Koleją na Wojnów, Swojczyce i Kowale. To już za miesiąc

    Koleją na Wojnów, Swojczyce i Kowale. To już za miesiąc

    Marcin Kaźmierczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Stacja na Wojnowie, marzec 2017
    1/10
    przejdź do galerii

    Stacja na Wojnowie, marzec 2017 ©Fot. Tomasz Hołod / Polska Press

    10 kwietnia mieszkańcy Wojnowa, Swojczyc i Kowali zyskają połączenie kolejowe z centrum. Do jesieni 2018 r. będą mogli korzystać z 13 par pociągów, w tym trzech bezpośrednich.
    Linia kolejowa łącząca Wojnów, Strachocin i Kowale przez Sołtysowice, Nadodrze i Mikołajów z Dworcem Głównym będzie pierwszą w pełni miejską linią kolejową we Wrocławiu. Uruchomienie połączeń stanie się możliwe dzięki remontowi linii, który za kwotę 1,1 mln zł od połowy lutego przeprowadza spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Potrwa on do 31 marca. Pociągi pojadą maksymalnie 60 km/h.
    - To linia, na której pociągi #pasażerskie nie jeździły od 17 lat. Najpierw przeprowadziliśmy prace związane z przystosowaniem urządzeń sterowania do ruchu pociągów osobowych - mówi Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK.

    Od 8 marca trwa remont torów i przejazdów. Dodatkowo przystanki na Kowalach, Swojczycach i Wojnowie doczekają się nowego oświetlenia. Zakres prac nie obejmie jednak wiat przystankowych ani ławek.
    - Na stacji Wrocław Sołtysowice uporządkujemy także peron nr 3, przy którym będą zatrzymywały się pociągi z Wojnowa. Zbudowany zostanie także 80-metrowy chodnik, łączący peron z al. Poprzeczną - wymienia Ząbek. Pierwotnie pociągi spalinowe na trasę miały wyruszyć 3 kwietnia. Tydzień poślizgu spowodowany jest koniecznością zapoznanie się ze szlakiem przez maszynistów.

    Od 10 kwietnia Wojnów, Swojczyce i Kowale z Wrocławiem Głównym połączy 13 par pociągów. Trzema z nich, w ciągu przeciętnie 28 minut dojedziemy do centrum bez przesiadek. W przypadku połączeń z przesiadkami na stacjach Wrocław Sołtysowice lub Wrocław Nadodrze pokonamy trasę w czasie od 36 do nawet 78 min.

    Z uruchomienia połączeń kolejowych cieszą się mieszkańcy wschodnich osiedli Wrocławia.
    - Przeprowadziliśmy konsultacje wśród mieszkańców. Zebraliśmy blisko tysiąc ankiet. Wyniki jasno pokazują, że połączenia kolejowe z centrum są dla mieszkańców niezbędne. Chciało ich blisko 99 procent ankietowanych - twierdzi Renata Piwko-Wolny, przewodnicząca zarządu osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów.

    Mieszkańców nie odstrasza także niska prędkość i długi czas przesiadek na niektóre ze składów.
    - Te pociągi, które nas najbardziej interesują, a więc jeżdżące godzinach w szczytu dowiozą mieszkańców do centrum w ciągu 30-40 minut. To wartość absolutnie nieosiągalna samochodem, czy komunikacją miejską w szczycie porannym, gdy na pl. Grunwaldzki jedynym dostępnym autobusem 115 jedziemy grubo ponad godzinę - podkreśla Piwko-Wolny. - Dodatkowo będziemy mogli dojechać na Mikołajów, co umożliwi dogodne połączenie z ul. Legnicką i zachodnią częścią miasta - dodaje.

    Na razie nie wiadomo, ile będą kosztowały bilety i czy pociągami będzie można podróżować na podstawie Urban Card. To, ile miasto dołoży do przejazdów kolejowych okaże się w przyszłym tygodniu. - Prowadzimy rozmowy z urzędem miasta w sprawie uruchomienia tej linii - mówi Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury w urzędzie marszałkowskim. Na efekt będzie poczekać do przyszłego tygodnia.

    Pociągi na tej trasie będą kursowały co najmniej do jesieni 2018 r., gdy rozpocznie się generalny remont linii Jelcz Miłoszyce - Wrocław Sołtysowice. Mają być zawieszone przez około rok.

    Planowany rozkład jazdy:

    Wrocław Wojnów - Wrocław Główny:
    • 6.05 - 6.17 - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice do poc. Oleśnica - Wrocław (6.25-6.43)
    • 7.05 - 7.17 - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice do poc. Oleśnica - Wrocław (7.25-7.41)
    • 7.54 - 8.12 - przesiadka na st. Wr. Nadodrze do poc. Trzebnica - Wrocław (8.20-8.30)
    • 8.54 - 9.12 - przesiadka na st. Wr. Nadodrze do poc. Trzebnica - Wrocław (9.43-9.54)
    • 10.01 - 10.31 - połączenie bezpośrednie
    • 12.02 - 12.30 - połączenie bezpośrednie
    • 13.46 - 14.30 - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice do poc. Trzebnica - Wrocław (14.13-14.30)
    • 14.54 - 15.12 - przesiadka na st. Wr. Nadodrze do poc. Trzebnica - Wrocław (15.21-15.32)
    • 15.50 - 16.08 - przesiadka na st. Wr. Nadodrze do poc. Trzebnica - Wrocław (16.24-16.35)
    • 17.20 - 17.38 - przesiadka na st. Wr. Nadodrze do poc. Trzebnica - Wrocław (18.25-18.35)
    • 18.15 - 18.27 - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice do poc. Lubliniec - Wrocław (18.46-19.03)
    • 19.46 - 19.58 - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice do poc. Lubliniec - Wrocław (20.48-21.04)
    • 20.47 - 21.43 - połączenie bezpośrednie
    • 20.47 - 21.00 - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice do poc. Trzebnica - Wrocław (21.06-21.22)


    Wrocław Główny - Wrocław Wojnów:
    • 5.15 - 5.43 - połączenie bezpośrednie
    • 5.57 - 6.08 - poc. Wrocław - Trzebnica - przesiadka na st. Wr. Nadodrze (6.30 - 6.47)
    • 7.08 - 7.22 - poc. Wrocław - Oleśnica - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice (7.35 - 7.47)
    • 8.13 - 8.23 - poc. Wrocław - Trzebnica - przesiadka na st. Wr. Nadodrze (8.31 - 8.48)
    • 8.30 - 8.45 - poc. Wrocław - Lubliniec - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice (9.36 - 9.48)
    • 11.21 - 11.49 - połączenie bezpośrednie
    • 13.11 - 13.39 - połączenie bezpośrednie
    • 14.05 - 14.20 - poc. Wrocław - Oleśnica - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice (14.27 - 14.39)
    • 15.05 - 15.19 - poc. Wrocław - Oleśnica - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice (15.27 - 15.39)
    • 16.00 - 16.09 - poc. Wrocław Trzebnica - przesiadka na st. Wr. Nadodrze (16.22 - 16.39)
    • 17.35 - 17.49 - poc. Wrocław - Oleśnica - przesiadka na st. Wrocław Sołtysowice (17.57 - 18.09)
    • 18.35 - 19.29 - poc. Wrocław - Kluczbork - przesiadka na st. WrocławSołtysowice (19.17 - 19.29)
    • 19.50 - 20.04 - poc. Wrocław - Trzebnica - przesiadka na st. Wrocław Sołtysowice (20.17 - 20.29)

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (80)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    lepszy rydz niż nic

    ichbin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 1

    Jeżeli są możliwości to trzeba to rozwijać.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    i jak zawsze

    lucus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 4

    miało być pięknie a wyjdzie jak zawsze . W szczycie połaczenie z przesiadkami !!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Można też reanimować Stację Klecina,

    Jula (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

    Coraz więcej ludzi tu mieszka a połączenie z centrum mamy tylko autobusem D, zatłoczonym w szczycie.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Aaa...

    --- (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

    Mówisz o tej stacji na zadupiu 1,5 kilometra od Wałbrzyskiej? Kiedyś ta stacja miała sens, bo był zawsze dojazd realizowany linią 107, a zakłady tamtejsze działały prężnie. Dzisiaj niemal nic z...rozwiń całość

    Mówisz o tej stacji na zadupiu 1,5 kilometra od Wałbrzyskiej? Kiedyś ta stacja miała sens, bo był zawsze dojazd realizowany linią 107, a zakłady tamtejsze działały prężnie. Dzisiaj niemal nic z tego nie ma.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zawrotna prędkość i te przesiadki na pewno zachęcające:)

    zed (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

    Pewnie jeszcze zabytkowe składy dodadzą resztę zachęty do przesiadki z samochodu do kolejki!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Haha. Połączenia bezpośrednie poza szczytem. Co za matoł to ustalał?

    Bartek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 3

    j.w.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Żerniki - Muchobór

    Kolej to jak metro (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13

    A co powiecie o połączeniu Żerniki - Jagodno (Lamowice) - Selgros - Wrocław Gł - Muchobór. - Kuźniki - Stadion?

    Takie połączenie da dużo opcji przesiadkowych, Park&Ride przy samej autostradzie,...rozwiń całość

    A co powiecie o połączeniu Żerniki - Jagodno (Lamowice) - Selgros - Wrocław Gł - Muchobór. - Kuźniki - Stadion?

    Takie połączenie da dużo opcji przesiadkowych, Park&Ride przy samej autostradzie, przesiadki na tramwaje 3,5 i wszystkie z dworca. Dojazd na mordor (biura przy muchobórze).

    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie da się

    ... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    We Wrocławiu każdy pociąg musi kończyć trasę na Głównym. Nawet ten z Brochowa nie jedzie na Stadion.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przede wszystkim

    oks (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11

    Przystanek Wrocław Jagodno. Z Jagodna na główny pociągiem pojedzie się w około 5 min. Aktualnie w godzinach szczytu trwa to 30-40 minut samochodem/autobusem.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    asa

    1 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

    Na stacji Wrocław Stadion są 2 tory. Gdzie Ty tam chcesz pociągi kończyć? Pomyśl trochę, to nie boli.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pracze Odrzanskie 4 tory.

    Pracz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Mieszkancy beda zadowoleni.+przystanek Stablowice do wykonania.I co ty na to,pomysl...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mało praktyczny rozkład

    k (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

    Trochę mało praktyczny ten rozkład i nie przemyślany wg mnie .. Te przesiadki w szczycie są bez sensu i pół godziny czekać na przesiadce na pociąg to jakaś kpina .. dlaczego nie można lepiej tego...rozwiń całość

    Trochę mało praktyczny ten rozkład i nie przemyślany wg mnie .. Te przesiadki w szczycie są bez sensu i pół godziny czekać na przesiadce na pociąg to jakaś kpina .. dlaczego nie można lepiej tego zaplanować ? zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    estakada

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    Te przesiadki są konieczne bo na odcinku od posterunku kolejowego Grabiszyn do Wrocławia Głównego jest tylko trzy tory szlakowe i to one nie pozwalają na wjazd pociągów z Wojnowa (ograniczona...rozwiń całość

    Te przesiadki są konieczne bo na odcinku od posterunku kolejowego Grabiszyn do Wrocławia Głównego jest tylko trzy tory szlakowe i to one nie pozwalają na wjazd pociągów z Wojnowa (ograniczona przepustowośc)zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jest pomysł ale PKP to beton

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Dlatego idealnym pomysłem jest uruchomienie właśnie dworca Świebodzkiego. Jest to najprostsze rozwiązane z związku odciążeniem torów szlakowych w stronę dworca Głównego od posterunku kolejowego...rozwiń całość

    Dlatego idealnym pomysłem jest uruchomienie właśnie dworca Świebodzkiego. Jest to najprostsze rozwiązane z związku odciążeniem torów szlakowych w stronę dworca Głównego od posterunku kolejowego Wrocław Grabiszyn ale jest jedno ale PKP PLK musiały by zbudować tor łączący Dw Świebodzki z kierunkiem na Poznań i Warszawę który to właśnie z 10 lat temu został rozebrany a teraz by się przydał wystarczyło go tylko przerobić w stronę Wrocławia Mikołajowa. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pomyśl

    dfgm, (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Jakby Ci jeździły co kilkanaście minut to przejazdy kolejowe byłyby dłużej zamknięte niż otwarte.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    i tak jest dużo lepiej

    Tm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    Te pół godziny, to mega naciągane z Twojej strony. Teraz stoi się pół godziny przed mostami Chrobrego (wracając z miasta) lub przed rondem na Swojczycach (rano)


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Będą jeszcze wieksze korki jak zamkna przejazd na Swojcu

    Kaziu z Wojnowa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 10

    Pociągi jeszcze spotęgują korki na Wojnowie i Swojcu na przejazdach kolejowych w zaleznosci jak czesto będą kursować


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    chyba nie

    Tm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    Stojąc w korku pamiętaj nie stawać na torach i tyle. 3 przejazdy (koło Volvo, Róży i za mostem ) to miejsce na 3 auta. Korek wydłuży się o 3 auta, a skróci o wszyskich kierowców w tym pociągu...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rozkład roczny

    Ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13

    Z tej prostej przyczyny, że te pociągi nie były zaplanowane w rozkładzie rocznym i nie było dla nich miejsca na szlaku.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    xxx

    xxx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 9

    Jeszcze trzeba pomyśleć o skomunikowaniu stacji Wrocław Sołtysowice z placem Grunwaldzkim. Mogłoby 131 lub 141 jechać "od tyłu" Korony i mieć w obie strony przystanek koło stacji kolejowej.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    lenistwo na maxa

    s (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    to się człowieku przejdź od stacji dosłownie 200m i masz przystanki przy skrzyżowaniu z Brucknera!!! A puść tam autobus to będzie stał w korku i znów będzie kolejny powód do narzekania

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Oferta nie dla robola

    Prezio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 34

    Fizyczny do Volvo i 3M nie dojedzie na 6.00 ani nie wroci po 22.00


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tylko, że

    dfghjk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

    o tej porze nie masz korków na mieście.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    korki

    gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 2

    Dojezdzajac na 6 wracasz o 14 - korki sa. Wracajac o 23 jedziesz do pracy o 15 - korki sa.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To co za problem?

    --- (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Na 6 dojedziesz 115, po 14 wrócisz pociągiem.
    Na 14 dojedziesz pociągiem, po 23 wrócisz autobusem.
    Jezusie nazarejski, jakich idiotów podłączają do internetu...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Korki

    Bb (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

    Gdzie Ty masz te korki o 14? Chyb na bramkach w Karwianach. Malkontent zawsze się znajdzie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pociągijadąnanadodrze

    x (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21

    Każdy pociąg robi przynajmniej trasę Wrocław Nadodrze - Wrocław Wojnów. Owszem, lepiej byłoby dojeżdżać do Głównego ale nie od razu Kraków zbudowano. Pomyślcie o lepszej komunikacji ostatniego...rozwiń całość

    Każdy pociąg robi przynajmniej trasę Wrocław Nadodrze - Wrocław Wojnów. Owszem, lepiej byłoby dojeżdżać do Głównego ale nie od razu Kraków zbudowano. Pomyślcie o lepszej komunikacji ostatniego pociągu z Wojnowa nikt nie będzie jechał ponad godzinę na Główny.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo