Kolejarze rozpoczęli prace budowlane we Wrocławiu. Zbliża się otwarcie linii z Wrocławia do Świdnicy

mk
Kończy się remont linii kolejowej z Wrocławia do Świdnicy przez Bielany Wrocławskie i Sobótkę. W grudniu tego roku pojedzie nią 10 par pociągów. To duże ułatwienie dla dojeżdżających do pracy, ale także atrakcja dla turystów. Jednak zakończenie modernizacji budzi obawy kierowców jeżdżących po Wrocławiu: linia przecina kilka bardzo ruchliwych ulic.

Pociągi pasażerskie na linię kolejową Wrocław - Bielany Wrocławskie - Sobótka - Świdnica, pojadą w grudniu 2021 r. Kończy się remont linii kolejowej 285: pociągi towarowe jeżdżą już na odcinku pomiędzy Sobótką Zachodnią i Świdnicą. W poniedziałek, 7 czerwca, rozpoczęła się budowa przystanku w Bielanach Wrocławskich.

- Ostatnimi odcinkami, na których uzupełnione będą podkłady i szyny są mijanki w Bielanach Wrocławskich oraz Kobierzycach. Wykonawca, po demontażu starego toru, wzmocnił grunt pod kolejową trasą. Znacznych nakładów pracy wymagało uporządkowanie przyległego terenu i odnowienie odwodnienia. Prace obejmują przystanki oraz remont przejazdów kolejowo-drogowych. Na skrzyżowaniach ustawiono już sygnalizatory urządzeń zabezpieczających. Roboty z branży automatyki i energetyki zapewnią właściwą pracę systemu sterowania ruchem pociągów. Przygotowywane do kursowania pociągów są mosty i wiadukty. Odnowiona została przeprawa nad rzeką Ślęzą we Wrocławiu - wyjaśnia rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Otwierane połączenie kolejowe będzie dużym ułatwieniem dla osób dojeżdżających do pracy spoza stolicy regionu. Relacja może cieszyć się także zainteresowaniem turystów, którzy szybko dostaną się w okolice góry Ślęża czy to Świdnicy. Przy nowej linii kolejowej powstają również dwa przystanki w granicach Wrocławia: na Wojszycach i Partynicach. Jednak plany uruchomienia połączeń na linii 285 wzbudzały emocje wrocławskich kierowców, ponieważ pociągi będą przecinały kilka ruchliwych ulic, m.in. Buforową, Grota Roweckiego i Zwycięską.

- Aby maksymalnie ograniczyć czas zamknięcia przejazdów kolejowo-drogowych, sąsiadujących z przystankami Wrocław Partynice i Wojszyce perony usytuowano po obydwu stronach drogi - uspokaja Siemieniec.

Na gotowej trasie pociągi pomiędzy Dworcem Głównym i Świdnicą Miastem będą zatrzymywać się na 14 stacjach i przystankach:

  • Wrocław Wojszyce,
  • Wrocław Partynice,
  • Bielany Wrocławskie,
  • Domasław,
  • Kobierzyce,
  • Wierzbice Wrocławskie,
  • Pustków Żurawski,
  • Rogów Sobócki,
  • Sobótka,
  • Sobótka Zachodnia,
  • Szczepanów,
  • Marcinowice,
  • Pszenno,
  • Świdnica Przedmieście.

Koleje Dolnośląskie zamierzają uruchomić na linii Wrocław - Świdnica 10 par pociągów. Ze stacji Wrocław Główny pociągi będą wyjeżdżać codziennie o godzinach: 6.31, 7.31, 9.31, 11.01, 12.31, 14.01, 15.31, 16.31, 18.31, 21.31. Przejazd do stacji docelowej zajmie 1 godzinę i 10 minut. Pociągi przyspieszone, niezatrzymujące się na kilku przystankach przejadą tę trasę w 50 minut. Wyjazdy ze Świdnicy będą o godzinach 5.14, 6.14, 8.00, 9.14, 11.08, 12.24, 14.08, 15.08, 16.48, 19.54. Przejazd z Partynic do dworca zajmie 12 minut, a z Wojszyc 9 minut.

Pociągi pasażerskie wracają na tę trasę po 20 latach przerwy. Długość modernizowanej linii to około 60 km. Po zakończeniu prac pociągi będą mogły jeździć nią z prędkością do 100 km/h. Koszt robót to prawie 217 mln zł.

iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 78

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jacek Kaźmierczak

Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakiś Ws iocław, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.

J
Jakub Adamczyk

My w Sobótce pracę mamy

tory na złom rozkręcamy

tu szyneczka, tam śrubeczka

i uzbiera się wódeczka

śwagier most właśnie rozcina

bedzie z tego skrzynka wina

a pucionguf tu nie chcemy

dryndom wszendzie dojedziemy

no bo puciong, proszę pana

wynalazek to szatana!

sołtys kunia wypucuje

cieszą się ws iobudzkie ch uje.

s
soutys Smrobudki

Podobno w Sobótce znów zrobili wystawkę nowiutkich szyn i podkładów przy linii kolejowej. Zaprzegać chopy konie do wozów i jechać, bo inni wezmą!

K
Krzysztof Czarnecki

Apeluję do wszystkich złomiarzy w okolicy niszczących remontowaną linię kolejową do Sobótki. Nie rozbierajcie tej linii! Nie rozbierajcie świeżo wyremontowanych torów do Sobótki!! Nie rozbierajcie ich, tylko wysadzajcie!!! Będzie szybciej.

d
do M. Szyna

Wy pier da łaj stąd ćw,elu na swoje zadoopiie ws iocławskie

Niech ktoś wreszcie zbanuje tego ch.... ja z Ws iocławia raz na zawsze

Kurffa gdzie jest moderator w tej parszywej gazecie

D
Doktor Prozac

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI !!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Paweł Kukurowski alias "Leuthen"

Bezrobotny historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Podszywa się pod różne znane osoby (np. byłego sołtysa Marczowa) i nagminnie zniesławia regionalnego historyka Szymona Wrzesińskiego. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

Piotr Rachwalski

Sfrustrowany mikol z Wągrowca, który publikuje na Facebooku wpisy ośmieszające kolej do Lwówka Śląskiego i miasto. Wcześniej jako prezes Kolei Dolnośląskich zlikwidował wszystkie pociągi do Lwówka i wygasił frekwencję na tej linii. Zamiast pracować dzień w dzień spamuje internet głupimi wpisami o tematyce kolejowej, przez co najpiew wyleciał ze stołka prezesa Kolei Dolnośląskich, a teraz wywalono go z kolejnej posadki - dyrektora Parku Wodnego Aqua-Zdrój w Wałbrzychu.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Piotr Kowalski

Pięć trolli ze Świdnicy obrażających mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujących pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Adolf Warski

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Jarosław Lizak

Kamil Oroń

Andrzej Sosna

Kamil Cywicki

Michał Dadełło

Marek Robert Hejduk

Alojzy Krzywonos

Marek Kramarz

Dominik Sieradz

Mieczysław Dziki

Nikodem Mrówczyński

Mateusz Lalka

Henryk Grabiarz

Paweł Henryk Włotkowski

Szymon Świątek

Jakub Bartz

Michał Kubicki alias "paragraf225"

Przemek Kaczałko

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

D
Doktor Prozac

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI (ciąg dalszy)

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego" (zwanego w środowisku kolejowym nie bez powodu "Rynsztokiem Kolejowym"), którzy wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje aby były zgodne z ich poglądami, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych, rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku itd. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby, spamuje portale hejtem i wyzwiskami oraz publicznie zniesławia byłego sołtysa Marczowa.

Artur Kotlarek

Mikol ze Świeradowa (piszący też pod nickiem "kociol2009", "kaja805" i innymi), który uważa swoją linię do Świeradowa za pępek świata, w związku z czym hejtuje reaktywacje innych okolicznych linii, spamuje lokalne fora z wielu nicków i zmienia oceny przy komentarzach za pomocą skryptów.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

M
Marek Kramarz

A i tym sk urwielom z ws iocławsia tez zabronic jezdzić pociagami po Dolnym Slasku

I woogole zakaz pisania bzdur na temat Lwowka

Niech ws ioclaw swoje scieki szczochy z odry pije

M
Mateusz Lalka

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!

J
Jakub Adamczyk

Tylko kury i kaczki będą miały świetny dojazd na targ do Wrocławia na Ws iebodzkim. A co z sudeckimi kurortami Karpaczem, Kowarami, Lwówkiem, gdzie mieszkańcy potrzebują pociągów???

M
Marek Robert Hejduk

Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski.

A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Mirska. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała.

Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.

p
pieszy z Pieszyc

Dobrze że u nas w Pieszycach nie ma pociągów. Piekło dla pasażerów!!!

Apeluję do marszałka województwa odpuście sobie remont torów do Sobótki.Tu nikt nie chce pociągów. Ratujcie to co już się psuje, czyli linię do Lwówka!

s
soutys Smrobudki

Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.

m
miastowy z Katowic

We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej:

- W siocław Ws iebodzki - Ws iobudka - W sidnica

- Oborniki Dolnośląskie - Stolec

- Świniary - Sołtysowice

- Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much)

Beka na maksa z wsioków.

J
Jakub Bartz

Ws iocław Ws iebodzki - W siobudka - W sidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie