Koło stadionu powstaje stacja kolejowa. Bez pociągów?

Magdalena Kozioł, Jerzy WójcikZaktualizowano 
Na górze będzie tramwaj, na dole pociąg. Przystanek ma zostać połączony schodami
Na górze będzie tramwaj, na dole pociąg. Przystanek ma zostać połączony schodami Piotr Warczak
Co 12 minut pociągi będą wozić pasażerów ze stacji Wrocław Główny na przystanek Wrocław Stadion. Taki plan na Euro ma miasto, które razem z PKP PLK za ponad miesiąc powinno skończyć budowę nowego przystanku kolejowo-tramwajowego między stacjami Wrocław Pracze i Wrocław Kuźniki w pobliżu ul. Lotniczej.

Nikt jednak nie potrafi dziś powiedzieć, czy zostanie on wykorzystany zaraz po oddaniu do użytku. - Na początku września umożliwimy przejazd tamtędy tramwaju, na trasie od Pilczyc do Leśnicy - mówi Marek Szempliński, rzecznik spółki Wrocławskie Inwestycje.

Magistrat to potwierdza. Od 4 września do Leśnicy pojedzie tramwaj linii 20, ale nie będzie się zatrzymywał na węźle kolejowo-tramwajowym. Na razie. Prawdopodobnie przystanek ten zacznie funkcjonować dopiero od początku listopada. Wtedy mieszkańcy miasta będą mogli dojechać tam na mecze piłkarzy Śląska Wrocław, na zaplanowany przez urzędników dzień życzliwości czy inne imprezy organizowane na stadionie.

Nie ma jednak pewności, czy wrocławianie dotrą tam wtedy pociągami. Pewne jest tylko to, że składy kursujące z Wrocławia w kierunku Głogowa i Zielonej Góry zatrzymają się tam w grudniu, kiedy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy.

Specjalne pociągi może jednak zamówić każdy z organizatorów większego przedsięwzięcia na wrocławskiej arenie. - Przejazd pociągów musi uwzględniać istniejące możliwości i przepustowość linii - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Choć nowy kolejowy rozkład jazdy poznamy dopiero za kilka miesięcy, to nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że bez dodatkowych składów będzie kłopot. Ostatni pociąg ze stacji Wrocław Stadion odjedzie przed godz. 21, czyli w połowie meczu, jeśli będzie on rozgrywany o godz. 20. Magistrat ma się jednak postarać, by pociągi kursowały także 2-2,5 godziny po pojedynku piłkarzy.

Ale na tej trasie nie może kursować zbyt wiele specjalnych składów. Powód jest prozaiczny. Brakuje bocznicy, na której mogłyby czekać lub zawrócić w kierunku Dworca Główne-go. Pociągi będą jechać do Pracz, ale nie jeden za drugim, bo nie zmieszczą się tam na peronie.

- Dojazd pociągiem z Głównego na stadion będzie komfortowy, zajmie 13-15 minut, a podróż tramwajem ok. 30 minut - wylicza Andrzej Piech ze spółki Przewozy Regionalne. Nie wiadomo jeszcze, ile będzie kosztował bilet na pociąg. Najpierw przystanek musi być skończony, a nazwa Wrocław Stadion zaakceptowana przez zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe (to się dopiero stanie), a potem wpisana w system informatyczny.

Jeżeli przystanek będzie dobrze funkcjonował podczas Euro 2012, to w ciągu godziny pociągi będą mogły obsłużyć 9 tys. pasażerów, zaś 20 zatrzymujących się tam tramwajów - kolejne 4 tys. osób.

polecane: Flesz: Pszczoły wymierają. Czy grozi nam głód?

Wideo

Materiał oryginalny: Koło stadionu powstaje stacja kolejowa. Bez pociągów? - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
T
Tomh

Zgadza się. Nową stację mogą ewentualnie nazwać Wrocław Pilczyce od nazwy osiedla na którym się znajduje.

zgłoś
k
kuba

no i podpis: Na górze będzie tramwaj, na dole pociąg. Przystanek ma zostać połączony schodami.

zgłoś
D
D.R.

misieq napisal: >...by wynajęło kilka składów od Kolei Dolnośląskich

zgłoś
a
ana

Jeżdżąc rowerem po obwodnicy widziałam budowaną stację o której mowa w artykule. Ale zupełnie jakoś nie mogę rozeznać sie w terenie jak to bedzie faktycznie wyglądało. Wiem gdzie kładą tory tramwajowe od Legnickiej na Stadion, wiem gdzie sa tory kolejowe na Zielona Górę ale za żadne skarby nie umiem sobie tego wszystkiego jakoś połączyć. A jak jeszcze czytam , ze od 4 ego września ma tam jechać 20-tka tylko na razie sie nie zatrzymywać to juz zupełnie nic nie pojmuję. Moze ktoś mi to wszystko jasno wytłumaczy ?

zgłoś
m
misieq

A może krzyżownice tak jak na tramwaju Plus. Organizator lub miasto by wynajęło kilka składów od Kolei Dolnośląskich (gdyby nie było prywatnych chętnych) i mogłyby "zawracać" tuż za stadionem.

zgłoś
3K

"Wrocław Stadion" to nazwa posterunku odgałęźnego znajdującego się na Towarowej Obwodnicy Wrocławia (w pobliżu stadionu na Oporowskiej). Ciekawi mnie, czy ta nazwa zostanie zmieniona, czy jednak stacja przy nowym stadionie będzie sie nazywać inaczej.

zgłoś
g
gosc_nty

tam moga zmieniac kierunek jazdy, a przeciez na praczach bedzie nowoczesne centrum technologiczne
wiec i stacja moze wiele zyskac

zgłoś
n
neron13

Odjazdy co 12 minut? No to przecież nie w PKP. W taką częstotliwość odjazdu tramwajów wierzę. Ale pociągi? To pewnie jak zwykle, co godzinę. No, ewentualnie w czasie meczów Euro 2012 - co pół godziny (o ile im się składy nie rozsypią).

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3