Kolejka linowa przy Politechnice: Najważniejsze prace zakończone. Rozruch jeszcze w lipcu?

Aleksandra Zienkiewicz
Do końca tego tygodnia zakończone zostanie podwieszanie lin pierwszej miejskiej kolejki gondolowej w Polsce. Polinka (jak ochrzciła kolejkę Politechnika Wrocławska) jest już gotowa w ponad 60 proc. ciężkie prace już się odbyły: zamontowano słupy, zbudowano i zadaszono stacje, podwieszono liny. Przed pracownikami są prace wykończeniowe, próby lin i wreszcie podwieszenie wagoników, które już są w Polsce.

Do końca tego tygodnia zakończone zostanie podwieszanie lin pierwszej miejskiej kolejki gondolowej w Polsce. Polinka jest już gotowa w ponad 60 proc. najcięższe prace już się odbyły: zamontowano słupy, zbudowano i zadaszono stacje, podwieszono liny.

ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ: KOLEJKA GONDOLOWA PRZY POLITECHNICE - ZAWIESZANIE LIN NA ODRĄ (ZDJĘCIA)

Przed robotnikami pozostały prace wykończeniowe, próby lin i wreszcie podwieszenie wagoników, które już są w Polsce. Wstępne rozruchy przewidziane są na przełom lipca i sierpnia, jeszcze z użyciem prądu z agregatu prądotwórczego. Prof. Antoni Szydło, pomysłodawca kolejki, twierdzi, że dłużej potrwać mogą jedynie rozmowy z Tauronem, operatorem miejskiej sieci elektrycznej.

Sama budowa obywa się bez problemów, możliwe więc, że zostanie ukończona na miesiąc przed czasem – czyli pod koniec sierpnia. Nie wiadomo jednak, czy w związku z tym kolejka zostanie wcześniej uruchomiona i udostępniona wrocławianom.

W wagonikach nie będzie można, wbrew wcześniejszym doniesieniom, przewozić rowerów. Mają one po dwie ławki na łącznie 10 osób i 5 miejsc stojących, więc nie będzie miejsca. - Zresztą, to niewielki kawałek, rowerzyści mogą pojechać przez most Grunwaldzki lub zostawić rower i skorzystać z kolejki – mówi prof. Szydło.

Byliśmy ciekawi, czy duża grupa studentów będzie w stanie w ciągu 15 minut dostać się do Geocentrum, skoro jeden wagonik pomieści tylko 15 osób. Profesor jednak uspokaja: - Zrobiliśmy symulację i mamy ustalone, jak powinny odbywać się zajęcia, by wszyscy zdążyli.

Nic się nie zmieniło w sprawie płatności za ten rodzaj przeprawy przez rzekę. Poza studentami i pracownikami politechniki zapłacą wszyscy. - Kolejka gondolowa to jeden z rodzajów transportu zbiorowego, którego utrzymanie i funkcjonowanie kosztuje, więc to naturalne, że się za niego płaci – podobnie, jak za korzystanie z tramwajów i autobusów – mówi prof. Szydło. Nie umiał jednak odpowiedzieć, czy wpływy z biletów będą trafiać do miejskiej kasy czy do politechniki.

W dni powszechnie kolejka będzie uruchomiona w godzinach zajęć studentów, czyli od 7:30 do 20:30. Jeśli jednak zainteresowanie ze strony wrocławian będzie duże, to możliwe, że kolejka będzie czynna dłużej albo i w weekendy. - Cieszę się, że miasto i uczelnia dogadały się w tej sprawie, to bardzo ciekawa inicjatywa i jedyna w Polsce. Trzeba się zastanowić, czy i w innych miejscach nie uruchomić podobnych kolejek – budowa trwa krótko, urządzenia nie kolidują z infrastrukturą podziemną, a podróż jest znacznie krótsza niż kładką – podsumowuje prof. Szydło.

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość powszedni

Chyba wypowiedzi pana profesora mówią same za siebie. W październiku zapewne będzie temat "przepustowość jest jednak za mała". Ciekawe, co wtedy powie pan profesor? Zwłaszcza, że jego wcześniejsze zapewnienia zostały uwiecznione.
PS Przecież to artykuł w internecie, więc darmowy.

.

Chyba wypowiedzi pana profesora mówią same za siebie. W październiku zapewne będzie temat "przepustowość jest jednak za mała". Ciekawe, co wtedy powie pan profesor? Zwłaszcza, że jego wcześniejsze zapewnienia zostały uwiecznione.
PS Przecież to artykuł w internecie, więc darmowy.

E
Ekonom

Głęboko w d**** mam studentów geometryków nie potrafiących przejść się kilkaset metrów !!!
Dlaczego Ku wa mam za to płacić ? ! ! !

G
Gość Niedzielny

Prof.Szydło zamiast gdybać, że jakoś to będzie powinien podać rzetelne wyliczenia przepustowości . Dziennikarz opiniotwórczej Gazety Wrocławskiej (za którą czytelnik płaci) ma obowiązek pisać o faktach i wyciągać wnioski i nie entuzjazmować się liną przez Odrę.

p
pkj

No normalnie. Profesorem mówił o odpowiednim dostosowaniu planu, więc jeśli będzie trzeba przewieźć 180 osób, to da się studentom dwugodzinne okienko i wszyscy zdążą przejechać! :)

K
Kaczuszka

Absolwent,te Antyki maja to do siebie,ze potrafia,tylko i tylko spie.....................c,nic wiecej.Glowa do gory,idz na pivuniu i olej,te Antyki,tylko uwaza,bo ryneczek sie rozpada i dachowki nisko lataja,za tych rzadow,cheers,salute absolwent !

M
Mietek Dratefka

Szydlo wyszlo z WORA,jak to STARY WOR,glowa do gory studenci,do WORA z nim,oczywiscie ! z Gondoli w dol,w polowie drogi w nieznane

G
Gondoliere

A ze tak zapytam,w ktorym roku slawetnego Lipca ? wyglada na to,ze te rektorowe nieroby,wzieli sie za-na liny,ku lepszej przyszlosci tej,Gondoli,nie dla studentow,napewno nieeeeeeeeeeee

l
l

ten profesor nie jest w stanie podać ŻADNEGO argumentu przemawiającego za tą kładką, oprócz bredzenia że to będzie atrakcja turystyczna. profesorek uczelni - debil, aż wstyd!

l
l

Prof. Antoni Szydło - typowy D_E_B_I_L.

15 osób naraz, zapakowanie 15 osób, odjazd, przyjazd, zamknięcie otwarcie drzwi to będzie dobre 10 minut trwało, przerwa między zajęciami to 15 minut, na jeden wykład i po 180 osób się zapisuje.

Jak ten profesorek idiota chce tą kolejką kogokolwiek przewieźć?

c
ccc

"Nie umiał jednak odpowiedzieć, czy wpływy z biletów będą trafiać do miejskiej kasy czy do politechniki." - przecież to jest oczywiste, gdzie pójdą te pieniądze. Konserwacja kolejki, obsługa pracowników itd. kosztuje, a przecież nie będzie za to płacić Politechnika. Dutkiewicz ma głowę do interesów - nie dość, że finansuje 1/3 budowy niepotrzebnej kolejki, będzie ją utrzymywał, to jeszcze garstka mieszkańców będzie musiała płacić za przejazd.

G
Geniusz

Człowieku jakbym miał 2min iść przez Most grunwaldzki, to w jakimś tempie tip-topu musiał iść. Po za tym kładka ma dużo większą przepustowość niż jakaś kolejka.

a
absolwent

Dobre, dobre. Zbudowali sobie zabawkę o marnej przepustowości, bez możliwości przewozu rowerów, a do tego będą musieli pod to coś układać plany zajęć.
Borze szumiący, toż to wstyd się przyznać do dyplomu wydanego przez uczelnię, którą kierują tacy mózgowcy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3