Kolejarze wyremontują alternatywną trasę na Opole

Marcin Kaźmierczak
Linia kolejowa biegnąca przez Siechnice
Linia kolejowa biegnąca przez Siechnice Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na projekt przebudowy linii kolejowej z Wrocławia do Opola. Chodzi o alternatywną trasę przez Siechnice i Jelcz-Laskowice. Linia ma odzyskać dawny blask do 2023 r. Pozwoli to odciążyć główną nitkę magistrali E30 prowadzącą do Opola przez Oławę i Brzeg.

Według wstępnych założeń remont ma zwiększyć prędkość na całej linii do 100 km/h zarówno dla pociągów pasażerskich (w obecnym rozkładzie jazdy pomiędzy Jelczem-Laskowicami a Opolem kursuje jedna para pociągów) jak i towarowych. Tory mają zostać przystosowane do obciążeń 221 kN na oś, co pozwoli na prowadzenie ciężkich składów towarowych. W tej chwili z linii korzysta przeciętnie ok. 30 składów towarowych na dobę.

– Przyszłe prace na podstawie opracowanej dokumentacji zapewnią m.in. skrócenie czasu przejazdu pociągów, poprawę przepustowości linii, która pozwoli na zwiększenie ich częstotliwości, lepsze możliwości skomunikowania oraz punktualność realizowanych połączeń. Na stacjach i przystankach usprawniona zostanie informacja, a perony i dojścia do peronów zapewnią dostęp do pociągów osobom niepełnosprawnym – mówi Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK.

Wybrany wykonawca będzie musiał ponadto przygotować wnioski o wydanie wszystkich niezbędnych pozwoleń, decyzji administracyjnych, a także materiały przetargowe na roboty budowlane. W kolejnym etapie inwestycji firma pełnić będzie nadzór w okresie realizacji robót budowlanych. Wykonawca będzie miał 590 dni na przygotowanie dokumentacji projektowej. Remont ma potrwać do 2023 r.

Szacunkowa wartość zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej to ok. 25 mln zł. Termin składania ofert upływa 26 lipca. Jak informują przedstawiciele PKP PLK, prace zostaną podzielone na cztery odcinki:

  • Opole Groszowice - szlak Czarnowąsy - Dobrzeń
  • Szlak Czarnowąsy - Dobrzeń - Karłowice
  • Szlak Karłowice - Biskupice Oławskie - szlak Biskupice Oławskie - Jelcz-Laskowice
  • Jelcz-Laskowice - szlak Siechnice - Brochów

Przypomnijmy, że w 2013 r. kosztem 51 mln zł PKP PLK przebudowała fragment linii na odcinku Czernica Wrocławska - Wrocław Brochów. Przebudowane zostały wtedy także stacje w Siechnicach i Jelczu Miłoszycach. Skróciło to czas przejazdów pomiędzy Wrocławiem a Jelczem z 40 do 25 minut.

Zdaniem kolejarzy remont całej linii pozwoli na odciążenie głównej magistrali kolejowej z Wrocławia do Opola, prowadzącej przez Oławę i Brzeg.

Co dziesiąty Polak kupuje podróbki

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

f
fatalny

fatalny pomysł, tam jest jeden tor w pełni obłożony przez osobowe pociągi wypełnione po brzegi!!

Dodaj ogłoszenie