Koleją na Wojnów, Swojczyce i Kowale. To już za miesiąc

    Koleją na Wojnów, Swojczyce i Kowale. To już za miesiąc

    Marcin Kaźmierczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Stacja na Wojnowie, marzec 2017
    1/10
    przejdź do galerii

    Stacja na Wojnowie, marzec 2017 ©Fot. Tomasz Hołod / Polska Press

    10 kwietnia mieszkańcy Wojnowa, Swojczyc i Kowali zyskają połączenie kolejowe z centrum. Do jesieni 2018 r. będą mogli korzystać z 13 par pociągów, w tym trzech bezpośrednich.
    Linia kolejowa łącząca Wojnów, Strachocin i Kowale przez Sołtysowice, Nadodrze i Mikołajów z Dworcem Głównym będzie pierwszą w pełni miejską linią kolejową we Wrocławiu. Uruchomienie połączeń stanie się możliwe dzięki remontowi linii, który za kwotę 1,1 mln zł od połowy lutego przeprowadza spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Potrwa on do 31 marca. Pociągi pojadą maksymalnie 60 km/h.
    - To linia, na której pociągi #pasażerskie nie jeździły od 17 lat. Najpierw przeprowadziliśmy prace związane z przystosowaniem urządzeń sterowania do ruchu pociągów osobowych - mówi Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK.

    Od 8 marca trwa remont torów i przejazdów. Dodatkowo przystanki na Kowalach, Swojczycach i Wojnowie doczekają się nowego oświetlenia. Zakres prac nie obejmie jednak wiat przystankowych ani ławek.
    - Na stacji Wrocław Sołtysowice uporządkujemy także peron nr 3, przy którym będą zatrzymywały się pociągi z Wojnowa. Zbudowany zostanie także 80-metrowy chodnik, łączący peron z al. Poprzeczną - wymienia Ząbek. Pierwotnie pociągi spalinowe na trasę miały wyruszyć 3 kwietnia. Tydzień poślizgu spowodowany jest koniecznością zapoznanie się ze szlakiem przez maszynistów.

    Od 10 kwietnia Wojnów, Swojczyce i Kowale z Wrocławiem Głównym połączy 13 par pociągów. Trzema z nich, w ciągu przeciętnie 28 minut dojedziemy do centrum bez przesiadek. W przypadku połączeń z przesiadkami na stacjach Wrocław Sołtysowice lub Wrocław Nadodrze pokonamy trasę w czasie od 36 do nawet 78 min.

    Z uruchomienia połączeń kolejowych cieszą się mieszkańcy wschodnich osiedli Wrocławia.
    - Przeprowadziliśmy konsultacje wśród mieszkańców. Zebraliśmy blisko tysiąc ankiet. Wyniki jasno pokazują, że połączenia kolejowe z centrum są dla mieszkańców niezbędne. Chciało ich blisko 99 procent ankietowanych - twierdzi Renata Piwko-Wolny, przewodnicząca zarządu osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów.

    Mieszkańców nie odstrasza także niska prędkość i długi czas przesiadek na niektóre ze składów.
    - Te pociągi, które nas najbardziej interesują, a więc jeżdżące godzinach w szczytu dowiozą mieszkańców do centrum w ciągu 30-40 minut. To wartość absolutnie nieosiągalna samochodem, czy komunikacją miejską w szczycie porannym, gdy na pl. Grunwaldzki jedynym dostępnym autobusem 115 jedziemy grubo ponad godzinę - podkreśla Piwko-Wolny. - Dodatkowo będziemy mogli dojechać na Mikołajów, co umożliwi dogodne połączenie z ul. Legnicką i zachodnią częścią miasta - dodaje.

    Na razie nie wiadomo, ile będą kosztowały bilety i czy pociągami będzie można podróżować na podstawie Urban Card. To, ile miasto dołoży do przejazdów kolejowych okaże się w przyszłym tygodniu. - Prowadzimy rozmowy z urzędem miasta w sprawie uruchomienia tej linii - mówi Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury w urzędzie marszałkowskim. Na efekt będzie poczekać do przyszłego tygodnia.

    Pociągi na tej trasie będą kursowały co najmniej do jesieni 2018 r., gdy rozpocznie się generalny remont linii Jelcz Miłoszyce - Wrocław Sołtysowice. Mają być zawieszone przez około rok.

    Planowany rozkład jazdy:

    Wrocław Wojnów - Wrocław Główny:
    • 6.05 - 6.17 - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice do poc. Oleśnica - Wrocław (6.25-6.43)
    • 7.05 - 7.17 - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice do poc. Oleśnica - Wrocław (7.25-7.41)
    • 7.54 - 8.12 - przesiadka na st. Wr. Nadodrze do poc. Trzebnica - Wrocław (8.20-8.30)
    • 8.54 - 9.12 - przesiadka na st. Wr. Nadodrze do poc. Trzebnica - Wrocław (9.43-9.54)
    • 10.01 - 10.31 - połączenie bezpośrednie
    • 12.02 - 12.30 - połączenie bezpośrednie
    • 13.46 - 14.30 - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice do poc. Trzebnica - Wrocław (14.13-14.30)
    • 14.54 - 15.12 - przesiadka na st. Wr. Nadodrze do poc. Trzebnica - Wrocław (15.21-15.32)
    • 15.50 - 16.08 - przesiadka na st. Wr. Nadodrze do poc. Trzebnica - Wrocław (16.24-16.35)
    • 17.20 - 17.38 - przesiadka na st. Wr. Nadodrze do poc. Trzebnica - Wrocław (18.25-18.35)
    • 18.15 - 18.27 - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice do poc. Lubliniec - Wrocław (18.46-19.03)
    • 19.46 - 19.58 - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice do poc. Lubliniec - Wrocław (20.48-21.04)
    • 20.47 - 21.43 - połączenie bezpośrednie
    • 20.47 - 21.00 - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice do poc. Trzebnica - Wrocław (21.06-21.22)


    Wrocław Główny - Wrocław Wojnów:
    • 5.15 - 5.43 - połączenie bezpośrednie
    • 5.57 - 6.08 - poc. Wrocław - Trzebnica - przesiadka na st. Wr. Nadodrze (6.30 - 6.47)
    • 7.08 - 7.22 - poc. Wrocław - Oleśnica - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice (7.35 - 7.47)
    • 8.13 - 8.23 - poc. Wrocław - Trzebnica - przesiadka na st. Wr. Nadodrze (8.31 - 8.48)
    • 8.30 - 8.45 - poc. Wrocław - Lubliniec - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice (9.36 - 9.48)
    • 11.21 - 11.49 - połączenie bezpośrednie
    • 13.11 - 13.39 - połączenie bezpośrednie
    • 14.05 - 14.20 - poc. Wrocław - Oleśnica - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice (14.27 - 14.39)
    • 15.05 - 15.19 - poc. Wrocław - Oleśnica - przesiadka na st. Wr. Sołtysowice (15.27 - 15.39)
    • 16.00 - 16.09 - poc. Wrocław Trzebnica - przesiadka na st. Wr. Nadodrze (16.22 - 16.39)
    • 17.35 - 17.49 - poc. Wrocław - Oleśnica - przesiadka na st. Wrocław Sołtysowice (17.57 - 18.09)
    • 18.35 - 19.29 - poc. Wrocław - Kluczbork - przesiadka na st. WrocławSołtysowice (19.17 - 19.29)
    • 19.50 - 20.04 - poc. Wrocław - Trzebnica - przesiadka na st. Wrocław Sołtysowice (20.17 - 20.29)

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (80)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Michalak

    pasażer KD (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15

    Weź się lepiej Michalak za kolej na Dolnym Śląsku, bo to już jest nędza do kwadratu. Ile jeszcze połączeń zlikwidujecie?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kiedy dalej?

    Zainteresowany (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 16

    Oby jak najszybciej ta trasa została przedłużona do Jelcza-Laskowic.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czy Marszałek jest od organizacji kolei we Wrocławiu?

    wrocławiak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 6

    Czy na Dolnym Śląsku?

    Zwłaszcza że Wrocław nie dokłada do swojej kolei miejskiej zupełnie nic!!!

    Stanowisko Kolei Dolnośląskich w sprawie finansowania kolejek miejskich:

    "Wiele miast marzy o...rozwiń całość

    Czy na Dolnym Śląsku?

    Zwłaszcza że Wrocław nie dokłada do swojej kolei miejskiej zupełnie nic!!!

    Stanowisko Kolei Dolnośląskich w sprawie finansowania kolejek miejskich:

    "Wiele miast marzy o kolei aglomeracyjnej. Jest to rewelacyjne rozwiązanie dla ośrodków, które są rozciągnięte wzdłuż linii kolejowej. Trzeba jednak pamiętać, że takie rozwiązanie kosztuje (...). My, Koleje Dolnośląskie, popieramy takie inicjatywy - wspieramy merytorycznie prace koncepcyjne, podpowiadamy jak pozyskać dofinansowanie. Nie mamy jednak (na razie) zakopanego złotego pociągu do wykorzystania na takie inwestycje. Zabezpieczeniem finansowania musi zająć się samorząd lokalny. Transport miejski (także kolejowy) to zadanie własne samorządu miejskiego. KD ma inne cele i zadania, nie zastąpi miasta w jego finansowaniu i budowie".
    Pełen tekst: http://pl-pl.facebook.com/KolejeDolnoslaskieSA/posts/841110185986254

    Michalak i Rachwalski robią to, co nie leży w ich kompetencjach, a to, co leży, kompletnie sobie olewają. Najwyższy czas zwolnij tych panów i zatrudnić bardziej kompetentnych.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bardzo...

    Obserwator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 17

    To jest bardzo, bardzo dobra wiadomość - dla mieszkańców Wojnowa, Strachocina czy Kowal.
    Piszę to jako mieszkaniec Wojnowa, który niestety nie będzie korzystał z tych połączeń.
    Siatka połączeń...rozwiń całość

    To jest bardzo, bardzo dobra wiadomość - dla mieszkańców Wojnowa, Strachocina czy Kowal.
    Piszę to jako mieszkaniec Wojnowa, który niestety nie będzie korzystał z tych połączeń.
    Siatka połączeń jest niestety fatalna, przede wszystkim ze względu na brak bezpośrednich połączeń w porannym szczycie (kier. W-w Gł.) i popołudniowym (kier. W-w Wojnów).
    Mimo tego, że nie będę korzystał, będę pozytywnie o tym pisał: OD CZEGOŚ TRZEBA ZACZĄĆ!
    Jakie są zagrożenia?
    Jeśli linia nie zostanie zelektryfikowana i nie zostaną wybudowane "mijanki", tak by częstotliwość kursowania w szczycie była co 10, a poza szczytem co 20-30 minut, niestety nic z tego nie wyjdzie.
    I jeszcze jedna zadziwiająca konstatacja: na starcie brak w tym przedsięwzięciu podmiotu, który powinien być najbardziej zainteresowany tym połączeniem: miasta Wrocław (połączenie uruchamia marszałkowo, pardon, Urząd Marszałkowski). Ale czy kogoś jeszcze dziwi, że kosmita z Ramiszowa jedno obiecuje a co innego robi?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Marszałek-likwidator

    Jurek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 4

    Najpierw poleciały pociągi do Lwówka i Milicza, teraz ze Szklarskiej Poręby do Liberca. Na jakich liniach marszałek jeszcze zlikwiduje pociągi, żeby stworzyć kolejkę dla wrocławian, z której i tak...rozwiń całość

    Najpierw poleciały pociągi do Lwówka i Milicza, teraz ze Szklarskiej Poręby do Liberca. Na jakich liniach marszałek jeszcze zlikwiduje pociągi, żeby stworzyć kolejkę dla wrocławian, z której i tak nie korzystają?

    Poczytajcie komentarze Czechów, jak bluzgają pod adresem Polaków: http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A170310_115942_eko-doprava_suj

    Michalak - dziękujemy!!! Co by tu jeszcze spiep...
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Marszałek-likwidator

    Jurek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 5

    Najpierw poleciały pociągi do Lwówka i Milicza, teraz ze Szklarskiej Poręby do Liberca. Na jakich liniach marszałek jeszcze zlikwiduje pociągi, żeby stworzyć kolejkę dla wrocławian, z której i tak...rozwiń całość

    Najpierw poleciały pociągi do Lwówka i Milicza, teraz ze Szklarskiej Poręby do Liberca. Na jakich liniach marszałek jeszcze zlikwiduje pociągi, żeby stworzyć kolejkę dla wrocławian, z której i tak nie korzystają?

    Poczytajcie komentarze Czechów, jak bluzgają pod adresem Polaków: http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A170310_115942_eko-doprava_suj

    Michalak - dziękujemy!!! Co by tu jeszcze spiep...
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Po co drut?

    Strunobetonowiec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 18

    W 1987 r. ktoś to elektryfikował. A teraz puszcza się tam spalinowe zespoły trakcyjne. Brak taboru elektrycznego? Czy to tylko taki sposob przrewoźników wojewódzkich , że się kopci pod drutem. Jak...rozwiń całość

    W 1987 r. ktoś to elektryfikował. A teraz puszcza się tam spalinowe zespoły trakcyjne. Brak taboru elektrycznego? Czy to tylko taki sposob przrewoźników wojewódzkich , że się kopci pod drutem. Jak do Wołowa jeździli też kopcili, kiedyś do Jelcza przez Brochów i Siechnice też kopcili spalinami.
    Fajnie, że wreszcie pojawią się tam pociągi.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    miasto paranoi

    dudi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 13

    znowu szlabany non stop w dół

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ktoś pomyślał

    - (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 14

    Ile będziemy stać czekając na otwarcie szlabanów? Szykuje sie kolejny horror dla kierowców.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    sam jesteś szlaban

    Gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 16

    To są rogatki a nie szlabany. A malkontenci niech wezmą się za sprzątanie swoich domów a nie patrzą na innych i głupio komentują. Obecnie są trzy przejazdy samoczynne; jeden kat."C" i dwa kat. "B"...rozwiń całość

    To są rogatki a nie szlabany. A malkontenci niech wezmą się za sprzątanie swoich domów a nie patrzą na innych i głupio komentują. Obecnie są trzy przejazdy samoczynne; jeden kat."C" i dwa kat. "B" , to co narzekać najpierw się zapoznaj z sytuacja na gruncie a nie piszesz głupoty.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Znowu mikole ze Skyrapercity zaśmiecają portal

    mikole-trolle (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 7

    Te wszystkie wynurzenia na temat Lwówka (zupełnie nie związane z tematem artykułu) to dzieło trolli ze Skyrapercity, mających jakąś fobię na punkcie tego miasteczka. Poniżej podaję spis trolli...rozwiń całość

    Te wszystkie wynurzenia na temat Lwówka (zupełnie nie związane z tematem artykułu) to dzieło trolli ze Skyrapercity, mających jakąś fobię na punkcie tego miasteczka. Poniżej podaję spis trolli zaśmiecających wyzwiskami i trollingiem portale internetowe w wątkach dolnośląskich dotyczących kolei:

    DW
    Jakub Adamczyk
    Wrocławianin zza Buga
    mateuuu
    grzesiek1111
    wyczuwam knyszę
    countryshuttle
    Adolf Warski
    stefan44
    paragraf225
    Dedete
    Krzysztof
    vipek
    Brutus46
    Rafał D.
    Lars
    wrocLove moja miłość
    Przedszkolanek
    samiecomega

    Lista będzie na bieżąco aktualizowana (trolle zakładają co rusz nowe konta) i publikowana. Środowisko miłośników kolei doskonale już wie co to za typy, resztę przestrzegam przez tymi użytkownikami udzielającymi się w tematach kolejowych.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo