Koniec budowy TAT coraz bliżej. Został wybrany wykonawca ostatniego odcinka

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Wizualizacja nowej pętli tramwajowo-autobusowej TAT na Nowym Dworze we Wrocławiu
Wizualizacja nowej pętli tramwajowo-autobusowej TAT na Nowym Dworze we Wrocławiu Wrocławskie Inwestycje
Miasto wybrało wykonawcę na budowę ostatniego odcinka wyczekiwanej Trasy Autobusowo-Tramwajowej łączącej pl. Orląt Lwowskich z osiedlem Nowy Dwór. Całość ma być gotowa w 2023 roku.

Wybranym wykonawcą spośród aż 13 ofert została firma Skanska, która ma wybudować brakujący odcinek za kwotę blisko 72,3 mln zł. Finansowaniem inwestycji zajmuje się Gmina Wrocław oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Wkład MPWiK to prawie 20 mln zł. Wynika on z potrzeby przeprowadzenia prac kanalizacyjnych.

Co dokładnie będzie robione na ostatnim odcinku TAT?

W ramach inwestycji przebudowany zostanie liczący 1,7 km odcinek ulicy Rogowskiej, wraz z podziemnymi instalacjami. Prace będą prowadzone od skrzyżowania ul. Rogowskiej ze Strzegomską, do pętli autobusowej przy ul. Zemskiej. Wzdłuż ulicy powstanie droga rowerowa licząca ok. 1,79 km, ciąg pieszo-rowerowy o długości 1,3 km, 2,28 km chodników oraz przejścia i przejazdy rowerowe. Przy ul. Rogowskiej powstaną 4 przystanki tramwajowo-autobusowe. Na pętli powstaną dwa stanowiska do ładowania autobusów elektryczny oraz parking typu Park and Ride na 70 pojazdów.

Wykonawca ostatniego odcinka na wykonanie prac ma 15 miesięcy od podpisania umowy. Inwestycja może zacząć się nawet w tym roku, jeżeli nie będzie żadnego odwołania od wyłonionej oferty.

Obecnie w ramach powstawania TAT wzdłuż ul. Strzegomskiej budowane są tory i przebudowywane są sieci podziemne. Nowe torowisko powstało mniej więcej do wysokości budynku Centrum Zarządzania Kryzysowego. W czerwcu zakończył się pierwszy etap budowy TAT.

O zakończeniu pierwszego etapu tej ważnej dla Wrocławia inwestycji pisaliśmy tutaj:

Cała Trasa Autobusowo-Tramwajowa ma połączyć pl. Orląt Lwowskich z Nowym Dworem. Będzie liczyć łącznie 7 km, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z 15 par przystanków. Całkowity koszt budowy TAT szacuje się na 370 mln zł, z czego prawie 110 mln zł to środki z Unii Europejskiej.

Wizualizacja nowej pętli tramwajowo-autobusowej TAT na Nowym Dworze we Wrocławiu

Koniec budowy TAT coraz bliżej. Został wybrany wykonawca ost...

Czas zimowy i letni przez kolejne 5 lat

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
fajnie .myslalem ze jest problem z finansowaniem i roboty utkna na ul Strzegomskiej
X
Xynat
25 sierpnia, 16:12, Gość:

Może ktoś wreszcie wytłumaczy, dlaczego do tej pory nie ma torów na nowym wiadukcie? Natomiast tak jak w całym mieście co przebudowa ulicy to przyłącze dla dewelopera. Jaki teren teraz pójdzie na sprzedaż?

25 sierpnia, 18:33, OloP:

I tak nie będzie tam nic jeździło dopóki pętli nie zbudują

No to daj link. Nie mogę znaleźć. Tylko pętla jest w necie.

O
OloP
25 sierpnia, 16:12, Gość:

Może ktoś wreszcie wytłumaczy, dlaczego do tej pory nie ma torów na nowym wiadukcie? Natomiast tak jak w całym mieście co przebudowa ulicy to przyłącze dla dewelopera. Jaki teren teraz pójdzie na sprzedaż?

I tak nie będzie tam nic jeździło dopóki pętli nie zbudują

O
OloP
25 sierpnia, 15:09, Xynat:

Ładna będzie ta pętla. Tylko nigdzie nie mogę się dowiedzieć czy tory tramwajowe 'pójdą' w osi Rogowskiej, obok ulicy czy sama Rogowska zostanie 'rozsunięta' na boki a środkiem puszczony tramwaj i bus. Pierwsze rozwiązanie byłoby koszmarne.

25 sierpnia, 17:59, dolnoslazak:

Tory będą pod samymi oknami budynków na Rogowskiej, identycznie jak na Popowickoej.

nie tory nie będą pod oknami, wystarczy znaleźć wizualizacje i projekt są w internecie

d
dolnoslazak
25 sierpnia, 15:09, Xynat:

Ładna będzie ta pętla. Tylko nigdzie nie mogę się dowiedzieć czy tory tramwajowe 'pójdą' w osi Rogowskiej, obok ulicy czy sama Rogowska zostanie 'rozsunięta' na boki a środkiem puszczony tramwaj i bus. Pierwsze rozwiązanie byłoby koszmarne.

Tory będą pod samymi oknami budynków na Rogowskiej, identycznie jak na Popowickoej.

A
Ad
Dobrze że chociaż nie Protrabulding vel Ziajka itp
G
Gość
Może ktoś wreszcie wytłumaczy, dlaczego do tej pory nie ma torów na nowym wiadukcie? Natomiast tak jak w całym mieście co przebudowa ulicy to przyłącze dla dewelopera. Jaki teren teraz pójdzie na sprzedaż?
X
Xynat
Ładna będzie ta pętla. Tylko nigdzie nie mogę się dowiedzieć czy tory tramwajowe 'pójdą' w osi Rogowskiej, obok ulicy czy sama Rogowska zostanie 'rozsunięta' na boki a środkiem puszczony tramwaj i bus. Pierwsze rozwiązanie byłoby koszmarne.
I
Inżynier budowy
Skanska? :) A kim oni chcą to budować jak cała Skanska się sypie.Zlikwidowali cała drogówkę w Polsce i inne działy Zwolniono setki pracowników Ta firma ledwo ciągnie a to zasługa różnej maści managerów itp
Dodaj ogłoszenie