Koleje Dolnośląskie przywrócą kursy 52 pociągów. Sprawdź

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Pociąg Kolei Dolnośląskich. Fot. Piotr Krzyzanowski/Polska P
Koleje Dolnośląskie zdecydowały o przywróceniu od 1 czerwca kolejnych połączeń. Do rozkładów powrócą lub zostaną wydłużone 52 pociągi, których trasy zawieszono lub skrócono w związku z epidemią koronawirusa. Wykazy wszystkich przywracanych od poniedziałku połączeń prezentujemy w załączonej galerii.

Wznowienie kolejnych połączeń to trzeci etap przywracania pełnego, kolejowego rozkładu jazdy w regionie. Wcześniejsze zmiany, wprowadzone od 1 oraz od 11 maja, pozwoliły na przywrócenie kursowania 49 pociągów.

- Planując z samorządem województwa poszczególne etapy przywracania połączeń, zwracamy szczególną uwagę na szukanie optymalnych rozwiązań, łączących zakres zdejmowanych bądź obowiązujących obostrzeń oraz oczekiwania pasażerów - powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Na dolnośląskie trasy wróci ponad 50 składów

Od poniedziałku na dolnośląskie trasy powrócą 52 pociągi Kolei Dolnośląskich. Większość przywracanych połączeń dotyczy pociągów kursujących codziennie. Zmiany obejmą także połączenia do popularnych miejscowości turystycznych: Kudowy Zdroju i Szklarskiej Poręby.

Przywrócone połączenia obejmą trasy łączące stolicę Dolnego Śląska z Trzebnicą, Wałbrzychem, Jelenią Górą, Bielawą, Zgorzelcem, Międzylesiem, Krotoszynem i Jelczem-Laskowicami. Wrócą też pociągi na trasach z Legnicy do Kamieńca Ząbkowickiego i Kudowy Zdroju oraz z Wałbrzycha do Kudowy Zdroju.

Dodatkowo, wydłużone zostaną wybrane połączenia do Lubania Śląskiego, Głogowa, Jeleniej Góry i Międzylesia. Zmiany obejmą też połączenia do i z Tuplic, które zostaną wydłużone z Legnicy do Wrocławia Głównego.

W kwietniu, w okresie zawieszenia największej liczby połączeń w regionie, pociągi Kolei Dolnośląskich wykonywały niespełna połowę standardowych kursów. Po przywróceniu 1 czerwca trzeciej już puli połączeń, spółka osiągnie poziom 70 proc. normalnej siatki połączeń.

Będą zmiany zasad w noszeniu maseczek?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zorientowany

Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować linii kolejowej do Lwówka Śląskiego. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.

W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:

Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych.

Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.

Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów.

Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.

Więcej: http://www.marczow.bnx.pl/news.php?readmore=826

Dodaj ogłoszenie