Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kłopoty z tramwajem na Popowice. Brakuje 120 mln zł

PB
Wrocławskie Inwestycje unieważniły kolejny przetarg na tramwaj na Popowice. Miastu do przyjęcia najniższej proponowanej przez wykonawcę oferty brakuje ponad 120 milionów złotych. Co dalej? Magistrat ogłosi kolejny przetarg.

Podczas przedostatniego przetargu infrastrukturę pod torowisko przez Popowice chciały wybudować cztery firmy - Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, ZUE S.A., Budimex S.A. i TRAKCJA PRKiI S.A. Już wcześniej pisaliśmy, że ceny zaproponowane przez oferentów były dla miasta zbyt wysokie. Wszystkie cztery. Najtańszą ofertę złożył Intercor, który chciał 238 mln zł. Tymczasem w kasie miasta będzie na ten cel co najwyżej ok. 127 mln zł.

W kolejnym przetargu najtańszą ofertę złożyła firma Budimex Budownictwo sp. z o.o. i wyniosła 301 618 644,46 zł. Tymczasem miasto chce przeznaczyć na inwestycję 177 914 689,95 zł brutto. To więcej niż kilka miesięcy temu, ale nadal zbyt mało. Ze względu na galopujące ceny materiałów budowlanych i pracy, także Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor znacznie podwyższyło swoją ofertę - do 339 mln zł.

W takiej sytuacji magistrat zapowiada kolejny przetarg, ale na krótszej trasie: od Tesco do Politechniki. Czyli zamiast dziewięciu planowanych wcześniej przystanków będą cztery. Przynajmniej na początku. Następnie jesienią zostanie ogłoszony przetarg na dalszą część trasy.

Przypomnijmy, że trasa tramwaju na Popowice jest zaplanowana od skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej. Dalej miała powstać wzdłuż ul. Popowickiej i Starogroblowej, gdzie aż do skrzyżowania z ulicą Gnieźnieńską, miała przebiegać po północnej stronie drogi, czyli po stronie rzeki Odry. Następnie tuż przed Gnieźnieńską torowisko miało wjechać na środek jezdni między dwa pasy ruchu, a dalej poprowadzić ulicą Długą i mostem Dmowskiego, cały czas przebiegając środkiem jezdni po wydzielonym pasie. W rejonie ul. Jagiełły trafić w istniejący fragment wybudowanych już torów pełniących tylko funkcję torów odstawczych. Dzięki nowej nitce tramwajowej pasażerowie mieli uzyskać płynność komunikacyjną w obrębie skrzyżowania Milenijnej z Popowicką. Chodziło o możliwość dojazdu z Długiej na Kozanów, a także z Popowic na Leśnicę.

Przystanki według pierwotnego planu miasta:

1. Dmowskiego – przystanek tramwajowy i autobusowy
2. Długa – przystanek tramwajowy obok Tesco
3. Poznańska – zintegrowany węzeł przesiadkowy obok ZDiUM
4. Politechnika – przystanek autobusowo-tramwajowy
5. Popowice stacja kolejowa – zintegrowany węzeł przesiadkowy
6. Popowice przystanek tramwajowy, przystanek autobusowy obok Parku Dębowego
7. Białowieska przystanek tramwajowy
8. Rysia przystanek tramwajowy
9. Wejherowska przystanek autobusowo-tramwajowy.

Zobacz też: Tak wyglądają nowe biletomaty w MPK. Jak kupić bilet? [INSTRUKCJA OBSŁUGI]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kłopoty z tramwajem na Popowice. Brakuje 120 mln zł - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska