Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejne dolnośląskie linie kolejowe do remontu. W ramach programy Kolej Plus pojedziemy szybciej i zyskamy nowe przystanki

Aneta Kolesińska
Aneta Kolesińska
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację wraz z elektryfikacją odcinka linii kolejowej nr 181, która połączy województwo wielkopolskie z dolnośląskim.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację wraz z elektryfikacją odcinka linii kolejowej nr 181, która połączy województwo wielkopolskie z dolnośląskim. Piotr Krzyzanowski/Polska Press
Rewitalizacja Linii Kolejowej 181 z Kępna do Oleśnicy może poprawić połączenia między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego trzy umowy na projekty w ramach Rządowego Programu Kolej Plus. Szacunkowa wartość trzech inwestycji to ok. 800 mln zł.

Projekt Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus zakłada wsparcie miejscowości o populacji powyżej 10 tys. mieszkańców, ale bez dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi lub tych, które takie posiadają, ale połączenia wymagają usprawnienia.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację wraz z elektryfikacją odcinka linii kolejowej nr 181, która połączy województwo wielkopolskie z dolnośląskim. Inwestycja finansowana będzie z programu Koleje Plus. Do ogłoszonego postępowania w sprawie rewitalizacji LK181 od Kępna do Oleśnicy dodano prawo opcji, które przewiduje rozszerzenie zakresu realizacji zamówienia.

Linia kolejowa nr 814

  • Łącznica pozwalająca na jazdę pociągów z kierunku Oleśnicy w stronę Ostrowa Wielkopolskiego. Wymiana nawierzchni i elektryfikacja ma objąć ok. 1,2 km linii.

Linia kolejowa nr 813

  • Połączenie pociągów z kierunku Wieruszowa w stronę Ostrowa Wielkopolskiego z pominięciem stacji Kępno. Wymiana nawierzchni i kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej ma objąć ok. 1 km linii.

Linia kolejowa nr 812

  • Ta opcja pozwoli na jazdę pociągów z kierunku Wieruszowa w stronę Ostrowa Wielkopolskiego przez stację Kępno. Wymiana nawierzchni i kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej ma objąć ok. 3,5 km linii.

Ruch na odcinku Kępno - Oleśnica został zawieszony w 2002 roku, a ponowne otwarcie linii nastąpiło dopiero w 2016 roku. Stało się to po remoncie między innymi nawierzchni czy zabudowy urządzeń zabezpieczenia i oświetlenia na przejazdach kolejowo-drogowych. Koszt wyniósł 21 mln zł. W wyniku remontu maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich i towarowych wzrosła do 40 km/h, co nadal jest mało zadowalająca prędkością.

Kolej Plus zapewni również wsparcie w odbudowie stacji Wrocław Świebodzki oraz budowie drugiego toru w stronę stacji Wrocław Muchobór. Przebudowa posterunku Środa Śląska na stację kolejową również jest w planach. W efekcie możliwe będzie skrócenie czasu przejazdu z Wrocławia do Legnicy do ok. 40 min., dla większej liczby pociągów. Przewidywana wartość inwestycji to około 216 mln zł.

ZOBACZ TAKŻE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska