Na remont kapitalny czekają tramwaje protram 205 WrAs. Wrocławskie MPK szuka wykonawcy, który podejmie się prac przy 25 pojazdach.
Wybrana firma będzie musiała m.in. oczyścić wagony z rdzy i farby, wymienić blachę na zewnątrz na bardziej odporną na korozję. Przy tej okazji może zmienić się wygląd wagonów. Wewnątrz tramwajów zostaną wymienione płyty podłogi i stopnie wejściowe, które dodatkowo będą oznaczone żółtą taśma ostrzegawczą.
Pojawią się nowe siedzenia oraz poręcze i uchwyty i zamontowane ładowarki USB.
Czytaj także:Tramwaje skoda przejdą kapitalny remont
Kabiny motorniczych oraz pulpity w protramach zostaną zdemontowane, dokładnie sprawdzone, żeby naprawić bądź wymienić uszkodzone elementy. Gruntowny przegląd przejdą wszystkie elementy tramwajów: silniki, elektryka, wózki, hamulce, układy ogrzewania i wentylacji.
Każdy pojazd będzie miał nowy autokomputer, nowe systemy zapowiedzi głosowych i monitoringu. Modernizację bezpośrednio na własnej skórze odczują pasażerowie: 205 WrAs mają zostać wyposażone w klimatyzację
Czytaj także:Tramwaj na Jagodno: PKP PLK mówi nie, miasto się broni
MPK szacuje, że koszt modernizacji tramwajów wyniesie ponad 70 mln zł i czeka na oferty do końca stycznia przyszłego roku. Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na zakończenie prac, a tramwaje będą jeździły do remontu pojedynczo lub partiami maksymalnie po 3 sztuki.
Protram 205 WrAs to trójczłonowe, ośmiosilnikowe tramwaje produkowane we Wrocławiu. Do wrocławskiego MPK trafiały od 19 grudnia 2006 roku przez kilka kolejnych lat. W 2016 r. zakład Protram ogłosił upadłość.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?