Kolejny odcinek trasy na Nowy Dwór tańszy o prawie 40 mln złotych. Wiadomo już, kto go wybuduje

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Budowa trasy autobusowo tramwajowej na Nowy Dwór we Wrocławiu.
Budowa trasy autobusowo tramwajowej na Nowy Dwór we Wrocławiu. Pawel Relikowski / Polskapress
Już wiadomo, kto go wybuduje kolejny odcinek tzw. TAT, czyli Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. To odcinek od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej.

Ogłoszono zwycięzcę konkursu na zaprojektowanie i wybudowanie kolejnego odcinka trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór we Wrocławiu. Chodzi o odcinek od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Jego wykonaniem zajmie się firma Pro-Tra Building.

81 mln 228 tys. złotych - tylko będzie kosztowało zaprojektowanie i wybudowanie dwóch kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej między Parkiem Bizesu i ulicą Rogowską. Wrocławsmkie Inwestycje poinformowały, że przetarg do którego stanęły cztery konsorcja, wygrała firma Pro-Tra Building, która już prowadzi prace nad TAT w rejonie placu Orląt Lwowskich.

ZOBACZ TAKŻE:

Tak ma wyglądać trasa na Nowy Dwór (ZOBACZ WIZUALIZACJE)

Ponad 81 mln złotych, to o prawie 30 mln złotych mniej niż miasto planowało wydać na tę inwestycję. Jak czytamy w dokumentach przetargowych, przewidywano, że kolejny odcinek TAT będzie kosztował blisko 120 mln złotych

Co powstanie w ramach tej umowy?

Będą to kolejne dwa kilometry trasy na Nowy Dwór. Na tym odcinku tramwaje i autobusy maja poruszać się wydzieloną trasą m.in. pod wiaduktem kolejowym i estakadą Gądowianka. Dalej w dużej części trasa będzie biegła istniejącym buspasem przy ul. Strzegomskiej.

Jednocześnie przebudowane zostaną sieci podziemne, powostaną nowe przystanki i stacja prostownikowa „Nowodworska” – dla potrzeb zasilania sieci trakcyjnej MPK. Pro-Tra Building wybuduje też chodniki, ścieżki rowerowe oraz przejścia dla pieszych.
Wykonawca będzie miał na to wszystko dwa lata, czyli kolejny odcinek TAT ma być gotowy w 2022 roku. Z kolei ostatni odcinek TAT prowadzący wzdłuż ulicy Rogowskiej jest w fazie projektowania. Zakończy się ono na przełomie 2020/21 r. Cała trasa będzie miała 7 km długości i ma być gotowa za trzy lata.

Bodnar nie może pełnić funkcji RPO

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
STOP germanizacji

Pamiętaj, Szanowny Czytelniku niemieckich mediów ukazujących się w języku polskim, że dla ich wydawcy jesteś małpą przepasaną biało-czerwoną flagą, rządzoną przez „świra” i „taliba”, których sam sobie wybrałeś. Dokładnie tak postrzega Cię koncern Ringier Axel Springer Polska. Pomyśl o tym, zanim wydasz swoje ciężko zarobione pieniądze na „Fakt” czy „Newsweeka”.

Dlaczego ta szwabska szczujnia-Gazeta Wrocławska zablokowała komentarze ,,radny PiS do sutyka"?

Gazeta Wrocławska- jest częścią Verlagsgruppe Passau, niemieckiej grupy medialnej obecnej w Niemczech i Polsce.

W
Wow 40 mln taniej.

WOW - 40 mln taniej!! to tyle ile ma kosztować Aquapark na Brochowie (bez 1 miln,...). Skoro istnieje podobny projekt Aquaparku dla Zakrzowa to może ruszyć z inwestycją na Zakrzowie skoro jest 40 baniek zaoszczędzonych.

G
Gość

Jak zwykle denne dziennikarstwo GW.

Pisza o tym, co było już wiadome 4 dni temu. Co tam pracuje?

Dodaj ogłoszenie