Koleje Dolnośląskie to prawie 7 mln strat

Piotr Kanikowski
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Fot. Marcin Oliva Soto
W internetowym Biuletynie Informacji Publicznej Kolei Dolnośląskich, w którym powinien ukazać się raport finansowy opisujący działalność spółki w 2009 roku, od kilku tygodni wyświetla się adnotacja: "W przygotowaniu".

Magdalena Szulecka, rzeczniczka prasowa KD, zapewnia, że będzie dostępny około 15 lipca.
Firma zakończyła miniony rok ze sporą stratą - 6,8 mln zł. Skąd aż tak duża kwota na minusie? Koleje tłumaczą ten wynik swoją misją. Szynobusy z godłem Dolnego Śląska jeżdżą tam, gdzie nie chcą wozić mieszkańców przewoźnicy, na liniach o małej gęstości zaludnienia. Spółka musi więc podejmować działania promocyjne i marketingowe, by przywrócić potok podróżnych.

- Ponadto zeszłoroczny kryzys wpłynął na niższy niż szacowano poziom przychodów z biletów - mówi rzeczniczka prasowa KD.

By pokryć straty, marszałek Dolnego Śląska co miesiąc wspiera Koleje Dolnośląskie dotacją w wysokości 1,5 mln zł.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

S
Sebastian

BOGATE WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE STAĆ NA UTRZYMYWANIE KD ORAZ PRZEWOZÓW REGIONALNYCH,KTÓRYCH RÓWNIEŻ SĄ WŁAŚCICIELEM.TYPOWA NIEGOSPODARNOŚĆ WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO.

w
wieszcz

Przewozy pasażerskie niemal na całym świecie są nierentowne, podobnie zresztą jak komunikacja miejska. W normalnych krajach, do których Polska niestety nie należy, koleje rekompensują straty z tego tytułu zyskami z przewozów towarowych. W niektórych krajach przewozy pasażerskie częściowo dofinansowywane są również z budżetu państwa. Niestety, z powodu podzielenia PKP na wiele spółek, ci co wypracowują zysk na przewozach towarów nie dzielą się nim z przewozami pasażerskimi. No, może z wyjątkiem jest PKP-Intercity. Dlatego też nie ma się co dziwić, że Koleje Dolnośląskie są nierentowne, skoro wykonują tylko przewozy pasażerskie. Niejednokrotnie według rozkładu narzuconego przez PKP – Linie Kolejowe. Dyskutować można jedynie, czy straty powinny być aż tak duże. Sądzę, że wiele można uzyskać lepiej dostosowując rozkłady jazdy do potrzeb pasażerów, dobrą reklamą, jak i innymi działaniami marketingowymi. Ja przynajmniej trzymam kciuki za powodzenie Kolei Dolnośląskich, bo gdyby nie one, to do wielu miejscowości nie docierał by żaden pociąg.

w
wrocławianin

Straty wzięły się ze złego zarządzania. Od samej góry czyli od UMWD. Większość kierunków jest robiona na siłe. Ostatni przykład pociągu do Harrachova- pozostał niesmak i blamaż "polskiej kolei" i zarzadzających nią.

O
OO

Gdyby nie to ,że "wiadomo",że jeździ szynobus to nigdy w życiu nie widziałem ich reklamy.

Do mojego osiedla dojeżdża, od niedawna łaskawie zawieszono na krzywym słupku rozkład, brak nawet nazwy stacji."Kto wie to wie"- TAKA JEST ZASADA DZIAŁANIA KOLEI DOLNOŚLĄSKICH , A POTEM "NAGLE" STRATY ...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3