Koleje Dolnośląskie z rekordową liczbą pasażerów

jw
Rekordowy wynik Kolei Dolnośląskich Fot. Piotr Krzyzanowski/Polska Press Grupa
3,5 miliona pasażerów przewiozły Koleje Dolnośląskie w pierwszej połowie tego roku. To o milion więcej niż w takim samym okresie w 2015 roku i prawie tyle, ile w całym roku 2014.

– Konsekwentnie poszerzamy naszą ofertę połączeń, w szczególności te dotyczące aglomeracji wrocławskiej – mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa odpowiedzialny za transport kolejowy. – Nic dziwnego, że ludzie po prostu przesiadają się z samochodu do pociągów – dodaje.

KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE KUPUJĄ NOWE POCIĄGU - CZYTAJ WIĘCEJ

Warto przypomnieć, że jeszcze w tym roku zostanie rozstrzygnięty przetarg, ogłoszony przez Koleje Dolnośląskie, na zakup jedenastu nowych pięcioczłonowych pociągów elektrycznych. Pierwsze z nich pojawią się na dolnośląskich torach już w 2017 roku.

źródło: Koleje Dolnoślaskie

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pośmiewisko

Proponuję coś bardziej konkretnego np. dlaczego w dalszym ciągu nie rozpoczęła się budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia pomimo deklaracji o jej przyspieszeniu z 2014r.?

G
Gość

Opóźnienie tu, opóźnienie tam, jak żyć?

A
Abm

Była mowa o stworzeniu koei aglomeracyjnej.
Ale to i tak nic nie da skoro np. Na trasie do Legnicy pierwszym przystankiem za "głównym" jest Muchobór. Na estakadzie powinny powstać co najmniej 2 przystanki (Grabiszyńska i Arkady) oraz stacja przed Leśnica na Złotnikach aby "połączyć" kolej z lotniskiem np. W modlinie tak jest. I urzędnicy beda mogli sie chwalić ze w końcu lotnisko ma połączenie z koleją ;)
Drugą kwestia jest częstotliwość kursowania pociągów ktora jest śmiesznie niska.

Ale i tak sie nic nie zmienii "bo nie ma za co i wszystko jest za trudne"

P
Poświętne

Dlaczego we Wrocławiu widzimy tak wiele aut z obcą rejestracją? To że tam ludzie zamieszakali to nic dzwiwnego- to naturalne zjawisko praktycznie na całym świecie. Jednak pod Wrocławiem komunikacja algomeracyjna, dopiero raczkuje. Oferta przewozowa z okolic Trzebnicy, Wiszni Małej, jest praktycznie żadna, w innych powiatach też jest niewiele lepiej. Dlatego ludzie nie przesiądą się do aut a problem korków będzie narastał. We Wrocławiu także komunikacja jest beznadziejna, brak odpowiedzi na REALNE potrzeby mieszkańców, słabe skomunikowanie osiedli peryferyjnych z centrum. Korkowanie, zwężanie i blokowanie kierowców nic nie da, poza większym zanieczyszczeniem i dalszym pogarszaniem się jakości życia mieszkańców.

Pozdrawiam zarządzających Dolnym Śląskiem.

.

J.Michalak jak tam twoja kolej aglomeracyjna rusza od sierpnia

h
ha ha

zawsze można odnaleźć artykuł w necie

c
czytelnik

Michalak gdzie są obiecane obwodnice!! zacznij od Wschodniej Obwodnicy Wrocławia którą obiecałeś w 2014!

P
Pele

Nikt się na takie marne zagrywki nie nabiera...

K
Kolejarz

Jakby PR-y miały ogarnięty zarząd też by nie odstawały, ale cóż tam liczy się chyba tylko kasa dla prezesków. Ważne, że KD utrzymuje najwyższy poziom i mocno się rozwija ;-)

z
zed

KD!

M
Mario

Rachwalski z Michalakiem robią w KD naprawdę dobrą robotę.

K
Kolejarz

Sam bardzo chętnie korzystam z usług KD, kiedy tylko mam taką okazję, jeżdżę z KD wszędzie tam gdzie tylko docierają ze swoim nowym taborem. Każdy chce dojechać szybciej i wygodniej, a ta spółka łączy to w jedną całość, efekty tego widać w ilości przewiezionych osób. Najbardziej cenię w KD to iż potrafią zadbać o swój tabor i najlepiej wykorzystać pozyskane środki pieniężne w inwestycje na rzecz podróżnych. Mam nadzieję, że już w przyszłym roku nowy tabor będzie w eksploatacji KD na liniach naszego województwa.

---

Tylko że PR-y jeżdżą za niemal dwa razy większy koszt za pociągokilometr, a KD mają najniższy koszt uruchomienia w Polsce, i jak widać, bez straty na jakości. Utrzymywanie PR-ów na siłę to byłaby największa biznesowa pomyłka.

f
famous

PRy otrzymywały pieniążki w poprzednich latach ale wsiąkały i niewiele się zmieniało bo centrala jest w Warszawie i tam decydują na co i gdzie pójdą pieniążki, więc normalne chyba że marszałek woli dotować KD i rezultaty widać od razu w naszym regionie, to chyba logiczne że woli przekazać firmie która obsługuję połączenia tutaj

f
famous

Dlaczego marszałek woli dotować KD, bo przez poprzednie lata dotacja dla przewozów regionalnych wsiąkała, pieniążki szły do centrali w Warszawie a ta decydowała gdzie i na co wyda bo ma tabor w całej Polsce, a jeśli marszałek te pieniążki przekaże KD to od razu widać ze coś w regionie się zmienia. Każdy logicznie myślący zrobiłby tak samo..

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3