Kłopoty pasażerów MPK we Wrocławiu. Wykolejenie i zatrzymanie tramwaju

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Tramwaj linii 33 wypadł z torów na Legnickiej, około godziny 8:20. Wóz MPK zablokował przejazd przy Magnolii w kierunku centrum miasta. Na miejsce skierowano służby MPK, które uporały się z problemem po dwóch godzinach. Wprowadzono objazdy, tramwaje jadące Legnicką do centrum miały opóźnienia. Nie były to jedyne kłopoty pasażerów w ten poniedziałkowy poranek.

AKTUALIZACJA, godz. 10:30
Około godz. 10.20 udało się przywrócić normalny ruch tramwajów na Legnickiej. Przyczyną wykolejenia była pęknięta szyna, którą doraźnie naprawiono.

W związku z wykolejeniem na Legnickiej, MPK było zmuszone wprowadzić zmiany w kursowaniu tramwajów:

  • Tramwaje linii 3, 10, 20, 23, 33 kursują w relacji Pilczyce - Leśnica.
  • Tramwaje linii 3, 10, 20 skierowano objazdem przez m. Sikorskiego, ul. Pomorską, pl. Staszica, Dworzec Nadodrze (nawrót).
  • Tramwaje linii 23, 33 skierowano objazdem przez pl. Dominikański, ul. Szewską, m. Uniwersytecki, ul. Dubois, m. Sikorskiego, ul. Ruską.
  • Tramwaje linii 31, 32 kursują w relacji Stadion Wrocław - Kolista oraz zawracają na mostach Mieszczańskich.
  • Uruchomiono autobusy zastępcze w relacji pl. Jana Pawła II - Pilczyce.

Wcześniej w poniedziałek, około godziny 8, MPK miało problemy techniczne na tzw. Wielkiej Wyspie. Tuż za mostem Zwierzynieckim, w kierunku Biskupina zatrzymał się tramwaj linii 16 i nie chciał ruszyć. Po chwili udało się przywrócić normalny ruch.

ZOBACZ TEŻ:

Wrocław: Tramwaj wypadł z szyn i wjechał na przystanek. Ludz...

Już wiadomo. Jest regionalizacja obostrzeń

Wideo

Komentarze 53

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Widzę, że w odpowiedzi na słuszne uwagi UCZESTNIKÓW usługi zwanej we Wrocławiu na wyrost transportową - nastąpił zmasowany kontratak trolli z MPK...Żenada.

A za zepsuty tramwaj nie podstawia się autobusu zastępczego, tylko - jak ktoś pisał - komunikacja ma być zdywersyfikowana w mieście (należy wówczas móc się przesiąśc do autobusu). Zaś co do cen MPK - za taką jakość usług i (nie)dowożenie do pracy - są zawyżone z 5-ciokrotnie, tak, że nie rozumiem uwagi kogoś, że mamy takie usługi na takim poziomie za jaki za nie płacimy.

G
Gość
1 marca, 15:50, Gość:

Durne wrocławskie dzbany, trzeba było myśleć przy wyborach, a nie teraz lamentować - chcieliście rowerów, to [obraźliwe]ować, a nie jęczeć, że tramwaj się wykoleił

Zgoda. Ludziom to się wydaje,że władza to czyni cuda. Myślicie, że za innej władzy nie byłoby wykolejeń? Byłyby. Zawsze były i będą. To jest tak oczywiste jak to , ze psują się samochody, zawieszają komputery i występują burze w lecie. Jęczenie i podniecenie się wykolejeniami tramwajów jest jak dziecinada.

G
Gość
1 marca, 17:47, Teodor Rymbaba:

Ja jadąc wrocławskim szynobusem gdy przymknę oko czuje się jak na wąskotorówce w latach siedemdziesiątych , wolno , hu.a płynnie ,podrzuca jak w furmance ,piszczy jak na okręcie . Normalnie głęboka komuna. Zaniedbania stanu po którym snują się coraz to nowsze szynobusy jest trudna do ogarnięcia .trza czasu na poprawę zaistniałej sytuacji.

Przejedź się tramwajem w Wiedniu... to we Wrocławiu będziesz mlaskał z zachwytu ;)

G
Gość
1 marca, 18:24, Gość:

Wiecznie nie trzymanie czasu przejazdu , zimne tramwaje to już wizytówka Wrocławia. Brawo Sutryk

A jak już będą punktualne, w zimie cieplutkie a w lecie chłodniutkie to przyjdzie czas na zapragnięcie aby były za darmo. A jak juz i to się znudzi to , żeby jeździł w nich kelner i było miejsce do konsumpcji. Może jeszcze zainstalować rury do tańca go-go, bo może któraś z dam będzie chciała daj pokaz tańca albo zamontować atlas do ćwiczeń lub bieżnię, żeby "przypakować" w podróży, która pewnie średnio trwa 10-20min.?

G
Gość
1 marca, 19:32, Obywatel:

Oczywiście likwidujemy parkingi i wszyscy do wykolejonych tramwaii.bedzie uroczo a jeszcze koronkę można załapać to tak w pakiecie że spóźnieniami.

A dlaczego nikt nie narzeka na korki na drogach, dziury, zniszczone nawierzchnie, przecież we Wrocławiu to masakra. Pewnie dlatego, że GW nie interesuje się tym i nie nakręca głupich ludzi tak jak to robi z wykolejeniami w MPK.

G
Gość
1 marca, 20:28, Ala:

W końcu was MPK Wrocław poda do sądu za pisanie kłamstw i oszczerstw i się zesracie w gacie razem z Rybakiem

Racja. Z Rybakiem i Krukiem.

G
Gość

Zapytajcie się sami siebie, ile was kosztuje bilet miesięczny na tramwaj czy autobus MPK. Za tę cenę chcecie mieć usługę na wyższym poziomie?

Ekonomia to matematyka, a nie myślenie życzeniowe.

A
Ala

W końcu was MPK Wrocław poda do sądu za pisanie kłamstw i oszczerstw i się zesracie w gacie razem z Rybakiem

O
Obywatel

Oczywiście likwidujemy parkingi i wszyscy do wykolejonych tramwaii.bedzie uroczo a jeszcze koronkę można załapać to tak w pakiecie że spóźnieniami.

G
Gość
1 marca, 11:07, sprytny wrocławianin:

Dalej pacany stawiajcie na tramwaj. Sami widzicie jakie są skutki wykolejenia, awarii trakcji, zmrożonej zwrotnicy itp. Autobus omija i jedzie dalej. Zabetonować torowiska i stawiać na autobus. Nie musicie dziękować, do roboty urzędasy bo wybory coraz bliżej :)

1 marca, 11:31, Gość:

Dlatego te inwestycje wymagają jeszcze mega nakładów!

Tylko tramwaj jest EKO i nie powoduje korków!

1 marca, 13:56, Gość:

Tramwaj jest EKO? To takie myślenie jak tych co wyjeżdżają na wieś i im śmierdzi, bo chleb, jajka i mięso są że sklepu. Bo nie emituje spalin? A prąd mamy z odnawialnych źródeł, czy z węgla? Taki on eko.

1 marca, 15:58, Gość:

a co węgiel nie jest EKO?

A co sie dzieje z roadem z elektrowni wodnych,bioaoozwni, wiatraków, i paneli słonecznych?

EKO to nie znaczy że nie jestz węgla bo węgiel produkuje natura w obiegi węgiel, tlen i CO2.Przerabiają to głównie drzewa które na zmianę w procesie fotosyntezy produkują i tlen i CO2.Czyli w dzień tlen a w nocy CO2 a nadmiar CO2 magazynują w drewnie które z czasem się rozpadnie czy to próchniejąc czy to po spaleniu starego tapczanu czy jako drewno kominkowe.

EKO to znaczy że nie używamy pojazdu o mocy 100-200 KM czyli setek KW aby przewieźć jedna osobę bo do tego wystarczy 0,25 kW.

Chodzi o to aby produkty spalania nie były wydmuchiwane przez rury w głębokich słabo przewietrzanych kanionach ulic a daleko od skupisk ludzkich gdzie np pyły są przechwytywane przez filtry kominowe elektrowni.

Przyroda radzi sobie z CO2 jeśli jego stężenie nie przekracza norm.

Nie będę tu robił porównania stężeń PM we Wrocławiu i w okolicy elektrowni ale można sie spodziewać ze tam są dziesiątki razy mniejsze i na dodatek nie oddziaływują na skupisko miliona osób

To nie ślad węglowy jest tak szkodliwy jak smog który zabija .

Kiedyś w Londynie gdy palono węglem potrafiło umrzeć ze smogu około 10.000 ludzi rocznie.

Trudno wskazać lepszy środek transportu od tramwaju ktory w małej przestrzeni przewozi wielu pasaserów czyli energia zużyta na pasażera jest mała.

portu bardziej ekologiczny który ma niskie opory toczenie bo jedzie po gładkich szynach.

Trudno wskaż pojazd bardziej EKO który potrafiłby energię hamowania oddawać z powrotem czyli nie marnuje energii ktorą pobiera do rozpędzenia dużej masy.

trudno wskazać silnik o większej sprawnosci jak silnik elektryczny który jest około3 razy bardziej sprawny niż napęd w pojeździe spalinowym mierzony na kołach.

Prąd do tramwai kosztuje miasto około 40 mln rocznie.

Wożą one codziennie 500.000 pasażerów.

Oznacza to około 100 zł rocznie na pasażera .

pasażer wykonuje zwykle 2 przejazdy tramwajem czyli koszt na osobę to okolo200 zł rocznie z tym ze na świecie potrafią wyprodukować praw w OZE 3-4 razy taniej i ciągle tanieje

Gdy nauczymy sie magazynować nadwyżki czy to w akumulatorach czy w wodorze to cena prądu jeszcze spadnie ponizej 10 centów za 1KWh

Czy auto będzie jeździć codziennie za 200 zł rocznie czyli 18zł złotych miesięcznie?

Tu wkradł sie błąd bo nie uwzględniłem w przewozach autobusów wiec trzeba te 18zł pomnożyć przez 2.

Za 400zł nie kupisz nawet 100 litrów paliwa czyli przejedziesz 800 km rocznie przy średnich przebiegach aut około 20.000.

Te 800 km to ok 2 km dziennie więc nawet w jedn ą stronę dojazdu do pracy by nie starczyło

Sama ilosc energii zużytej wystarczy aby uznać ze jest EKO choć poza szczytem i tak wozi mało osób?

Gdyby to zoptymalizować co jest trudne bo trzeba by zmienić częstotliwość kursów w zależności od szczytu to byłoby jeszcze taniej.

Mamy 200 tramwai czyli jeden przewozi 1300 osób a śmiało moze przewieźć dwa razy tyle gdy ludzie porzuca auta

Ponieważ tramwaj jest cieżki i wazy 33 tony a na godzine rozwozi 100 pasazerów ważących 7 ton to gdy sie liczba pasażerów podwoi to wiele wiecej energii nie zużyje

To jedz na Śląsk, zobacz "ekologiczne hałdy", elektrowni Turów i zbadaj wody gruntowe, a potem twórz te swoje tabelki. Energię nie uzyskujemy w sposób ekologiczny.

G
Gość

Wiecznie nie trzymanie czasu przejazdu , zimne tramwaje to już wizytówka Wrocławia. Brawo Sutryk

T
Teodor Rymbaba

Ja jadąc wrocławskim szynobusem gdy przymknę oko czuje się jak na wąskotorówce w latach siedemdziesiątych , wolno , hu.a płynnie ,podrzuca jak w furmance ,piszczy jak na okręcie . Normalnie głęboka komuna. Zaniedbania stanu po którym snują się coraz to nowsze szynobusy jest trudna do ogarnięcia .trza czasu na poprawę zaistniałej sytuacji.

G
Gość

https://www.transport-publiczny.pl/mobile/wroclaw-zaprojektuje-tramwaj-na-swojczyce-rusza-przetarg-67800.html

G
Gość

https://www.transport-publiczny.pl/mobile/lwow-z-umowa-na-10-nowych-tramwajow-65748.html

G
Gość
1 marca, 13:55, Gość:

Niech żyje wrocławska polityka mobilności. Widać już gołym okiem cudowne skutki mobilności MPK, jak prądu nie braknie to się wykolei. Zresztą, w tej okolicy parę dni temu, nad główką szyny debatowali specjaliści z MPK. I nie pomogło. Miłośnicy sportów ekstremalnych władowali w transport szynowy pewnie z miliard złotych i efekt jest taki, że dzień bez wykolejenia jest godzien wpisu do księgi Guinessa.

A co to jest miliard złotych skoro miasto na transport wydaje co roku miliard?

Wiele lat na remonty torowisk wydawano tylko 4 mln rocznie.

Komunikacja zbiorowa w mieście nie opiera sie tylko na tramwajach.Tak jest na całym świecie.

Na czas awarii podstawia sie awaryjne autobusy

Wyłączenie prądu we Wrocławiu?

Kiedy ostatnio było bo chyba nie w zeszłym roku ani przez wiele lat?

Że tramwaj wyskoczył z torów bo auta wepchnęły w szyny zmarznięty śnieg?

Jeśli tramwaje w ciągu roku wykonują około 60.000-80.000 kursów a 50-100 razy się wykoleja to trzeba to poprawić

A ile jest stłuczek dziennie?

Jedno auto pakujące się w inne na autostradzie blokuje ją na kilka godzin

Wykolejenie można zmniejszyć stosując elektronikę bo wiadomo gdzie tory czekają na wymianę i tam automat może blokować przekraczanie właściwej prędkości

Gorsze od wykolejeń są stłuczki tramwai z autami bo jest ich dużo wiecej

Miasto to transport zbiorowy.Powiedz Japończykom z e u nas sie jedzie autem an starówkę zamiast KZ to sie postuka w głowę .

Auta służą tylko do przewozu towarów dla handlu i usług

Po NY jeżdżą taksówki ktore nie potrzbuja miejsc parkingowych i redukują liczbe aut 20 krotnie.

Dodaj ogłoszenie