Koleje Dolnośląskie: Płacisz raz i jeździsz ile chcesz

    Koleje Dolnośląskie: Płacisz raz i jeździsz ile chcesz

    Celina Marchewka

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Weekend majowy z Kolejami Dolnośląskimi

    Weekend majowy z Kolejami Dolnośląskimi ©Fot. Piotr Krzyzanowski/Polska Press Grupa

    Koleje Dolnośląskie przygotowały specjalną ofertę na początek maja. Wystarczy kupić bilet za 35 zł i można na nim podróżować bez żadnych ograniczeń nawet za granicę.
    Weekend majowy z Kolejami Dolnośląskimi

    Weekend majowy z Kolejami Dolnośląskimi ©Fot. Piotr Krzyzanowski/Polska Press Grupa

    Oferta zaczyna obowiązywać od wtorku 30.04 od godziny 18:00 do poniedziałku 06.05 do godziny 6:00. W jej ramach jeździć można wszystkimi liniami Kolei Dolnośląskich aż do pierwszych stacji za granicą: Harrachov, Lichkov, Forst, Görlitz oraz Královec i Meziměstí. W regionie natomiast odwiedzimy na przykład jeziora milickie, Kościół Pokoju w Świdnicy, Muzeum Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej, a także wyjedziemy w Góry Wałbrzyskie.

    Warto skorzystać z promocji, ponieważ na przykład bilet powrotny dla osoby dorosłej na trasie Wrocław - Świdnica kosztuje 29,20zł. A to tylko jedna z możliwych tras!

    Od 27 kwietnia wróciły także połączenia pogranicza polsko-czeskiego do Skalnego Miasta w Adršpach (linia D28) oraz Trutnova (linia D26). Będą one kursować do końca wakacji.

    Oferta majówkowa to rozszerzenie stałej promocji "Weekend z KD". Wówczas za 35 zł można bez ograniczeń podróżować od piątku od godziny 18:00 do poniedziałku do godziny 6:00.



    Zobacz też:
    Legnickie Klasyki - rozpoczęcie sezonu 2019


    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (66)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Cała prawda o linii lwóweckiej zniszczonej przez Koleje Dolnośląskie za prezesury P. Rachwalskiego

    Zorientowany (gość)

    Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu...rozwiń całość

    Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.

    W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:

    Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych.

    Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.

    Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów.

    Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.

    Więcej: http://www.marczow.bnx.pl/news.php?readmore=826zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tak, to prawda

    Maciej Musiał (gość)

    Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
    1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką...rozwiń całość

    Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
    1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
    2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
    3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

    Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica

    miłośnik kolei (gość)

    Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie może gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa. Na szczęście ta śmieszna...rozwiń całość

    Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie może gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa. Na szczęście ta śmieszna kolejka aglomeracyjna dla kur i kaczek to już pieśń przeszłości. Za to kolej wraca do Lwówka (remont z programu Kolej Plus). zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tylko pochwalić decyzję marszałka i prezesa KD

    Światowid (gość)

    Trwa naprawianie bubli po poprzednim prezesie Rachwalskim i wicemarszałku Michalaku, którzy widzieli na Dolnym Śląsku tylko Wrocław i okolice. Szynobusy dla Świdnicy, Sobótki, Kobierzyc, Wrocławia...rozwiń całość

    Trwa naprawianie bubli po poprzednim prezesie Rachwalskim i wicemarszałku Michalaku, którzy widzieli na Dolnym Śląsku tylko Wrocław i okolice. Szynobusy dla Świdnicy, Sobótki, Kobierzyc, Wrocławia i innych Sołtysowic niech sobie same kupują zainteresowane gminy, jeśli potrzebują. Natomiast Koleje Dolnośląskie są od zapewnienia komunikacji na całym Dolnym Śląsku, a nie tylko w aglomeracji wrocławskiej. Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na zakup EZT-ów do obsługi linii do Jeleniej Góry, gdzie pasażerowie już nie mieszczą się w pociągach, oraz szynobusów na reaktywowane linie do Karpacza i Lwówka Śląskiego. To są połączenia dużo bardziej potrzebne (m.in. duży ruch turystyczny!) niż "kolej aglomeracyjna" po wioskach, z której i tak nikt nie korzysta (vide puste szynobusy do Wojnowa oraz do Trzebnicy i Świdnicy, gdzie trzeba było wprowadzać bieda promocje, żeby ktokolwiek chciał wsiąść do pociągów). zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Trzebnica

    Paweł (gość)

    bzdury piszesz... do Trzebnicy szynobusy wiecznie zapchane


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bredzisz

    Trzebniczanin (gość)

    Jeden czy dwa pociągi mają jako takie obłożenie, reszta pociągów do Trzebnicy jeździ pusta. Jak myślisz, dlaczego są promocje na bilety?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A kiedy rozbiórka dworca we Wrocławiu?

    lucyzucker (gość)

    Pociągi do Wrocławia są w ogóle nie potrzebne i nie opłacalne.Powinno je się zlikwidować.Kolej powinna istnieć tylko wokół Jeleniej Góry bo tam jeździ mnóstwo ludzi.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wsiocław nie potrzebuje pociągów

    warszawiak (gość)

    Ludzie tu są zbyt biedni, zaś Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy...rozwiń całość

    Ludzie tu są zbyt biedni, zaś Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kmioty z Sobótki i innych Sołtysowic i tak wolą wozy konne i furmanki

    Jakub Adamczyk (gość)

    Kmioty z Sobótki i innych Sołtysowic i tak wolą wozy konne i furmanki

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lwówek Sl na szarym końcu za spamowanie forum

    Ciekawe czy to możliwe aby rządził tam idiota (gość)

    Lwówek musi poczekać na kolej bo jeden troll stamtąd usilnie walczy aby obrazić decydentów.
    Ponoć to wójt a 14 tu urzędników ma nakaz klikana z prywatnych komputerów w jego posty ha ha .
    Zatem...rozwiń całość

    Lwówek musi poczekać na kolej bo jeden troll stamtąd usilnie walczy aby obrazić decydentów.
    Ponoć to wójt a 14 tu urzędników ma nakaz klikana z prywatnych komputerów w jego posty ha ha .
    Zatem poczeka sobie zanim nie będzie reaktywacji linii do Sobótki i Jedliny Zdrój.
    Pięknie się tą linią jeździło a prace do Jedliny już idą.
    piękna linia, jeździło się nią. Super widokizwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rachwalski, przestaniesz w końcu zaśmiecać wszystkie portale antylwóweckim hejtem???

    Joanna Madrjas (gość)

    Przestań Rachwalski zaśmiecać ten portal z dziesiątków nicków. Jedyną osobą która pisze tu pod wieloma nickami jesteś ty! Spadaj do Wągrowca i przestań robić szambo na Dolnym Śląsku! Jakub mi...rozwiń całość

    Przestań Rachwalski zaśmiecać ten portal z dziesiątków nicków. Jedyną osobą która pisze tu pod wieloma nickami jesteś ty! Spadaj do Wągrowca i przestań robić szambo na Dolnym Śląsku! Jakub mi opowiadał o twoich wyczynach na "Rynku Kolejowym". I pewnie przez przypadek wszystkie wypociny wielonickowego trolla miały ten sam adres IP z domeny kolejedolnoslaskie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI

    Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (gość)

    Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku,...rozwiń całość

    Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

    Kamil Styrna
    Krzysztof Czarnecki
    Maciej Miłosz
    Wiktor Lis
    Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

    Radosław Miśta
    Grzegorz Jóźwicki
    Rafał Skrzatek
    Marek Świtalski
    Jakub Adamczyk
    Dariusz Wojciechowski
    Tomasz Warszawski
    Adam Mikołaj Maćkowiak
    Bartosz Jewsiewicki
    Damian Chrustowski
    Maciej Gorzechowski
    Robert Mitura
    Jacek Kaźmierczak
    Jacek Wielgus
    Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

    Grzegorz Oleś "Światowid"
    Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

    Jakub Madrjas
    Michał Szymajda
    Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

    Marcin Medyk
    Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

    Andrzej Sosna
    Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

    Michał Nadolski
    Agnieszka Szymkiewicz
    Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

    Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!
    Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.
    Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

    Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kmioty z Sobótki i innych Sołtysowic i tak wolą wozy konne i furmanki

    Jakub Adamczyk (gość)

    Kmioty z Sobótki i innych Sołtysowic i tak wolą wozy konne i furmanki

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica

    miłośnik kolei (gość)

    Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie może gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa. Na szczęście ta śmieszna...rozwiń całość

    Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie może gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa. Na szczęście ta śmieszna kolejka aglomeracyjna dla kur i kaczek to już pieśń przeszłości. Za to kolej wraca do Lwówka (remont z programu Kolej Plus). zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo