Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec aut w centrum. Most Pokoju do rozbiórki. Most Grunwaldzki tylko dla pieszych

mg
Fot. Tomasz Ho£Od / Polskapresse
Planowana na początek września rozbiórka jednej z estakad na placu Społecznym to dopiero początek rewolucji komunikacyjnej w okolicy. W ratuszu zapadła już decyzja, że po rozebraniu estakady zburzony zostanie także pobliski most Pokoju. Z kolei Most Grunwaldzki ma być dostępny tylko dla komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów oraz osób jeżdżących na hulajnogach. Ma to być sposób na ograniczenie ruchu samochodów w centrum Wrocławia.

AKTUALIZACJA:
Drodzy Czytelnicy, to był oczywiście nasz żart primaaprilisowy. Dziękujemy Wam za komentowanie i wspólną zabawę w ten wyjątkowy dzień :)

W ratuszu wyliczono już, że po wyburzeniu mostu Pokoju oraz zamknięciu dla samochodów mostu Grunwaldzkiego, ruch w ścisłym centrum Wrocławia zmniejszy się przynajmniej o połowę.

Rewolucja komunikacyjna w okolicach placu Społecznego rozpocznie się już latem tego roku. Pierwszym etapem będzie rozbiórka estakady prowadzącej z centrum w kierunku mostu Pokoju. O planach jej wyburzenia pisaliśmy już w listopadzie ubiegłego roku.
- Druga estakada zostaje tylko na razie, bo kilka lat temu była remontowana - mówił wtedy prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. - Docelowo też jednak zostanie wyburzona - zapowiadał. - W żadnym planie na przyszłość estakad na placu Społecznym nie ma i bardzo dobrze, bo należy tę przestrzeń uwolnić, planując takie rozwiązania komunikacyjne, które sprawią, że przez plac Społeczny będzie się przejeżdżało płynnie - wyjaśniał prezydent.

We Wrocławiu jest zarejestrowanych ponad 360 tysięcy samochodów.

Średni wiek auta zarejestrowanego we Wrocławiu to 17 lat. Wrocławianie najczęściej jeżdżą autami w wieku 11-20 lat. Najpopularniejszy model to Opel Astra. Wśród rejestrowanych nowych aut najwięcej jest skód, a wśród używanych - volkswagenów.

Tak budowano plac Społeczny [ZDJĘCIA Z ARCHIWUM]

O konieczności przebudowania pl. Społecznego mówi się we Wrocławiu od ponad dziesięciu lat. Ówczesna koncepcja zakładała budowę tunelu, którym dałoby się przejechać od mostu Pokoju do ul. Pułaskiego (w pobliżu skrzyżowania z Kościuszki). Dojazd z pl. Społecznego do centrum miał być z kolei możliwy przez rondo, które miało powstać tuż za mostem Grunwaldzkim obok urzędu wojewódzkiego i dalej przez nową, poszerzoną trasę wzdłuż parku Słowackiego aż do Podwala. Na powierzchni placu Społecznego miały powstać z kolei biurowce, budynki mieszkalne, a nawet galeria handlowa.
Wtedy jednak nikt nie przypuszczał, że we Wrocławiu w tak szybkim tempie wzrośnie liczba samochodów. Urzędnicy przez lata nie mieli pomysłu, jak poradzić sobie z kolejnymi kierowcami próbującymi dojechać do ścisłego centrum. Jednym z pomysłów miało być wprowadzenie opłat za wjazd do centrum. - Ale to złe rozwiązanie. Wrocławianie są coraz zamożniejsi, co jest niewątpliwie efektem polityki obecnego i poprzedniego prezydenta. Skoro kogoś stać na dobry samochód, stać go będzie także na opłatę za wjazd do centrum. Stąd decyzja o zamknięciu dwóch ważnych przepraw - tłumaczą w ratuszu. - Prezydent od początku powtarza, że Wrocław to nasza wspólna sprawa. Nie może być tylko miastem dla kierowców - argumentują.

Zobacz też

Wrocławska Feta - festiwal wina, piwa i sera

Plac Społeczny we Wrocławiu, projekt konkursowy z 1964 roku

Wieżowiec na środku placu Społecznego? Tak mógł wyglądać Wro...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Koniec aut w centrum. Most Pokoju do rozbiórki. Most Grunwaldzki tylko dla pieszych - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska