reklama

Kłopoty z tramwajem na Popowice. Brakuje 120 mln zł

PB
Wrocławskie Inwestycje unieważniły kolejny przetarg na tramwaj na Popowice. Miastu do przyjęcia najniższej proponowanej przez wykonawcę oferty brakuje ponad 120 milionów złotych. Co dalej? Magistrat ogłosi kolejny przetarg.

Podczas przedostatniego przetargu infrastrukturę pod torowisko przez Popowice chciały wybudować cztery firmy - Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, ZUE S.A., Budimex S.A. i TRAKCJA PRKiI S.A. Już wcześniej pisaliśmy, że ceny zaproponowane przez oferentów były dla miasta zbyt wysokie. Wszystkie cztery. Najtańszą ofertę złożył Intercor, który chciał 238 mln zł. Tymczasem w kasie miasta będzie na ten cel co najwyżej ok. 127 mln zł.

W kolejnym przetargu najtańszą ofertę złożyła firma Budimex Budownictwo sp. z o.o. i wyniosła 301 618 644,46 zł. Tymczasem miasto chce przeznaczyć na inwestycję 177 914 689,95 zł brutto. To więcej niż kilka miesięcy temu, ale nadal zbyt mało. Ze względu na galopujące ceny materiałów budowlanych i pracy, także Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor znacznie podwyższyło swoją ofertę - do 339 mln zł.

W takiej sytuacji magistrat zapowiada kolejny przetarg, ale na krótszej trasie: od Tesco do Politechniki. Czyli zamiast dziewięciu planowanych wcześniej przystanków będą cztery. Przynajmniej na początku. Następnie jesienią zostanie ogłoszony przetarg na dalszą część trasy.

Przypomnijmy, że trasa tramwaju na Popowice jest zaplanowana od skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej. Dalej miała powstać wzdłuż ul. Popowickiej i Starogroblowej, gdzie aż do skrzyżowania z ulicą Gnieźnieńską, miała przebiegać po północnej stronie drogi, czyli po stronie rzeki Odry. Następnie tuż przed Gnieźnieńską torowisko miało wjechać na środek jezdni między dwa pasy ruchu, a dalej poprowadzić ulicą Długą i mostem Dmowskiego, cały czas przebiegając środkiem jezdni po wydzielonym pasie. W rejonie ul. Jagiełły trafić w istniejący fragment wybudowanych już torów pełniących tylko funkcję torów odstawczych. Dzięki nowej nitce tramwajowej pasażerowie mieli uzyskać płynność komunikacyjną w obrębie skrzyżowania Milenijnej z Popowicką. Chodziło o możliwość dojazdu z Długiej na Kozanów, a także z Popowic na Leśnicę.

Przystanki według pierwotnego planu miasta:

1. Dmowskiego – przystanek tramwajowy i autobusowy
2. Długa – przystanek tramwajowy obok Tesco
3. Poznańska – zintegrowany węzeł przesiadkowy obok ZDiUM
4. Politechnika – przystanek autobusowo-tramwajowy
5. Popowice stacja kolejowa – zintegrowany węzeł przesiadkowy
6. Popowice przystanek tramwajowy, przystanek autobusowy obok Parku Dębowego
7. Białowieska przystanek tramwajowy
8. Rysia przystanek tramwajowy
9. Wejherowska przystanek autobusowo-tramwajowy.

Zobacz też: Tak wyglądają nowe biletomaty w MPK. Jak kupić bilet? [INSTRUKCJA OBSŁUGI]

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 214

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Niech urzędasy dołożą ze swoich wynagrodzeń albo sprzedadzą dziurę z wodą przy stadionie Miejskim to dodatkowy przystanek jakaś firma od torów i trakcji wybuduje

z
z dutkiewiczem

i jego namaszczeńcami. Jak te preymitywne, łyse gęby się zobaczy to rzyg murowany.

M
Marka Szemplińskiego

Jest pan bezczelny , ale już niedługo. pan ze swoimi koncepcjami, współpracownikami i słońcem karpat wyleci szybciej niż sputnik, żeby w końcu po dziesiątkach lat ktoś z głową, sensem i kompetencjami we Wrocławiu nastał.

S
Simon

Ale na koszmarnego transformersa pod Capitolem to lekką ręką milion można było wydać...

H
Harnaś

Nie ma i już ..lepiej dać 20 mln tym nieudacznikom w klubu piłkarskiego Ala-wks

A
Arlekin

A nie się bierze za komunikację w miejscach gdzie ta działa. Psie Pole umiera. Podobnie Muchobór Wielki. Te regiony są odcięte od reszty Wrocławia. Zamiast na Muchobór Wielki Dutkiewicz chce tramwaju na dobrze skomunikowaną pętlę Nowego Dworu, zabierając przy okazji dwie "niepotrzebne linie" 142 i 149. Wszystko na 3 miesiące przed wyborami. Jak ruszy obwodnica Leśnicy z Muchoboru Wielkiego czy Żernik ludzie się nie wydostaną. Pozostanie jedno wąskie gardło na Ślęzy przy Granicznej.

---

A jak w przyszłym roku zabrakłoby, to byśmy zostali z nitką urwaną w połowie?!
Lepiej w przyszłym roku zrobić etapami.
A wiecie, czemu tak robią?
Bo do końca 2019.roku miasto musi być rozliczone z Unią że wszystkich przetargów. Jeśli miasto by się nie zdążyło rozliczyć, to dofinansowanie by przepadło.
Dlatego firmy wykonujące mogą sobie życzyć coraz wyższe kwoty. Dlatego że zarówno kiedy nie będzie rozliczenia w terminie, jak i kiedy przetargi się nie rozstrzygnąć, dofinansowanie przepada.

W
Wroclawianka

Mam sypialnię, ktorej okno wychodzi na Długą, niech nic nie budują, nie chcę hałasu.

b
buba

co w tym roku?

s
szydera

Mam ciekawą propozycję dla włodarzy miasta. Nowe torowisko miało odciążyć Legnicką, po której już teraz jeździ zbyt dużo tramwajów, co powoduje obciążenie dla sieci? Po co budować "awaryjne" torowisko, skoro można zlikwidować kilka linii tramwajowych, a reszcie zmienić trasę.

Przedłużyć jednego plusa do Leśnicy, a w 2 stronę na Gaj, zostawić też 10, zostawić jednego plusa na stadion, zlikwidować na Kozanów. Zostawić 23 do WPP. Zlikwidować 20 - jest dobre połączenie na placu I maja. Linię 3 puścić przez Mosty Sikorskiego - niech się przesiadają i tyle. Tam i tak długo się nie czeka, co chwilę jakieś tramwaje jadą, to sobie poczekają 3 minuty dłużej ;)

A
Analiza wydarzeń

Przed Euro 2012 wystarczyło dopłacić 20 mln zł (resztę uzupełniały środki unijne) i to (może ważne, może nie...) torowisko by powstało. No, ale to była wtedy zbyt duża kwota dla tak naprawdę tych samych urzędników.

Z resztą nie ważne, problem jest inny. Kiedy dymaniczni zaczną próbować spełniać swoje "obiecanki-macanki", w rodzaju tramwaju na Jagodno, na Psie Pole, na Nowy Dwór, może w przyszłości na Sępolno/Swojczyce przez planowany most - to wszystko pozostanie na etapie projektów i przetargów, bo kasy może wystarczy na ścieżkę rowerową, ale nie na torowisko, gdy zabraknie po kilkaset mln zł...

z
złośliwy

Czepiacie się obatelu, przecież to nieistotny szczegół:)....

e
eles1949

. . . na ulicę Długą to jeden wielki pic i fotomontaż . . . Po wyborach na jesieni sprawa zostanie odwołana. Po prostu mydlenie oczu.

m
magik

Tak samo zobaczysz tą trasę tramwaju jak to drzewo

G
Gość

zobaczcie jak urzędasy przewaliły wasze 100baniek o tyle podrozaly oferty bo nie wybrali za 1x !!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3