MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kończy się remont ul. Szczytnickiej we Wrocławiu, a nawierzchnia już popękana! MPK: "Obecnie nie planujemy wymiany"

Konrad Bałajewicz
Nowa nawierzchnia ulicy Szczytnickiej między torami jest popękana.
Nowa nawierzchnia ulicy Szczytnickiej między torami jest popękana. Jarosław Jakubczak / Polska Press
Remont ulicy Szczytnickiej we Wrocławiu jeszcze się nie zakończył, a nowe betonowe płyty ułożone wzdłuż torowiska tramwajowego już są popękane! MPK Wrocław tłumaczy: "To naturalny proces, wynikający z dużych naprężeń wewnętrznych podczas wiązania betonu".

Remont ulicy Szczytnickiej we Wrocławiu, na który od lat czekali mieszkańcy dobiegł końca. Ulica została otwarta dla ruchu samochodowego i tramwajowego od 1 września, trwają jeszcze drobne prace wykończeniowe.

Po 3 dniach od otwarcia Szczytnickiej dla ruchu, nasi czytelnicy alarmują, że nowe betonowe płyty imitujące fakturą kostkę w kilku miejscach mają już poprzeczne pęknięcia, na całej szerokości torowiska. Spękania pośrodku płyt są załatane substancją przypominającą masę uszczelniającą. Taka sama została użyta na łączeniach. Jak powstały te uszkodzenia?

- Pęknięcia, które pojawiły się na nawierzchni ulicy Szczytnickiej są naturalnym procesem wynikającym z dużych naprężeń wewnętrznych podczas wiązania betonu. Należy zaznaczyć, że nawierzchnia została wykonana monolitycznie na miejscu budowy, a nie z gotowych płyt betonowych. Obecnie nie planujemy wymiany nawierzchni, ponieważ pęknięcia te nie wpływają na jej ogólną wytrzymałość ani jakość – tłumaczy Barbara Balicka z biura prasowego MPK Wrocław.

Zapewnia, że nie mają wpływu na bezpieczeństwo ruchu tramwajowego ani samochodowego.

- Nie obniżają one wytrzymałości ani jakości całej nawierzchni, więc bezpieczeństwo użytkowników drogi pozostaje na wysokim poziomie – dodaje Balicka.

Czytelnicy, którzy poinformowali nas o spękaniach nawierzchni obawiają się, że z biegiem czasu może pojawić się ich coraz więcej. MPK Wrocław nie ukrywa, że to stwierdzenie jest prawdziwe.

- Takie pęknięcia mogą pojawić się w przyszłości, ponieważ jest to typowe zjawisko w przypadku betonowych nawierzchni. Nawet po kilku miesiącach użytkowania mogą wystąpić drobne spękania, które są natychmiast zabezpieczane, aby zapewnić trwałość i estetykę nawierzchni – tłumaczy Barbara Balicka.

Miejski przewoźnik oznajmił nam, że spękania zostały już odpowiednio zabezpieczone i obecnie nie będzie podejmował dodatkowych działań w celu usunięcia przyczyn powstania pęknięć.

Remont ul. Szczytnickiej kosztował 5,1 mln zł. Polegał na wymianie torowiska i kostki przy torach – najbardziej zniszczonych elementów ulicy. Oprócz naprawy torów, ich podbudowy i odwodnienia, zostały położone maty izolacyjne, które mają zapobiegać hałasom na które uskarżali się mieszkańcy.

Zobaczcie, jak dziś wygląda nawierzchnia ulicy Szczytnickiej:

Nowa nawierzchnia ulicy Szczytnickiej między torami jest popękana.

Kończy się remont ul. Szczytnickiej we Wrocławiu, a nawierzc...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Tragedia w Połtawie. 41 ofiar po rosyjskim ataku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska