Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec Protramu. Syndyk sprzedaje majątek

Marcin Kaźmierczak
W ostatni przetargu syndyk sprzedał mienie Protramu warte 1,5 mln złotych
W ostatni przetargu syndyk sprzedał mienie Protramu warte 1,5 mln złotych Marcin Kaźmierczak
Trwa sprzedaż przez syndyka majątku firmy Protram. Aby spłacić wszystkich wierzycieli potrzeba ponad 5,5 mln złotych.

Zakład RMT Protram przy ul. Legnickiej, w którym przez siedemnaście lat modernizowano wrocławskie tramwaje od ponad pół roku jest w stanie upadłości. Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej ogłosił ją 8 czerwca ubiegłego roku. Od tego czasu trwa próba sprzedaży majątku przedsiębiorstwa przez syndyka.
– Sprawozdanie finansowe wykazało, że firma ma dług przekraczający 5,5 mln zł a zalega wobec 151 wierzycieli, w tym 48 byłych pracowników firmy – informuje Zofia Bożena Przygoda, syndyk RMT PROTRAM - Wrocław Sp. z o.o.

W tej chwili sporządzana jest lista wierzycieli, która ustali, kto i w jakiej kolejności otrzyma swoją należność. W pierwszej kolejności mają być spłaceni byli pracownicy Protramu. Aby jednak możliwa była spłata wierzycieli, syndyk musi sprzedać majątek przedsiębiorstwa, a to już nie jest takie proste. Do przetargów ogłoszonych w sierpniu i wrześniu, gdy próbowano sprzedać całe przedsiębiorstwo, zgłosił się tylko jeden oferent, który nie wpłacił wadium.
– W związku z tym Sędzia Komisarz zezwolił na sprzedaż z wolnej ręki mienia wchodzącego w skład masy upadłości – wyjaśnia Zofia Bożena Przygoda.

Do nowego przetargu, w którym majątek podzielono na 14 pakietów o łącznej wartości prawie 1,5 mln zł, stanęło 25 oferentów. Mogli składać oferty zarówno na zakup całych pakietów, jak i ich pojedynczych składników.
– Oczywiście preferowaną formą jest zbycie mienia w formie pakietów, stąd aby zapobiec zmniejszeniu wpływów ze sprzedaży zastrzegliśmy sobie możliwość swobodnego wyboru ofert – mówi syndyk Protramu.

Przypomnijmy, że Protram powstał w 1999 r., gdy z MPK Wrocław wydzielono Zakłady Naprawy Tramwajów. Największym zleceniem przedsiębiorstwa była modernizacja 110 wagonów wrocławskich tramwajów 105Na. Ostatni zmodernizowano w 2011 r. Od tego czasu przedsiębiorstwo nie otrzymywało już zleceń od wrocławskiego MPK, które wolało kupować tańsze pojazdy m.in. w bydgoskiej Pesie czy poznańskim Modertransie. W międzyczasie Protram musiał zapłacić miastu m.in. 400 tys. zł kary za niedotrzymanie terminu dostarczenia obręczy kół do tramwajów Skoda.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska