Remont ulicy Szczytnickiej we Wrocławiu, na który od lat czekali mieszkańcy dobiegł końca. Ulica została otwarta dla ruchu samochodowego i tramwajowego od 1 września, trwają jeszcze drobne prace wykończeniowe.
Po 3 dniach od otwarcia Szczytnickiej dla ruchu, nasi czytelnicy alarmują, że nowe betonowe płyty imitujące fakturą kostkę w kilku miejscach mają już poprzeczne pęknięcia, na całej szerokości torowiska. Spękania pośrodku płyt są załatane substancją przypominającą masę uszczelniającą. Taka sama została użyta na łączeniach. Jak powstały te uszkodzenia?
- Pęknięcia, które pojawiły się na nawierzchni ulicy Szczytnickiej są naturalnym procesem wynikającym z dużych naprężeń wewnętrznych podczas wiązania betonu. Należy zaznaczyć, że nawierzchnia została wykonana monolitycznie na miejscu budowy, a nie z gotowych płyt betonowych. Obecnie nie planujemy wymiany nawierzchni, ponieważ pęknięcia te nie wpływają na jej ogólną wytrzymałość ani jakość – tłumaczy Barbara Balicka z biura prasowego MPK Wrocław.
Zapewnia, że nie mają wpływu na bezpieczeństwo ruchu tramwajowego ani samochodowego.
- Nie obniżają one wytrzymałości ani jakości całej nawierzchni, więc bezpieczeństwo użytkowników drogi pozostaje na wysokim poziomie – dodaje Balicka.
Czytelnicy, którzy poinformowali nas o spękaniach nawierzchni obawiają się, że z biegiem czasu może pojawić się ich coraz więcej. MPK Wrocław nie ukrywa, że to stwierdzenie jest prawdziwe.
- Takie pęknięcia mogą pojawić się w przyszłości, ponieważ jest to typowe zjawisko w przypadku betonowych nawierzchni. Nawet po kilku miesiącach użytkowania mogą wystąpić drobne spękania, które są natychmiast zabezpieczane, aby zapewnić trwałość i estetykę nawierzchni – tłumaczy Barbara Balicka.
Miejski przewoźnik oznajmił nam, że spękania zostały już odpowiednio zabezpieczone i obecnie nie będzie podejmował dodatkowych działań w celu usunięcia przyczyn powstania pęknięć.
Remont ul. Szczytnickiej kosztował 5,1 mln zł. Polegał na wymianie torowiska i kostki przy torach – najbardziej zniszczonych elementów ulicy. Oprócz naprawy torów, ich podbudowy i odwodnienia, zostały położone maty izolacyjne, które mają zapobiegać hałasom na które uskarżali się mieszkańcy.
Zobaczcie, jak dziś wygląda nawierzchnia ulicy Szczytnickiej:
Tragedia w Połtawie. 41 ofiar po rosyjskim ataku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?