Kolej Dużych Inwestycji. W końcu doczekamy się szybkich pociągów?

Redakcja

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
W ramach rządowego programu Luxtorpeda 2.0, a dokładniej współpracy PKP Intercity z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju planowane jest powstanie innowacyjnego taboru kolejowego. W jego skład miałaby wejść elektryczna lokomotywa, ezt i składy push- pull.

Luxtorpeda to jeden ze sztandarowych projektów w ramach Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Zgodnie z założeniami planu, kolej ma być jednym z silników polskiej gospodarki.

Luxtorpeda 2.0 jest porozumieniem największych podmiotów rynku transportowego w kraju. Chodzi o opracowanie nowoczesnej lokomotywy elektrycznej, elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz składu typu push- pull- poinformowano podczas konferencji ,,PKP Intercity Kolej Dużych Inwestycji – innowacyjna przyszłość”. Przy okazji przedstawiciele PKP Intercity i NCBiR podpisali list intencyjny dotyczący realizacji programu. W wyniku prac badawczo- rozwojowych prowadzonych przez różnych wykonawców, opracowany zostanie innowacyjny tabor kolejowy.

Myślimy o czymś, co jest innowacyjne na polskim rynku taborowym- mówił Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu PKP S.A. Jak tłumaczył, tabor będzie osiągał prędkości w granicach 230 km/h.

- Realizujemy największy w historii firmy program inwestycyjny, którego celem jest coraz lepsza jakość podróżowania. w ramach strategii 2016- 2020 z perspektywą do 2023r. zainwestujemy 7 mld zł w komfort pasażerów. Kolej to transport przyszłości, a PKP Intercity ma długoterminowe plany rozwoju swoich usług z wykorzystaniem innowacyjnych projektów- mówił Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

PKP Intercity w grudniu zeszłego roku zapowiedziała realizację największego programu inwestycyjnego w historii firmy. Do końca 2023 roku spółka zamierza zaprojektować i kupić 25 lokomotyw elektrycznych, 7 elektrycznych zespołów trakcyjnych, 2 składy push-pull. Po 2023 roku ponad 70 proc. pociągów, ezt, lokomotyw, będzie dostosowanych do prędkości 160 km/h.

Materiał oryginalny: Kolej Dużych Inwestycji. W końcu doczekamy się szybkich pociągów? - Strefa Biznesu

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Expert

jaki ses jest wydawac dziesiatki (100 MLD) 2023 - 2030 na cos coi tak bedzie przy budowie nowego taboru wymieniane...nowe szyny...nowa siec trakcyjna ... zakop nowych lokomotyw etc...itd...jaki sens jest wydawanie tyle kasy na cos co i tak za okolo 10-15 lat bedzie wymieniane...to nie ma sesu...kto na tym zarobi...kto zyska...le prezesow wezmie kasy....odprawy i premioe do kieszeni...oczywiscie Polacy za to wszystko zaplaca...bo przeciez nie jest zadna tajemnica ze dolicza to do karzdej ceny biletu...na bufecie podkreca...kawa zamiast 5 zl bedziekosztowala 10 zl itp...itp ...etc...

E
Expert

gosciu co ty ludzia wciskasz kit ze to niby jest w Polsce...?od kiedy SPD Bank...od kiedy taki bank jest w POlsce...?to ze w tym pociagu sa Polacy to o niczym nie swiadczy...podejzewam ze ten filmi jest niemieckiego przewoznika...od 2:19 wyraznie widac SPD Bank...w tle slychac tez zabojadow....

h
henrk

Za remont linii kolejowej Kraków - Katowice , czy Wrocław- Szczecin /Nadodrzanka/ - kilka osób powinno być rozstrzelanych. Tak samo ci co zakupili Pendolino. Jeszcze jedne afery nie zakończone, a tu następni cwaniacy chcą zakupić pociągi które nie będą miały gdzie jeździć. Znowu będą pieniądze na projekty nowych lokomotyw, a co z tymi które dopiero co zostały wypuszczone na rynek i tak wychwalane jako prawie najlepsze na świecie ?

C
Ciekawy

- i po co tymi kolejami?

D
Dziadek

Szkoda kasy!

A
ANTYPIS

CIĄGLE GLĘDZI SIĘ O KOLEJACH MEGA PRĘDKOŚCI, JEŚLI DO TEJ PORY 80% TRAS KOLEJOWYCH NIE POZWALA NA JAZDĘ Z PRĘDKOŚCIĄ 160 KM/H!!STANDARD NA ZACHODZIE UE!!TABOR CIĄGLE POZOSTAWIA WIELE DO ŻYCZENIA, PODOBNIE Z INFRASTRUKTURĄ!!NIE TRZEBA NAM TGV, WYSTARCZY 160 KM/H I PUNKTUALNOŚCI,TYLE !!!

T
Tytus

Jak toru nie przystosowane do 170 km/h są to po co pociąg na 239km/h????

k
krk_man

Tak z ciekawości - co jest innowacyjnego w tym pomyśle? Że taniej niż Niemcy (lokomotywy Siemens) lub Włosi (pendolino)? Że szybciej? (160km-250km per h?) Że ekologiczniej?

Dodaj ogłoszenie