Kierowcy „parkują” na przejeździe kolejowym na Średzkiej. O włos od tragedii

CH
Przejazd kolejowy na ul. Średzkiej
Przejazd kolejowy na ul. Średzkiej Polska Press Grupa
Maszynista kilka razy dał sygnał ostrzegawczy, a jednocześnie zahamował i mocno zmniejszył prędkość pociągu Lubań Śląski – Wrocław Główny. Pasażerowie z niepokojem wyjrzeli przez okna. Widok był porażający: między rogatkami przejazdu kolejowego na ul. Średzkiej we Wrocławiu Leśnicy stały aż trzy samochodu. Tył jednego z nich bardzo blisko przejeżdżającego pociągu. Dwa auta po stronie „wrocławskiej”, jedno po przeciwległej.

- Oczywiście, zgłosiłem od razu do naszej centrali informację o tym zdarzeniu, ale z doświadczenia wiem, że jak nie ustalą rejestracji tych samochodów, to nikt nikomu za to nic nie zrobi – mówił po przyjeździe na stację Wrocław Główny zdenerwowany sytuacją maszynista.

Do tego zdarzenia doszło w ostatni czwartek, kilkanaście minut po godz. 11. Trzy samochody zostały „zamknięte” przez automatycznie sterowane rogatki. Od początku tego roku takich zdarzeń w tym miejscu było już kilkanaście. - Są rogatki, jest sygnalizacja świetlna, jest specjalnie na czerwono zaznaczony pas jezdni w rejonie przejazdu, na którym nie można się zatrzymywać, ale jeszcze potrzebny jest rozsądek i wyobraźni kierowców – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik Polskich Linii Kolejowych.

Dodaje, że Średzka to miejsce specyficzne. Niedaleko jest skrzyżowanie ze światłami, kierowcom trudno wjechać z nowych osiedli Leśnicy na główną ulicę, stąd nerwowość i zwiększona liczba zdarzeń na przejeździe. Tym razem jednak trzy „uwiezione” pojazdy jechały od strony Środy Śląskiej.

Czy kierowcy mogą bezkarnie łamać przepisy i stwarzać zagrożenie? - Na przejeździe na ul. Średzkiej jest monitoring i na pewno nagranie tej sytuacji wyślemy dolnośląskiej policji – zapewnia Siemienic.

- Rocznie wysyłamy policji kilkaset nagranych w całym kraju zdarzeń na przejazdach, podczas których dochodzi do złamania przepisów. Część z tych nagrań jest podstawą karania kierowców. Oczywiście, w tych przypadkach, gdzie można odczytać numery rejestracyjne pojazdów – dodaje Siemieniec.

ZOBACZ TEŻ:

Wideo

Komentarze 84

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
dociekliwy
Włożenie słowa w cudzysłów nie spowoduje lepszego opisu rzeczywistości.
Błagam....
A
Anty
Chudopachołki ale jednak szlachta...
m
maly
proponuję zakaz ruchu/wjazdu. Bezpieczniej.
r
rowerzysta i kierowca
Im więcej rowerów tym mniej aut.
Rowery nie zabijają i nie rozwalają pociągów np pendolino.Im kto większy idiota tym kupuje większe auto. Połowa ludzi to idioci i nawet rowerami nie powinni jeździć ale przynajmniej rowerem nikogo nie zabiją.
L
Leśniczanin
przy takich przejazdach powinno być ograniczenie prędkości do 60 km/h
L
Leś
Tylko ROWERY - z nimi nie ma problemu - mogą nawet pod zaporami się przecisnąć
W
W-w
przed tobą jedzie jeden pojazd przed nim 300 metrów pustej drogi którą widzisz - czy ty musisz czekać z wjazdem na przejazd tak długo jak ten przed tobą z niego nie zjedzie - nie bo jak nie włączy kierunkowskazu to możesz domniemać, że jedzie prosto i pojedzie . natomiast tuż za przejazdem on staje włącza kierunek w lewo i czeka jak go wpuszczą - natomiast ty zostajesz na przejeździe - Tam powinien być zakaz skrętu w lewo
W
W-w
a ewentualnie do Polskich Linii Kolejowych i do ZDIUM (podstawowo) - bo o Leśnickim przejeździe się trąbi a ten na Maślickiej nikogo nie obchodzi a pojazdy stoją tam tak samo jak w Leśnicy
k
kamillo
To znaczy, że ludzie wjeżdżają na przejazd nie mając możliwości zjazdu! To, że ktoś sobie wrzuci albo nie wrzuci kierunkowskazu nie usprawiedliwia tych, co nie mogą zjechać!
m
maly
99,99% usterek tego przejazdu spowodowane z winy kierowców. Rekord zmiany dziennej /6-18/ to czterokrotne uszkodzenie rogatek.
z
zxc
Wjazd na skrzyżowanie w sytuacji gdy nie ma możliwości jego opuszczenia.
Notoryczne zachowanie wrocławskich i nie tylko kierowców.
Przykład: skrzyżowania w obrębie palcu Kromera.
m
maly
kierowca ciężarówki to Polak. Niestety.
T
Ten Paskudny Słoik
Dolnoślązacy zza Buga :) Coś jak szlachta uważająca się za Sarmatów :)
m
maly
nie rozumiem tekstu " Przejazd zamykany przez człowieka". Wytłumacz mi, proszę.
m
maly
Wyobraź sobie osobę w pociągu, idącą do toalety w sytuacji nagłego hamowania ze 160 km/h do ZERA. Ma szanse na przeżycie?
Dodaj ogłoszenie