Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejarze rozpoczęli prace budowlane we Wrocławiu. Zbliża się otwarcie linii z Wrocławia do Świdnicy

mk
Kończy się remont linii kolejowej z Wrocławia do Świdnicy przez Bielany Wrocławskie i Sobótkę. W grudniu tego roku pojedzie nią 10 par pociągów. To duże ułatwienie dla dojeżdżających do pracy, ale także atrakcja dla turystów. Jednak zakończenie modernizacji budzi obawy kierowców jeżdżących po Wrocławiu: linia przecina kilka bardzo ruchliwych ulic.

Pociągi pasażerskie na linię kolejową Wrocław - Bielany Wrocławskie - Sobótka - Świdnica, pojadą w grudniu 2021 r. Kończy się remont linii kolejowej 285: pociągi towarowe jeżdżą już na odcinku pomiędzy Sobótką Zachodnią i Świdnicą. W poniedziałek, 7 czerwca, rozpoczęła się budowa przystanku w Bielanach Wrocławskich.

- Ostatnimi odcinkami, na których uzupełnione będą podkłady i szyny są mijanki w Bielanach Wrocławskich oraz Kobierzycach. Wykonawca, po demontażu starego toru, wzmocnił grunt pod kolejową trasą. Znacznych nakładów pracy wymagało uporządkowanie przyległego terenu i odnowienie odwodnienia. Prace obejmują przystanki oraz remont przejazdów kolejowo-drogowych. Na skrzyżowaniach ustawiono już sygnalizatory urządzeń zabezpieczających. Roboty z branży automatyki i energetyki zapewnią właściwą pracę systemu sterowania ruchem pociągów. Przygotowywane do kursowania pociągów są mosty i wiadukty. Odnowiona została przeprawa nad rzeką Ślęzą we Wrocławiu - wyjaśnia rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Otwierane połączenie kolejowe będzie dużym ułatwieniem dla osób dojeżdżających do pracy spoza stolicy regionu. Relacja może cieszyć się także zainteresowaniem turystów, którzy szybko dostaną się w okolice góry Ślęża czy to Świdnicy. Przy nowej linii kolejowej powstają również dwa przystanki w granicach Wrocławia: na Wojszycach i Partynicach. Jednak plany uruchomienia połączeń na linii 285 wzbudzały emocje wrocławskich kierowców, ponieważ pociągi będą przecinały kilka ruchliwych ulic, m.in. Buforową, Grota Roweckiego i Zwycięską.

- Aby maksymalnie ograniczyć czas zamknięcia przejazdów kolejowo-drogowych, sąsiadujących z przystankami Wrocław Partynice i Wojszyce perony usytuowano po obydwu stronach drogi - uspokaja Siemieniec.

Na gotowej trasie pociągi pomiędzy Dworcem Głównym i Świdnicą Miastem będą zatrzymywać się na 14 stacjach i przystankach:

  • Wrocław Wojszyce,
  • Wrocław Partynice,
  • Bielany Wrocławskie,
  • Domasław,
  • Kobierzyce,
  • Wierzbice Wrocławskie,
  • Pustków Żurawski,
  • Rogów Sobócki,
  • Sobótka,
  • Sobótka Zachodnia,
  • Szczepanów,
  • Marcinowice,
  • Pszenno,
  • Świdnica Przedmieście.

Koleje Dolnośląskie zamierzają uruchomić na linii Wrocław - Świdnica 10 par pociągów. Ze stacji Wrocław Główny pociągi będą wyjeżdżać codziennie o godzinach: 6.31, 7.31, 9.31, 11.01, 12.31, 14.01, 15.31, 16.31, 18.31, 21.31. Przejazd do stacji docelowej zajmie 1 godzinę i 10 minut. Pociągi przyspieszone, niezatrzymujące się na kilku przystankach przejadą tę trasę w 50 minut. Wyjazdy ze Świdnicy będą o godzinach 5.14, 6.14, 8.00, 9.14, 11.08, 12.24, 14.08, 15.08, 16.48, 19.54. Przejazd z Partynic do dworca zajmie 12 minut, a z Wojszyc 9 minut.

Pociągi pasażerskie wracają na tę trasę po 20 latach przerwy. Długość modernizowanej linii to około 60 km. Po zakończeniu prac pociągi będą mogły jeździć nią z prędkością do 100 km/h. Koszt robót to prawie 217 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska