Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kładka nad Ślęzą łącząca dwa duże osiedla Wrocławia jest coraz bliżej ukończenia. Wykonano jej najważniejszy element

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Płyta pomostowa na kładce łączącej Muchobór Wielki i Mały jest gotowa. To najważniejszy element konstrukcji.Zobacz, jak wygląda kładka! Przechodź do kolejnych slajdów za pomocą strzałek i gestów na telefonie >>>>>
Płyta pomostowa na kładce łączącej Muchobór Wielki i Mały jest gotowa. To najważniejszy element konstrukcji.Zobacz, jak wygląda kładka! Przechodź do kolejnych slajdów za pomocą strzałek i gestów na telefonie >>>>>Paweł Relikowski / Polska Press
Na powstającej kładce pieszo-rowerowej łączącej Muchobór Mały i Wielki pojawiła się płyta pomostowa. To najważniejszy element konstrukcji, który umożliwia zamontowanie innych elementów i zakończenie całej inwestycji. Dlaczego przeprawa jest tak ważna dla mieszkańców?

Kładka łącząca Muchobór Mały i Wielki ma już płytę pomostową

We Wrocławiu powstaje kładka pieszo-rowerowa nad rzeką Ślęzą, która połączy Muchobór Wielki i Muchobór Mały. Przeprawa połączy dwa brzegi na wysokości ulic Trawowej oraz Francuskiej**.

- Aktualnie ukończony został najważniejszy element kładki. Pojawiła się na niej płyta pomostowa. Następny etap to montaż barier i innych elementów umożliwiających zakończenie tej inwestycji - mówi "Gazecie Wrocławskiej" Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Zobacz, na jakim etapie są prace:

Wykonawca wybudował już większość murów oporowych, a obecnie trwają prace przy konstrukcjach najazdów na most.

Most wygodny dla mieszkańców

Wrocławskie Inwestycje przyznają, że kładka powstaje na wyraźną prośbę mieszkańców Muchoboru Małego i Wielkiego oraz ze pod kątem rekreacji.

Mostek pieszo-rowerowy nad Ślęzą ma ułatwić pieszym i rowerzystom drogę między Muchoborem Wielkim i Małym.
Mostek pieszo-rowerowy nad Ślęzą ma ułatwić pieszym i rowerzystom drogę między Muchoborem Wielkim i Małym. Paweł Relikowski / Polska Press

Przejście lub przejazd rowerem między osiedlami Muchobór Wielki i Mały we Wrocławiu jest utrudniony. Jedyna droga prowadzi przez ulice Mińską i Strzegomską oraz ruchliwe rondo między nimi. Trasa przez ulicę Krzemieniecką prowadzi naokoło, jest bardzo długa i niewygodna.

- Obecnie korzystanie z nadbrzeża po obu stronach wiąże się z przekroczeniem ruchliwych ulic Mińskiej i Strzegomskiej. Chcemy zwiększyć wachlarz możliwości spacerowych i rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Świercz.

Co więcej, kładka będzie oświetlona, a więc gotowa do korzystania w ciągu dnia i wieczorami.

To część większej inwestycji

Jak dowiedzieliśmy się od Wrocławskich Inwestycji, kładka to kluczowy fragment ciągów pieszo-rowerowych, które mają powstać między Muchoborem Małym i Wielkim.

- Aktualnie są one w fazie projektowania. Jeśli uda nam się je zrealizować, mieszkańcy otrzymają bardzo dużo terenów do odpoczynku i rekreacji - dodaje Krzysztof Świercz.

Planowanie zakończenie budowy samej przeprawy to wakacje 2023 roku. Inwestycja jest dofinansowana z Polskiego Ładu. Koszt jej realizacji wyniósł około 3,7 mln złotych.

Kładka powstaje w tym miejscu:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska