Autoryzowany serwis Škoda rozszerzył dotychczasową ofertę Motorpol Wrocław. Dzięki nowoczesnej siedzibie, która od czerwca 2018 roku mieści się przy alei Karkonoskiej, gwarancja szybkości w wykonywaniu usług jest w pełni realna.

Sławomir Tomczak

Absolwent Politechniki Szczecińskiej, magister inżynier Mechaniki i Budowy Maszyn. Posiada 3- letni staż, jako nauczyciel w technikum samochodowym. Od 2007 roku pracownik Autoryzowanych serwisów: Audi, Volkswagen, Volkswagen Użytkowe, Seat i Skoda. Szczęśliwy ojciec dwóch synów.

Autoryzowane Stacje Obsługi konkurują o klienta z niezależnymi warsztatami. Z jakimi korzyściami wiąże się korzystanie z ASO?

Właściciel samochodu decydując się na korzystanie z usług ASO zyskuje pewność, że jego autem zajmą się mechanicy, którzy podlegają cyklicznym szkoleniom, a ich wiedza i umiejętności są systematycznie weryfikowane. ASO zawsze pracuje na oryginalnych częściach oraz korzysta z płynów eksploatacyjnych spełniających wymagania producenta. Ma dostęp do najnowszych informacji, a narzędzia jakimi się posługuje dostarczane są przez producenta samochodów. Warto tu wspomnieć, że pracownicy ASO liczą się ze zdaniem klienta, ponieważ każdy klient ma możliwość oceny pracy serwisu.

Czyli my, jako klienci możemy wyrazić swoje zdanie na temat obsługi lub sposobu realizacji usługi?

Tak, dlatego tak ważne dla nas jest utrzymanie jak najwyższej jakości obsługi. Składa się na nią szereg różnych elementów, jak choćby pierwszy, najczęściej telefoniczny kontakt z nami, w celu umówienia wizyty. Następnie mamy Doradcę Serwisowego, którego zadaniem jest dokładne zrozumienie zgłoszenia oraz szczegółowe dopytanie o sygnalizowaną usterkę. Jednym z jego obowiązków jest odbycie jazdy testowej z klientem, jeśli ten mówi o nieprawidłowościach występujących w trakcie jazdy. Po przyjęciu auta na serwis trafia ono w ręce mechanika, który przeprowadza diagnozę. Zanim samochód zostanie naprawiony, Doradca Serwisowy ma za zadanie skontaktować się z klientem i poinformować o znalezionych nieprawidłowościach. Przedstawia również aktualny stan poszczególnych układów samochodu, jeśli wymagają one podjęcia działania w niedalekiej przyszłości lub mechanik zauważył coś, co nie zostało zgłoszone przez klienta. Na koniec odbywa się jazda testowa realizowana przez Mistrza Serwisu, abyśmy mieli pewność, że wszystko działa tak, jak powinno.

Rozumiem, że pracownicy ASO są w stałym kontakcie z klientem.

Zgodnie z decyzją klienta wykonujemy usługę, jaką ustaliliśmy przy przyjęciu, co zostało ujęte w zleceniu serwisowym spisanym przez Doradcę. Jeśli właściciel samochodu nie wyraża zgody na inne prace, to w zaleceniach jakie otrzymuje zawarte są wymienione przez mechanika uwagi.

A jak wygląda sytuacja z okresowymi przeglądami bądź tymi, które zaleca się przed wyjazdami w dłuższe trasy?

Przegląd okresowy wynika z zaleceń producenta samochodu, a proces postępowania jest ściśle przez niego określony. Natomiast decyzja o wykonaniu przeglądu przed wyjazdem w dłuższe trasy lub w góry w okresie zimowym jest dobrowolna i leży po stronie właściciela auta. Przegląd taki polega na oględzinach zewnętrznych samochodu, m.in.: sprawdzeniu poziomu płynów eksploatacyjnych, weryfikacji stanu ogumienia oraz układów hamulcowego i kierowniczego. W przypadku, gdy mechanik zauważy coś niepokojącego, Doradca Serwisowy informuje o tym klienta pytając go o decyzję, co do dalszego działania.

Jak Pan myśli, co wpływa na to, że Škoda, to wciąż jedna z najczęściej wybieranych marek przez Polaków?

Samochody marki Škoda, to przede wszystkim samochody z przemyślanymi i praktycznymi rozwiązaniami, które mają znaczny wpływ na komfort prowadzenia auta. Zastosowane metody wspomagają kierowcę podczas codziennego użytkowania. Dodatkowo, to auta mało awaryjne. Škoda jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort jazdy, design, a przy tym szukają samochodu w przystępnej cenie.

Jakie cele stawia Pan przed ASO Skoda na rok 2019?

Cele serwisu Škoda na rok 2019 związane są z budową świadomości nowego miejsca na mapie Wrocławia. Dotarcie z informacją o nim do nowych klientów, którzy dzięki temu będą mogli skorzystać ze zdecydowanie krótszych terminów na wykonanie usługi serwisowej.