagana (peron 3) – pl. Grunwaldzki - most Grunwaldzki - pl. Powstańców Warszawy – pl. Społeczny - pl. Wróblewskiego - Pułaskiego - Małachowskiego – Piłsudskiego - Peronowa – Borowska - Sucha - Dworzec Gł. PKP

250
Dworzec Gł. PKP - Sucha – Joannitów – Dyrekcyjna - Borowska - Peronowa – Piłsudskiego - Małachowskiego - Pułaskiego - pl. Wróblewskiego - pl.Społeczny - most Grunwaldzki - pl. Grunwaldzki - Piastowska - Nowowiejska - Jedności Narodowej -
Słowiańska - Trzebnicka – Dworzec Nadodrze - Chrobrego - Łokietka - Drobnera - Dubois - most Mieszczański - Jagiełły - Mostowa - Podwale - pl.Jana Pawła II - Podwale – pl. Orląt Lwowskich - Piłsudskiego - pl. Legionów - Piłsudskiego - Kościuszki - Świdnicka – Powstańców Śląskich - Swobodna - Sucha - Dworzec Gł. PKP

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska