Kolejne prace drogowe przy mostach Chrobrego we Wrocławiu. Kierowcy, uważajcie na zmianę organizacji ruchu

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Po nasunięciu przęsła czas na zmianę organizacji skrzyżowania przed mostami Chrobrego.
Po nasunięciu przęsła czas na zmianę organizacji skrzyżowania przed mostami Chrobrego. Pawel Relikowski / Polska Press
Na budowie mostów Chrobrego rozpoczyna się kolejny etap prac drogowych. W weekend rusza przebudowa skrzyżowania ulic Mickiewicza i Monte Cassino.

Zmianie ulegnie organizacja ruchu dla aut jadących w stronę Sępolna. Od nocy z 3 na 4 grudnia przejazd w pobliżu mostu w ulicę Monte Cassino będzie niemożliwy. Kierowcy z centrum przejadą na osiedle dopiero na wysokości pętli tramwajowej w dolną część ulicy Mickiewicza. Jadąc ze Swojczyc w kierunku Sępolna muszą na wysokości pętli pojechać w lewo. Wrocławskie Inwestycje przygotowały mapkę, którą zobaczycie poniżej.

Dalsza część tekstu - pod zdjęciem.

Prace na tym skrzyżowaniu potrwają do I kwartału 2023 roku.
Prace na tym skrzyżowaniu potrwają do I kwartału 2023 roku. Wrocławskie Inwestycje

- Zakładamy, że prace zakończą się wiosną i będzie to przełom marca oraz kwietnia. Wszystko niestety zależy od pogody. Podczas dużych mrozów lub intensywnych opadów śniegu nie jest możliwe nałożenie masy bitumicznej - mówi Gazecie Wrocławskiej Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Spółka przekazała również, że odnaleziony przy mostach niewybuch nie wpłynął negatywnie na prace drogowców.

Aby Sępolno nie zostało całkowicie odcięte od centrum Wrocławia, prace muszą być prowadzone częściowo. Wykonawca zrobi pierwszą połowę trasy, po raz kolejny zmieni organizację ruchu i dokończy fragment jezdni. Wykonawca musi przebudować jeszcze dwa skrzyżowania od strony wschodniej: ulicy Swojczyckiej z ulicą Mydlaną oraz ulicy Swojczyckiej z ulicą Monopolową.

- Niestety, ale potrzebujemy na to czasu. Skrzyżowanie ulic Mickiewicza i Monte Cassino jest najbardziej skomplikowane z powodu układu drogowego. Jest tam bardzo wąsko i nie można jednocześnie prowadzić prac oraz zachować ruch na całej szerokości jezdni. - dodał Krzysztof Świercz.

Mieszkańcy pytają czy w planach Wrocławskich Inwestycji jest budowa ciągu pieszego rowerowego pod nowo wybudowanymi mostami oraz starym mostem.

- Obecnie nie ma takiej możliwości, ponieważ nie ma jeszcze ostatecznej decyzji w kwestii starych mostów. Jeśli zbudujemy nowy ciąg obok nich, a zostaną przeznaczone do rozbiórki, to całe przedsięwzięcie straci swój sens. Na miejscu prowadzenia prac piesi będą mogli czuć się bezpiecznie. Wszystkie przejścia będą odpowiednio przesunięte i oświetlone. - tłumaczy Krzysztof Świercz.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak bezpiecznie jeździć zimą - radzi Miko Marczyk!

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jaroslaw
Idioci planistyczni od sutryka znów będą się dziwić, że Wielka Wyspa, Sępolno i Zalesie stoją w permanentnych korkach. Serio w tym urzędzie pracują takie matoły? Szefem planistów jest jakiś krewny przestępcy sasina?
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie