Kolejny zwrot w wojnie we władzach Dolnego Śląska

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Paweł Wybierała.
Paweł Wybierała. DUM
Paweł Wybierała został dziś pozbawiony kompetencji członka zarządu województwa dolnośląskiego. To nowa odsłona w walce o kontrolę nad Bezpartyjnymi Samorządowcami w sejmiku. Paweł Wybierała, co prawda nie jest radnym wojewódzkim, ale jest postrzegany jako samorządowiec blisko związany z Dariuszem Stasiakiem, który w ostatnich dniach - doprowadzając do wyrzucenia z klubu Bezpartyjnych Tymoteusza Myrdę - usiłował przejąć kontrolę nad klubem.

- Decyzją Zarządu Województwa Dolnośląskiego, wynikającą z utraty zaufania do Pana Pawła Wybierały, członka zarządu województwa, pełen zakres jego kompetencji, czyli kierowanie Departamentem Rozwoju Społecznego i Rynku Pracy wraz z Wydziałami Sportu i Turystyki oraz wszystkimi podlegającymi mu jednostkami samorządowymi, został w całości powierzony Panu Tymoteuszowi Myrdzie, który nadzoruje również Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego – poinformował nas Michał Nowakowski, rzecznik prasowy Marszałka Województwa Dolnośląskiego.

Zarząd Województwa Dolnośląskiego, tworzony przez koalicję Bezpartyjnych Samorządowców oraz Prawo i Sprawiedliwość, funkcjonuje stabilnie i realizuje wszystkie zadania, które skupiają się na rozwoju Dolnego Śląska – czytamy w przesłanym do nas komunikacie.

Paweł Wybierała to były burmistrz Milicza i bliski współpracownik Dariusza Stasiaka. Członkiem zarządu województwa został w czerwcu ubiegłego roku po nagłym odwołaniu Michała Bobowca.

Przypomnijmy, w miniony piątek za wyrzuceniem Tymoteusza Myrdy z siedmioosobowego klubu zagłosowało czterech radnych. Poszło o strategię negocjacyjną z rządem o fundusze unijne dla Dolnego Śląska w perspektywie na lata 2021-2027. Gdy okazało się, że ma być tych środków o około 40 procent mniej, Bezpartyjni pokłócili się o przeznaczenie pieniędzy między innymi na inwestycje kolejowe. Tymoteusz Myrda blisko współpracujący z Robertem Raczyńskim prezydentem Lubina i liderem Bezpartyjnych, forsował budowę linii kolejowej z Głogowa przez Lubin do Polkowic, kosztem budowy linii do Srebrnej Góry. To nie spodobało się nowemu szefowi klubu Mirosławowi Lubińskiemu i Dariuszowi Stasiakowi. Ten ostatni złożył wniosek o wyrzucenie Tymoteusza Myrdy. - Stasiak już jakiś czas temu zaczął grać na siebie buntując radnych i doprowadzając do piątkowego głosowania. On dla swojego prywatnego interesu chce przejąć kontrolę na klubem – usłyszeliśmy od jednego z działaczy Bezpartyjnych Samorządowców, do niedawna politycznego kolegi Dariusza Stasiaka.

Jeszcze w tym miesiącu – najprawdopodobniej na najbliższej sesji sejmiku 26 marca – możemy się spodziewać formalnego wniosku o odwołanie Pawła Wybierały z Zarządu Województwa. Półki co, nie wskazano kto może go zastąpić.

Polacy boją się biedy

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Noema

Żadnych Srolkowic, Zjebnych Gór i innych dziur! Czas na reaktywację linii kolejowej do Lwówka - najpiękniejszej w Polsce a nawet na świecie. Zabierać się za robotę chłopaki, bo was wszystkich WY PIE RDO LĘ z tych stołków !!!

J
Jarosław Lizak

W Polkowicach również mieszkańcy zbierają podpisy- ludzie chcą żeby rozebrać resztki tej linii bo wszyscy chcą asflatowej ścieżki rowerowej.

T
Tomek Janiszewski

Dość już kolei dla much na Dolnym Śląsku (muchowozy do Pragi, teraz takie same muchowozy będą do Srebrnej Góry i Polkowic), czas na kolej dla mieszkańców, czyli np. reaktywację przepięknej linii kolejowej do Lwówka Śląskiego albo kolei do Karpacza o dużym znaczeniu dla turystów.

A
Andrzej Sosna

Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne reaktywacje linii kolejowych się szykują. szybciej dojadę busem do Srebrnej Góry niż twoim śmi.erdzącym pociągiem

M
Mateusz Lalka

Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Srebrnej Góry czy Polkowic przez same wioski.

A jak to co jest nie starczy na remont Srebrnej Góry czy Polkowic , to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Mirska. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała.

Mieszkańcom Srebrnej Góry czy Polkowic natomiast wystarczą autobusy.

P
Paweł Kukurowski

To są te tory czy mają je i tak rozebrać. Jak napisałem, jutro przejadę autem po torowisku. Wątpię czy film się zmieści do zamieszczenia. Będę nagrywał fragmentami. To i tak nie zmieni mojego zdania. Kolej to Polkowic to marnotrawstwo pieniędzy podatników. ! Ciekawe ile wagonó zawróci na dworcu PKP w Polkowicach? Chyba cały skład Orient Ekspresu :D Żegnam do jutra, do relacji z trasy.

J
Jakub Bartz

Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka-srebrna góra przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???

M
Michał Dadełło

Panie Przybylski- podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Srebrnej Góry to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Wielką Sowę, dwa przytanki, BP i Orlen.

J
Jacek Kaźmierczak

Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Polkowic. Sukces będzie większy niż kolej !

M
Marek Robert Hejduk

Torów na trasie do Srebrnej Góry , nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Wielką Sowę. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.

Dodaj ogłoszenie