Zakład RMT Protram przy ul. Legnickiej, w którym przez siedemnaście lat modernizowano wrocławskie tramwaje od ponad pół roku jest w stanie upadłości. Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej ogłosił ją 8 czerwca ubiegłego roku. Od tego czasu trwa próba sprzedaży majątku przedsiębiorstwa przez syndyka.
– Sprawozdanie finansowe wykazało, że firma ma dług przekraczający 5,5 mln zł a zalega wobec 151 wierzycieli, w tym 48 byłych pracowników firmy – informuje Zofia Bożena Przygoda, syndyk RMT PROTRAM - Wrocław Sp. z o.o.
W tej chwili sporządzana jest lista wierzycieli, która ustali, kto i w jakiej kolejności otrzyma swoją należność. W pierwszej kolejności mają być spłaceni byli pracownicy Protramu. Aby jednak możliwa była spłata wierzycieli, syndyk musi sprzedać majątek przedsiębiorstwa, a to już nie jest takie proste. Do przetargów ogłoszonych w sierpniu i wrześniu, gdy próbowano sprzedać całe przedsiębiorstwo, zgłosił się tylko jeden oferent, który nie wpłacił wadium.
– W związku z tym Sędzia Komisarz zezwolił na sprzedaż z wolnej ręki mienia wchodzącego w skład masy upadłości – wyjaśnia Zofia Bożena Przygoda.
Do nowego przetargu, w którym majątek podzielono na 14 pakietów o łącznej wartości prawie 1,5 mln zł, stanęło 25 oferentów. Mogli składać oferty zarówno na zakup całych pakietów, jak i ich pojedynczych składników.
– Oczywiście preferowaną formą jest zbycie mienia w formie pakietów, stąd aby zapobiec zmniejszeniu wpływów ze sprzedaży zastrzegliśmy sobie możliwość swobodnego wyboru ofert – mówi syndyk Protramu.
Przypomnijmy, że Protram powstał w 1999 r., gdy z MPK Wrocław wydzielono Zakłady Naprawy Tramwajów. Największym zleceniem przedsiębiorstwa była modernizacja 110 wagonów wrocławskich tramwajów 105Na. Ostatni zmodernizowano w 2011 r. Od tego czasu przedsiębiorstwo nie otrzymywało już zleceń od wrocławskiego MPK, które wolało kupować tańsze pojazdy m.in. w bydgoskiej Pesie czy poznańskim Modertransie. W międzyczasie Protram musiał zapłacić miastu m.in. 400 tys. zł kary za niedotrzymanie terminu dostarczenia obręczy kół do tramwajów Skoda.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?