Kolejarze: Kierowców czekają utrudnienia na Grabiszyńskiej, Legnickiej i Starogroblowej

Przemysław Wronecki
Fot. Janusz WóJtowicz / Polskapresse
W tym tygodniu kolejarze podsumowali postęp prac przy modernizacji linii E59 Wrocław - Poznań. Okazało się, że rozpoczęte w 2013 prace na terenie Wrocławia są zaawansowane zaledwie w 30 procentach. O wiele lepiej jest poza miastem – tu są one na poziomie 65 procent. Kolejarze oceniając cały projekt szacują, że została im do wykonania mniej niż połowa modernizacji trasy, ale w tej fazie remontu kierowców i pasażerów MPK czekają liczne utrudnienia, na ulicy Grabiszyńskiej, Legnickiej, Starogroblowej i Popowickiej.

Pierwsze utrudnienia na Grabiszyńskiej czekają kierowców już od następnej soboty i potrwają trzy dni. Zamknięta zostanie jedna połówka wiaduktu biegnącego na wysokości ulicy Wysokiej. Z tego powodu auta w obydwu kierunkach pojadą jedną jezdnią i zamiast dwóch pasów kierowcy będą mieli do dyspozycji tylko po jednym. Tramwaje przez ten czas nie będą kursowały - uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza. Robotnicy zajmą się wtedy demontażem metalowej konstrukcji wiaduktu, po którym przebiega pierwszy tor. – Niestety, wykonując te prace, nie ma możliwości utrzymania ruchu pod tą częścią konstrukcji – wyjaśnia Józef Gąsior z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA.

Podobne utrudnienia pojawią się tu w sierpniu i na początku 2015 r. - wtedy przejazd pod jedną połówką konstrukcji zostanie zamknięty na cztery dni.

Pasażerowie kolei mogą się spodziewać największych utrudnień od lutego 2015 r. Wtedy część pociągów (m.in. z kierunku Jeleniej Góry) nie dojedzie na Dworzec Główny. Będą one kierowane na przystanek tymczasowy na wysokości FAT-u.

Po modernizacji jezdnia przebiegająca pod wiaduktem ma być szersza o około 8 metrów. Zyskają na tym przede wszystkim piesi, którzy są zmuszeni przechodzić pod wiaduktem bardzo wąskim i niebezpiecznym chodnikiem. Po remoncie każdy z torów będzie miał swoją odrębną konstrukcję. Dziś tylko pierwszy tor jest wydzielony, a drugi i trzeci zbudowano na tej samej konstrukcji. – Po modernizacji każdy będzie miał osobną. Dzięki temu jeśli będzie potrzeba wykonania jakichś prac remontowych, wystarczy zamknąć tylko jeden – wyjaśnia Gąsior.

Najprawdopodobniej za dwa tygodnie kolejarze zajmą się odświeżaniem konstrukcji wiaduktu na ul. Legnickiej. Ma on zostać wypiaskowany, a w miejscach, w których zostaną wykryte uszkodzenia - naprawiony i pomalowany. Niestety, by to wykonać, robotnicy będą musieli zwęzić jezdnię o jeden pas z każdej strony. – W tygodniu prace mają być wykonywane w godzinach nocnych, a weekendy w ciągu dnia. Utrudnienia potrwają około 8 tygodni – informuje Mirosław Siemieniec z PKP PLK SA.

To prawie pewne, że w wakacje kierowcy pod wiaduktem na ul. Starogroblowej przejadą tylko w jednym kierunku. Na razie trwa tu budowa nowych przyczółków wiaduktu. Kolejarze zapewniają, że największe utrudnienia w tym miejscu powinny się zakończyć przed wrześniem.

Przy okazji spotkania z dziennikarzami przedstawiciele PKP PLK SA podsumowali stan zaawansowania modernizacji linii E59 Wrocław - Poznań na terenie Dolnego Śląska. Okazało się, że we Wrocławiu prace są na etapie 30 proc, a odcinek między granicą województwa i miasta wykonano w 65 proc. W sumie zaawansowanie prac to ok. 55 proc. Pierwszy będzie gotowy do października 2015. Drugi na przełomie 2014 i 2015.

Przebudowa wiaduktu na ul. Grabiszyńskiej miała ruszyć jeszcze w 2013 roku. Jednak te plany pokrzyżowała upadłość lidera - konsorcjum, które wygrało przetarg na wykonanie prac. Kontrakt opiewa na ponad 1,5 mld zł. Zdaniem pracowników PKP PLK, dość niski poziom zaawansowania prac na terenie Wrocławia spowodowany jest tym, że robotnicy co jakiś czas odkrywają nie naniesione na żadnych mapach instalacje. Tak było np. na ul. Starogroblowej, gdzie znaleziono nigdzie nie oznaczony kabel energetyczny.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
co

zamykać ulice i robić tymczasowe przystanki jak PO ciągi miały już dojeżdżać w 2015 r do Świebodzkiego!

p
podpis

j.w.

G
GOSC

To niegadaj tyle tylko sie wez do roboty,zlap za lopate.

j
ja kibic

50 km ze Żmigrodu do Wrocławia GŁ. jest remontowane już 10 lat i potrwa jeszcze 15 lat.

t
tinamou

Codziennie przechodze pod wiaduktem koło dworca Mikołajów. Tempo prac oraz zaangażowanie zasobów ludzkich jest tak niskie, że aż żałosne.

Dodaj ogłoszenie