Wybranym wykonawcą spośród aż 13 ofert została firma Skanska, która ma wybudować brakujący odcinek za kwotę blisko 72,3 mln zł. Finansowaniem inwestycji zajmuje się Gmina Wrocław oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Wkład MPWiK to prawie 20 mln zł. Wynika on z potrzeby przeprowadzenia prac kanalizacyjnych.
Co dokładnie będzie robione na ostatnim odcinku TAT?
W ramach inwestycji przebudowany zostanie liczący 1,7 km odcinek ulicy Rogowskiej, wraz z podziemnymi instalacjami. Prace będą prowadzone od skrzyżowania ul. Rogowskiej ze Strzegomską, do pętli autobusowej przy ul. Zemskiej. Wzdłuż ulicy powstanie droga rowerowa licząca ok. 1,79 km, ciąg pieszo-rowerowy o długości 1,3 km, 2,28 km chodników oraz przejścia i przejazdy rowerowe. Przy ul. Rogowskiej powstaną 4 przystanki tramwajowo-autobusowe. Na pętli powstaną dwa stanowiska do ładowania autobusów elektryczny oraz parking typu Park and Ride na 70 pojazdów.
Wykonawca ostatniego odcinka na wykonanie prac ma 15 miesięcy od podpisania umowy. Inwestycja może zacząć się nawet w tym roku, jeżeli nie będzie żadnego odwołania od wyłonionej oferty.
Obecnie w ramach powstawania TAT wzdłuż ul. Strzegomskiej budowane są tory i przebudowywane są sieci podziemne. Nowe torowisko powstało mniej więcej do wysokości budynku Centrum Zarządzania Kryzysowego. W czerwcu zakończył się pierwszy etap budowy TAT.
O zakończeniu pierwszego etapu tej ważnej dla Wrocławia inwestycji pisaliśmy tutaj:
Cała Trasa Autobusowo-Tramwajowa ma połączyć pl. Orląt Lwowskich z Nowym Dworem. Będzie liczyć łącznie 7 km, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z 15 par przystanków. Całkowity koszt budowy TAT szacuje się na 370 mln zł, z czego prawie 110 mln zł to środki z Unii Europejskiej.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?